Verzekering?

Status
Niet open voor verdere reacties.

YKawasakiY

Rookie
1 apr 2015
3
0
Hoi,

Sinds vandaag heb ik mijn nieuwe Kawasaki Z300 binnen. Door wat redenen wordt morgen het kenteken ook op mijn naam gezet en ga ik vrijdag langs iemand voor de verzekering. Maar nu hoorde ik iets over dat je een verzekering meteen al moet afsluiten zodra die op je naam staat. Is dat zo? Op internet kan ik er niet zo heel veel over vinden, binnen welke termijn dit moet.
 
Om te verzekeren hoeft hij nog niet op jouw naam te staan. Je kan het van te voren laten doen. Bijvoorbeeld als die motor vrijdag op je naam komt te staan, dan moet je verzekering vrijdag als ingangsdatum nemen. Dan start je voorlopige dekking vrijdag

Als je hem op je naam hebt gezet hoeft hij ook niet meteen a la minute op jouw naam verzekerd zijn. Je zou ze vrijdag kunnen bellen om te vragen of ze hem nu willen verzekeren. Dat is dan ook in orde.
 
ja, zodra het kenteken op je naam staat, moet je hem verzekeren.

je kan vrijwel altijd de verzekering telefonisch of via internet doorgeven.
maar dan moet je van te voren wel uitgezocht hebben bij wie je gaat verzekeren.

als je ook al bv. een auto verzekering hebt, kan je die combineren, dat is vaak voordeliger.
 
welkom op motor-forum :]
als je iets gehoord heb zou je het ook daar kunnen vragen natuurlijk...

ik hoor het wel als ik het (weer) eens mis heb. ;)

nou inderdaad dus.

ah ik typ weer eens te langzaam en teveel :/ :P

veel plezier :] vanaf vrijdag :)
 
Laatst bewerkt:
welkom op motor-forum :]
als je iets gehoord heb zou je het ook daar kunnen vragen natuurlijk...

zolang je er niet op rijd heb je voor jezelf geen verzekering nodig en ook niet voor anderen (wa) , die is wettelijk verplicht.

als de motorfiets gestolen word en die is nog niet tegen diefstal verzekerd....

je hebt namelijk niet vermeld wat voor soort verzekering je wil gaan afsluiten.

een motor is wat makkelijker van de openbare weg te halen zodra hier geen wegenbelasting voor betaald word, een groter probleem voor auto's , die passen niet in de meeste tuinen en portiekjes die prive terrein zijn.

zodra je een motor op naam hebt staan en je betaalt geen wegenbelasting/houderschapsbelasting , dan ben je de sjaak.

houderschapsbelasting en verzekering zijn aan elkaar gekoppel, daar komt nog wel eens verwarring vandaan.

maar volgens mij hoeft een motor niet wa verzekerd te zijn zodra deze op je naam staat.

ik hoor het wel als ik het (weer) eens mis heb. ;)
Op naam gezet = verplicht verzekeren. Als je je kenteken invoert op RDW dan zie je ook "WAM verzekerd JA/NEE". Je kan niet aantonen dat je er niet mee rijdt.

Echter zit er een vertraging in het systeem. Zelfs als zou je hem vrijdag verzekeren en je toch aangehouden wordt, dan mag je lekker lopen want je moet dan een verklaring van je verzekeraar hebben dat ie op dat moment verzekerd is. Ik heb dat met de koekblik gehad :+

Maargoed, je kan hem verzekeren als je hem op naam hebt gezet. Er van uitgaande dat je meteen je verzekering opbelt.

Waarom regel je dit niet van te voren? bel ze nu op, start je verzekering vrijdag?
 
Laatst bewerkt:
Dan weet ik inderdaad genoeg! Ik ga het meteen regelen.
Ik heb het nog niet gedaan omdat ik zo twijfel. Er zit zoveel verschil in.. Voornamelijk qua prijs.. Zo heb je de Europeesche daar kan ik hem voor 40 pm all risk verzekeren en dan bijvoorbeeld delta loyd 146!! Dus ik dacht dan ga ik vrijdag bij iemand langs die daar verstand van heeft. Maar dat is me geen 400 euro waard nee.
 
Hoi,

Sinds vandaag heb ik mijn nieuwe Kawasaki Z300 binnen. Door wat redenen wordt morgen het kenteken ook op mijn naam gezet en ga ik vrijdag langs iemand voor de verzekering. Maar nu hoorde ik iets over dat je een verzekering meteen al moet afsluiten zodra die op je naam staat. Is dat zo? Op internet kan ik er niet zo heel veel over vinden, binnen welke termijn dit moet.
Dat je het niet kan vinden is bijzonder.

Dezelfde dag dat een voertuig op je naam staat moet

1 het voertuig verzekerd zijn
of
2 het voertuig geschorst worden (in dat geval mag het ook niet de openbare weg komen).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan