Verzekering

Ik begin nu zelf ook heel erg hard te twijfelen dus heb ik ondertussen even gesproken met de tussenpersoon.

Deze gaf aan dat in geval van brand/diefstal niet een motor geclaimd zou worden, maar een frame, een motorblok, uitlaten en banden/velgen, en dan roepen dat de motor uit elkaar lag toen deze gestolen werd. Juridisch gezien dus niet helemaal zuiver.

Daar kom je bij een brand niet mee weg als de taxateur een intact uitgebrande motorfiets treft. En bij diefstal kom je er misschien mee weg als ze de motor niet snel terug vinden. Maar heb je de pech dat die een dag later wordt terug gevonden omdat de motor koud is gezet dan kom je er ook niet mee weg. Plus dat je op de zwarte lijst van verzekeraars komt als jij een motoronderdelen claimt onder de inboedelverzekering en later blijkt dat je gewoon een intacte motorfiets had staan.

Waardeloze tussenpersoon heb je in ieder geval.
 
Ik heb niet alles gelezen, maar ik raad juist de KNMV af en ik zou gewoon lekker een verzekering bij de HEMA kiezen. Ik betaal voor mijn yamaha fzr400rr bij de knmv ong. 18 euro, bij de hema 8 euro. ( wa + opzittende)

Mijn derbi kost bij de knmv 19 euro, bij de hema 10 euro.

Bespaar geld, kijk goed rond want ik vind dat er geen extra's zitten aan een verzekering bij de knmv ( naast de jaarlijkse premieverhogingen)
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn verzekering betaal ik na 2 jaar premie de dag waarde van mn motor fiets. Voor mij nooit een all risk verzekering (ook al rij ik elke dag op een fiets van 10K+)
 
Ik heb het even voor je nagekeken op Unigarant.nl

Voor iemand van jouw leeftijd (met 0 schadevrije jaren) in jouw postcodegebied, kost het verzekeren van een Suzuki GSX-R600 25kW het volgende:

€500 aan accessories meeverzekerd:

WA: € 202,89
WA + Diefstal: € 268,99 (E.R. €150,-)
WA + Diefstal + Aanrijding (All Risk): € 1.012,14 ( E.R. € 150,-)

Bedragen zijn per jaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet alles gelezen, maar ik raad juist de KNMV af en ik zou gewoon lekker een verzekering bij de HEMA kiezen. Ik betaal voor mijn yamaha fzr400rr bij de knmv ong. 18 euro, bij de hema 8 euro. ( wa + opzittende)

Mijn derbi kost bij de knmv 19 euro, bij de hema 10 euro.

Bespaar geld, kijk goed rond want ik vind dat er geen extra's zitten aan een verzekering bij de knmv ( naast de jaarlijkse premieverhogingen)
KNMV verzekeringen is altijd met rechtsbijstand erbij. Is dat bij Hema ook? Nog ander verschil in kleine lettertjes?

Wat nog steeds kan betekenen dat de goedkopere optie voor jouw de betere is, zelfs als die minder dekking / vergoeding geeft.
 
Bespaar geld, kijk goed rond want ik vind dat er geen extra's zitten aan een verzekering bij de knmv ( naast de jaarlijkse premieverhogingen)

Maar kijk ook heel goed naar de dekking en die kan per geval verschillend zijn. Bij de KNMV verzekering hoef ik mijn motor bijvoorbeeld 's nachts niet ergens aan vast te zetten, bij de verzekering van de HEMA (en de meeste andere verzekeringen) wel.

Een rondje maken kan inderdaad lonen, maar kijk niet alleen naar de prijs.
 
De prijzen zijn zelfs nog lager, maar het ging voornamelijk om te laten zien hoeveel het scheelt. De dekking is PRECIES hetzelfde, alleen die pechhulp is niet bij inbegrepen. Wil jij die pechhulp, betaal je er nog is extra voor ook. Dus laat mij maar lekker 200 euro per jaar besparen en sluit bij de anwb een jongerenabbo af voor 40 euro, europa service!

trouwens nog een hema'tje voor jou, excl. accossiores ( kleding en helm zitten al in de prijs bij wa + en casco)

WA
Met de dekking wettelijke aansprakelijkheid wordt de schade die u met uw motor bij anderen veroorzaakt vergoed. Schade aan uw eigen motor valt niet onder deze dekking.
7,15

WA + Beperkt Casco
Naast wettelijke aansprakelijkheid bent u ook verzekerd tegen schade aan uw eigen motor door diefstal, brand- of stormschade. Uw eigen schade is bij aanrijdingen niet verzekerd.
14,09

WA + Volledig Casco
Dit is de meest uitgebreide dekking. Ook schade door vandalisme en schade aan uw motor door uw eigen schuld worden vergoed.
90,82

( komt nog wel 21% assurantiebelasting op)

totaal is dus ong 8.50 euro per maand, 100-105 euro per jaar...
lees anders dit maar even door, dan zie je dat je ook hulp krijgt en meer opties.
https://www.hemaverzekeringen.nl/motorverzekering
 
Laatst bewerkt:
Ik begin nu zelf ook heel erg hard te twijfelen dus heb ik ondertussen even gesproken met de tussenpersoon.

Deze gaf aan dat in geval van brand/diefstal niet een motor geclaimd zou worden, maar een frame, een motorblok, uitlaten en banden/velgen, en dan roepen dat de motor uit elkaar lag toen deze gestolen werd. Juridisch gezien dus niet helemaal zuiver.

