Verzekering

Voor de keuze WA / WA+ / Allrisk heb je eigenlijk de volgende richtlijnen.

All Risk -> Motoren tot ca 3 jaar oud
WA+ -> Motoren tussen de 4 en de 8 jaar oud
WA -> Ouder dan 8 jaar(*)

(*) Tenzij je natuurlijk een zeldzame klassieker hebt uit 1930 met een geschatte waarde van 100k :)

Wel raad ik aan om All Risk te verzekeren als je de motor hebt gekocht van je laatste spaarcenten.
Mooie richtlijnen maar ik ben toch blij dat ik mijn motoren WA+ had verzekerd anders had ik na de garagebrand die we oudejaarsavond hebben gehad dus motorloos geweest nu ;)
 
Bedankt voor alle info en reacties ik ga denk ik toch voor de wa + diefstal bij de knmv
 
Maakt niet uit wat je kiest, maar ik zou wel snel reageren...

Je hebt de motor al een week en dus nog niet verzekerd???
 
Mooie richtlijnen maar ik ben toch blij dat ik mijn motoren WA+ had verzekerd anders had ik na de garagebrand die we oudejaarsavond hebben gehad dus motorloos geweest nu ;)
Als je de motor inpandig opslaat (waar deze dus staat nu) valt deze onder de inboedelverzekering.

(*) Dit is een afspraak die ik ben overeengekomen met de verzekering. Ik raad af om hier van uit te gaan zonder een tussenpersoon gesproken te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Als je de motor inpandig opslaat (waar deze dus staat nu) valt deze onder de inboedelverzekering.

(*) Dit is een afspraak die ik ben overeengekomen met de verzekering. Ik raad af om hier van uit te gaan zonder een tussenpersoon gesproken te hebben.
Das wel een heel bijzondere afspraak.

Doorgaans zijn gekentekende motor- en vaartuigen uitgesloten van inboedel- en persoonlijke aansprakelijkheidsverzekeringen.
 
Das wel een heel bijzondere afspraak.

Doorgaans zijn gekentekende motor- en vaartuigen uitgesloten van inboedel- en persoonlijke aansprakelijkheidsverzekeringen.
Dit heb ik destijds bij een kleine verzekeraar afgesloten, en de tussenpersoon is heel handig aan het schuiven geweest met polissen. Tussenpersonen kunnen meer verzekeren dan de standaard pakketen. Je maakt de deal met je tussenpersoon, waarvan de voorwaarden dus gelden. Misschien dat het onderhuids een motorrijtuigenverzekering is, maar op de factuur staat inboedelverzekering.

Inshared voert een soortgelijke verzekering met de motor op stal verzekering. Deze scheelt aanzienlijk met de standaard WA+ verzekering.

Sowieso is er veel meer verzekerd dan je in eerste instantie zou denken. Bijvoorbeeld, de op het parkeerterrein ontvreemde tom-tom valt indien er sprake is van braakschade onder de inboedelverzekering.
 
Laatst bewerkt:
Nee er is een overeenkomst maar hij moet nog teruggezet worden naar 25 kw dus haal m pas volgende week op;) dus ik heb nog even voor de verzekering
 
Voor de keuze WA / WA+ / Allrisk heb je eigenlijk de volgende richtlijnen.

All Risk -> Motoren tot ca 3 jaar oud
WA+ -> Motoren tussen de 4 en de 8 jaar oud
WA -> Ouder dan 8 jaar(*)

(*) Tenzij je natuurlijk een zeldzame klassieker hebt uit 1930 met een geschatte waarde van 100k :)

Wel raad ik aan om All Risk te verzekeren als je de motor hebt gekocht van je laatste spaarcenten.

Dit is natuurlijk onzin. Er zijn verschillende factoren die de premie bepalen, regio, leeftijd, aantal jaren schadevrij, type motor.

In mij geval een B-king uit 2008, allrisk verzekerd bij bikerpolis tegen de dagwaarde 8000 a 9000 euro, trede 75%, kost mij 255 euro premie per jaar.
Ik heb ook nog een motor scooter Downtown in de allrisk die kost 166 euro premie per jaar.

Ik weet niet wat een WA kost, maar ik heb nu voor ongeveer 200 euro meer premie twee fietsen in de allrisk waarvan de een al 6 jaar oud is en bijna afgeschreven. -O-

Voor een beginner is de premie niet op te brengen, en staat ook niet in verhouding met de verzekerde waarde.
 
Trouwens een allrisk heeft meer voordelen.

Brommer van collega flikkerd om tegen mijn auto door een wind stoot. Gevolg 1300 euro schade. Een paar dagen later hersteld. Een maand later kreeg de collega een brief van zijn verzekering dat zij de claim afwijzen. Weer een maand later kreeg ik een brief van mijn verzekering dat ze met succes de schade hebben verhaald op de tegenpartij.

Nu zal je alleen maar WA verzekerd zijn, kan je fluiten naar je geld of zelf eindeloos achter je geld aan gaan.
 
Voor WA betaal ik nu zo'n 100 euro, is een Motor van zo'n 15 jaar oud. All Risk zou mij ongeveer 360 euro kosten. Ik weet het niet precies, maar als je een bestuurder bent uit de risicogroep mag je al snel dubbele premie betalen, waarbij 800-1000 euro per jaar voor een supersport niet heel ongewoon is.

WA is overigens wettelijk verplicht en kom je niet onderuit, Alles daarboven hangt af van of je zelf een dergelijk risico kunt dragen, en wat het kost ten op zichte van mogelijke schade. Een motor van 10k, onafhankelijk van bouwjaar, zou ik zeker All Risk verzekeren, naar een motor van 3k gaat bij mij toch echt in de WA. Rijdt ik deze TL, dan is het qua spaarcenten wel te behappen om de motor te vervangen.

Bottomline: Verzekeren is een product waarmee je risico's afdekt. Het is een ieder vrij om te bedenken of de premie in verhouding tot het risico.
 
Laatst bewerkt:
Als je de motor inpandig opslaat (waar deze dus staat nu) valt deze onder de inboedelverzekering.

(*) Dit is een afspraak die ik ben overeengekomen met de verzekering. Ik raad af om hier van uit te gaan zonder een tussenpersoon gesproken te hebben.
Dat is dus niet waar he, met die brand hebben we diverse verzekeringen moeten aanspreken waaronder de motorverzekering.
Voor de motoraanhanger eigenlijk nog de auto verzekering, maar die viel net binnen een bedrag wat wel via inboedel mag dus die ging met de inboedel verzekering mee, maar zonder de WA+ waren de motoren niet verzekerd geweest.
En nee, niet een standaard pakket maar een verzekering met tussenpersoon.
 
Trouwens een allrisk heeft meer voordelen.

Brommer van collega flikkerd om tegen mijn auto door een wind stoot. Gevolg 1300 euro schade. Een paar dagen later hersteld. Een maand later kreeg de collega een brief van zijn verzekering dat zij de claim afwijzen. Weer een maand later kreeg ik een brief van mijn verzekering dat ze met succes de schade hebben verhaald op de tegenpartij.

Nu zal je alleen maar WA verzekerd zijn, kan je fluiten naar je geld of zelf eindeloos achter je geld aan gaan.

? als je alleen WA verzekerd bent, en de tegenpartij is schuldig, dan heb je toch geen allrisk verzekering nodig?

rechtsbijstand is in zo'n geval wel nuttig :Y
 
Mijn oude BB uit 1996 is all risk verzekerd. Waarom? Kost mij bijna geen drol per maand en het verschil tussen WA+ en all risk is nou ook niet echt om wakker van te liggen.
 
Voor de motoraanhanger eigenlijk nog de auto verzekering, maar die viel net binnen een bedrag wat wel via inboedel mag dus die ging met de inboedel verzekering mee, maar zonder de WA+ waren de motoren niet verzekerd geweest.
En nee, niet een standaard pakket maar een verzekering met tussenpersoon.
Ik begin nu zelf ook heel erg hard te twijfelen dus heb ik ondertussen even gesproken met de tussenpersoon.

Deze gaf aan dat in geval van brand/diefstal niet een motor geclaimd zou worden, maar een frame, een motorblok, uitlaten en banden/velgen, en dan roepen dat de motor uit elkaar lag toen deze gestolen werd. Juridisch gezien dus niet helemaal zuiver.

De dekking is wel beperkt tot 1000 of 2000 euro per gebeurtenis. Een (pekel)brik claimen moet hem wel lukken, maar een motor van 6k dus niet.
 
Voor de keuze WA / WA+ / Allrisk heb je eigenlijk de volgende richtlijnen.

All Risk -> Motoren tot ca 3 jaar oud
WA+ -> Motoren tussen de 4 en de 8 jaar oud
WA -> Ouder dan 8 jaar(*)

(*) Tenzij je natuurlijk een zeldzame klassieker hebt uit 1930 met een geschatte waarde van 100k :)

Wel raad ik aan om All Risk te verzekeren als je de motor hebt gekocht van je laatste spaarcenten.



Ik krijg altijd de kriebels van dit soort lijstjes :r

Net als bij verzekerings maatschappijen waar je een motor
van een paar jaar oud niet meer all-risk kan verzekeren.

Als klant bepaal je toch welk soort verzekering je kan of wil betalen.
En heb je een hoge no-claim korting opgebouwd dan kan
een all-risk ook voor een oudere bike interessant zijn.
 
? als je alleen WA verzekerd bent, en de tegenpartij is schuldig, dan heb je toch geen allrisk verzekering nodig?

rechtsbijstand is in zo'n geval wel nuttig :Y

Dat kan ook. Ik wil hier mee zeggen dat in dit geval mijn verzekering achter hun centjes aan gaan. Met een WA doen ze dat niet voor mij '(
 
Voor WA betaal ik nu zo'n 100 euro, is een Motor van zo'n 15 jaar oud. All Risk zou mij ongeveer 360 euro kosten. Ik weet het niet precies, maar als je een bestuurder bent uit de risicogroep mag je al snel dubbele premie betalen, waarbij 800-1000 euro per jaar voor een supersport niet heel ongewoon is.

WA is overigens wettelijk verplicht en kom je niet onderuit, Alles daarboven hangt af van of je zelf een dergelijk risico kunt dragen, en wat het kost ten op zichte van mogelijke schade. Een motor van 10k, onafhankelijk van bouwjaar, zou ik zeker All Risk verzekeren, naar een motor van 3k gaat bij mij toch echt in de WA. Rijdt ik deze TL, dan is het qua spaarcenten wel te behappen om de motor te vervangen.

Bottomline: Verzekeren is een product waarmee je risico's afdekt. Het is een ieder vrij om te bedenken of de premie in verhouding tot het risico.

Helemaal mee eens :Y Verzekeren is dus maatwerk.
 
Lidmaatschap = sowieso korting op je premie
Belangen worden behartigd, daar motorrijders deze verzekering mogelijk maken
VRO = extra korting
Gratis pechhulp (voorwaarde is wel lidmaatschap)
In verhouding zijn de verzekeringen van KNMV goedkoper (in mijn geval in ieder geval, 22 jaar oud en 1 schadevrij jaar)
Voor de volledigheid: de verzekering heeft buiten de naam weinig met de KNMV te maken. Zover ik weet zit er gewoon een commerciële verzekeraar achter die de naam KNMV mag gebruiken. Is trouwens niets mis mee, ik ben al 20 jaar bij hen verzekerd en heb zonder problemen m'n schades vergoed gekregen (diefstal en crash).

Je hoeft geen lid van de KNMV te zijn om de verzekering af te sluiten.
 
Als ik rondkijk is het verschil tussen gedeeltelijk casco (WA+diefstal, stormschade, etc.) en all-risk aanzienlijk. Komt bij mij neer op 30 tot 40 euro meer per maand.
 
Als ik rondkijk is het verschil tussen gedeeltelijk casco (WA+diefstal, stormschade, etc.) en all-risk aanzienlijk. Komt bij mij neer op 30 tot 40 euro meer per maand.


hier ook :) en tussen WA en WA+ valt het verschil wel mee.
 
Ik zit met beide motoren bij Unigarant.
Betaal voor de V-Max (2007) All Risk (verzekerd bedrag €13500) €350,- per jaar
en voor de XJ700X (1986) € 7,70 / maand WA Extra....

Nog nooit schade gehad sinds 1993, dat telt wel mee natuurlijk...
 
Terug
Bovenaan Onderaan