verzekering

kawazrx1200

Rookie
4 nov 2012
23
0
een vraagje ? :)
welke verzekering dekt schade (brand) als je motor in huis staat
of is dat helemaal niet te verzekeren ?
hoor graag van jullie ;)
 
Dat zal de verzekering van de motor zijn mits je die dekking hebt.
Een inboedelverzekering dekt het iig niet en zal verwijzen naar de voertuigverzekering.
 
Dan zit je goed wat verzekering betreft. Wordt natuurlijk wel een ander verhaal als je motor de oorzaak van de brand in je huis is. ;)
 
Dan wordt het inderdaad anders. Hebben vrienden van me gehad. Door een kortsluiting bij de accu in de scooter (stond in de half ingebouwde/aangebouwde garage) brandschade in huis. Inboedel dekte alle schade aan de inboedel, behalve de scooter zelf als veroorzaker van de schade uiteraard. De verzekeraar (WA/Casco) dekte weer de schade (total loss) aan de scooter niet, want hij had er zelf aan gesleuteld, dwz zelf een aansluiting op de accu gemaakt voor zijn navigatie systeem.
 
Geen idee hoe het in NL zit, maar in BE dekt een huisbrandverzekering geen motorvoertuigen, ook niet als ze binnen in een garage staan. Maar ook de voertuigverzekering, omnium of all risk dekt geen voertuigen die op een oprit of in garage of op een koer staan. In BE moet je een extra clausule laten opnemen bij de woningverzekering om je motorvoertuigen te beschermen, en ook extra betalen. Maar dan zijn ze wel gedekt voor brand water & stormschade.
 
Geen idee hoe het in NL zit, maar in BE dekt een huisbrandverzekering geen motorvoertuigen, ook niet als ze binnen in een garage staan. Maar ook de voertuigverzekering, omnium of all risk dekt geen voertuigen die op een oprit of in garage of op een koer staan. In BE moet je een extra clausule laten opnemen bij de woningverzekering om je motorvoertuigen te beschermen, en ook extra betalen. Maar dan zijn ze wel gedekt voor brand water & stormschade.
Wat moet ik mij hier bij voorstellen een stoep ?
 
Ik denk idd dat het over terras gaat?
Waarom die Franse verbasteringen op een NL-site, ik weet niet
Die Belgen dat blijven toch halve Fransen..............?

koer = cour = hof oftewel binnenplaats
en dus vrij vertaald het terras(?)
 
Als je huis af brand doordat je motor, in een in/aan pandige stalling, vlam gevat heeft (kortsluiting o.i.d.) dan wordt dat keurig door een opstal / inboedel verzekering gedekt. Je motorfiets zélf valt echter niet onder de noemer "inboedel" en zal een eigen casco verzekering moeten hebben.
 
Laatst bewerkt:
Je motorfiets zélf valt echter niet onder de noemer "inboedel"
Onder bepaalde voorwaarden wel. Als hij in onderdelen uit elkaar ligt, of een motor die niet voor gebruik op de openbare weg bedoeld is (een showbike) kan onder inboedel vallen.

En er staat me ook nog iets van bij dat dit mogelijk voor cross- of circuitmotoren zonder kenteken geldt.
 
het lijkt me dan wel verstandig om dat duidelijk in je inboedelpolis te vermelden. anders krijg je zo'n ja/nee-discussie met je verzekeraar, en 9 van de 10 keer verlies je die.
 
Terug
Bovenaan Onderaan