De dekking is wel beperkt tot 1000 of 2000 euro per gebeurtenis. Een (pekel)brik claimen moet hem wel lukken, maar een motor van 6k dus niet.
Das rommelen in de marge.
Er is een reden dat motor- en vaartuigen een eigen verzekering hebben en daarom bijna nooit onder iets anders vallen.
Daarnaast is het verboden om twee maal voor hetzelfde verzekerd te zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De prijzen zijn zelfs nog lager, maar het ging voornamelijk om te laten zien hoeveel het scheelt. De dekking is PRECIES hetzelfde, alleen die pechhulp is niet bij inbegrepen.
Rechtsbijstand verkeer is bij Hema niet inbegrepen. Kan je als aanvullende verzekering bij de module rechtsbijstand afsluiten, meerprijs 1,25 pm
 
verboden?

dus al die mensen die een reis verzekering hebben bij een maatschapij en dan deze ook nog eens afsluiten bij een reis zijn fout bezig volgens de wet?
 
verboden?

dus al die mensen die een reis verzekering hebben bij een maatschapij en dan deze ook nog eens afsluiten bij een reis zijn fout bezig volgens de wet?
Er zijn mbt verzekeringen wat regels.
Zo mag je na schade er nooit 'beter' van worden.
Om die reden is dubbel verzekeren en over-verzekeren niet toegestaan.

Even aanhaken op jouw voorbeeld;
Als op vakantie een laptop wordt gejat uit de auto, kan die persoon claimen bij
1 inboedelverzekering
2 reguliere reisverzekering
3 extra reisverzekering

En das nie de bedoeling nie :)
 
Er zijn mbt verzekeringen wat regels.
Zo mag je na schade er nooit 'beter' van worden.
Om die reden is dubbel verzekeren en over-verzekeren niet toegestaan.

Even aanhaken op jouw voorbeeld;
Als op vakantie een laptop wordt gejat uit de auto, kan die persoon claimen bij
1 inboedelverzekering
2 reguliere reisverzekering
3 extra reisverzekering

En das nie de bedoeling nie :)

nee, dat was me ook nog wel ingevallen.
maar ik dacht dat je dan touwtrekkerij kreeg tussen verzekeringen, dus tussen nummer 2 en 3 zeg maar.

hoe ik er eigenlijk op kom, geen idee... maar het mag dus niet.
overigens, oververzekeren mag toch zeker wel? al zal de verzekering je niet het max bedrag uitkeren maar naar gelang de echte waarde.
 
Ik ben geen jurist, maar zover ik weet is het perfect legaal om verzekeringen dubbel te hebben. Voor iemand die graag zekerheden zoekt zal het zelfs af en toe onvermijdelijk zijn om op bepaalde gebieden overlap te hebben. Alleen dubbel claimen mag niet. Typisch NL, dubbel betalen prima, dubbel cashen mag dan weer niet...

Veel verzekeringen hebben ook in de voorwaarde staan dat als een schade wordt gedekt door een andere verzekering dat ze niet hoeven uit te keren. Het lastige is dan als twee verzekeringen dat hebben (b.v. de doorlopende reisverzekering en een incidentele voor extra dekking) welke moet dan betalen. Is dan een rechtsbijstandsverzekering nodig? :o
 
Rechtsbijstand verkeer is bij Hema niet inbegrepen. Kan je als aanvullende verzekering bij de module rechtsbijstand afsluiten, meerprijs 1,25 pm

Heb even snel een rekensommetje gemaakt bij de Hema,
is de premie bijna 2x zo hoog als bij de knmv
_O-
 
Veel verzekeringen hebben ook in de voorwaarde staan dat als een schade wordt gedekt door een andere verzekering dat ze niet hoeven uit te keren. Het lastige is dan als twee verzekeringen dat hebben (b.v. de doorlopende reisverzekering en een incidentele voor extra dekking) welke moet dan betalen. Is dan een rechtsbijstandsverzekering nodig? :o
Dat gedeelte herken ik wel, dochterlief was jaren geleden met school mee op wintersport en heeft daar haar pols gebroken, ziekenhuiskosten en ambulance (die eigenlijk niet nodig was) zijn voor mijn eigen rekening gekomen omdat zowel reisverzekering als ziekenfonds moeilijk deden, ziekenfonds omdat er niet naar de "buitenlanddokter" gebeld was en reisverzekering wilde niet uitkeren voordat ziekenfonds zijn deel had betaald. Ik vond niet dat het ziekenhuis in Oostenrijk hier de dupe van mocht worden dus heb ik zelf maar betaald |(
 
totaal is dus ong 8.50 euro per maand, 100-105 euro per jaar...
lees anders dit maar even door, dan zie je dat je ook hulp krijgt en meer opties.
https://www.hemaverzekeringen.nl/motorverzekering

Ik heb bij zowel KNMV als HEMA even mijn motorgegevens ingevoerd. 6 jaar oude BMW R1200GSA, woonachtig centrum Den Haag, 9 schadevrije jaren en beperkt casco. Bij de HEMA aangevinkt dat ik rechtsbijstand wil, want dat zit er bij KNMV bij, dan komt er bij de HEMA €2,74/maand bij.

Kosten (excl. assurantiebelasting).
HEMA: €15,03/maand
KNMV: €9,83/maand

HEMA is dus echt niet altijd goedkoop. Je moet altijd voor elk individueel geval opnieuw kijken wie de beste prijs en voorwaarden heeft.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan