Verzekeringadvies gevraagt!

gsxrBunny

MF'er
14 aug 2007
186
0
Castricum
Hallo medeforummers,
ik heb even advies nodig...

ik heb een gsxr 1000 uit 2001 die ik moet verzekeren
ik zit te twijfelen tussen of een half jaar verzekeren WA+ wat neerkomt op (bij unive) 200 euro...
of een heel jaar alleen WA wat maar 168 euro kost...

ik wil van de winter wel af en toe kunnen rijden maarja als dit 200 euro extra kost. (heel jaar WA+ is 400 nog wat )
das me een beetje veel geld voor misschien 10 keer rijden v/d winter...

of zeggen jullie die ouwe gsxr uit 2001 hoeft niet zo nodig diefstal verzekerd te worden..
staat in een afgesloten schuur met een abus schijfremslot (die ene met alarm)
en soms op school.. diemen zuid..
verder alleen ff kort her en der geparkeerd..

graag advies!!!??
alvast bedankt!
 
Heel jaar doen.. winters zijn zacht.. een echte winter kennen we niet meer.
Kun je gewoon lekker doorrijden.
Tip: Zorg ervoor dat je pak en helm bij de verzekering in zit.. die moet je ook vervangen
na wat pech.
 
zeker weten wel een diefstalverzekering nemen!! :Y

hier op het forum staan al teveel berichten van gestolen motoren die zwaar aan de ketting lagen én in een afgesloten garage stonden, dus een slot meer of minder houdt ze niet tegen. :N

oja, en een motor uit 2001 valt nog niet onder de oudjes hoor ;).
 
Hallo medeforummers,
ik heb even advies nodig...

ik heb een gsxr 1000 uit 2001 die ik moet verzekeren
ik zit te twijfelen tussen of een half jaar verzekeren WA+ wat neerkomt op (bij unive) 200 euro...
of een heel jaar alleen WA wat maar 168 euro kost...

ik wil van de winter wel af en toe kunnen rijden maarja als dit 200 euro extra kost. (heel jaar WA+ is 400 nog wat )
das me een beetje veel geld voor misschien 10 keer rijden v/d winter...

of zeggen jullie die ouwe gsxr uit 2001 hoeft niet zo nodig diefstal verzekerd te worden..
staat in een afgesloten schuur met een abus schijfremslot (die ene met alarm)
en soms op school.. diemen zuid..
verder alleen ff kort her en der geparkeerd..

graag advies!!!??
alvast bedankt!

Waarom zou je een hele mooie fiets kopen en bezuinigen op de verzekering ? :)
Gewoon WA+ voor een jaar.

Winters zijn inderdaad zacht en als je fietsje niet meer in zijn schuurtje staat 's ochtends ben je tenminste goed verzekerd (tegenwoordig echt niet meer een luxe).

Wat denk je dat duurder is ? :)
Een nieuwe motor of 200 euro extra voor de verzekering ?

(snap zowiezo niet dat mensen hierover kunnen twijfelen, vooral Diemen vind ik niet een plaats waar ik de kans van stelen erg klein acht).

Zelf heb ik all-risk, dus 400 is ECHT niet zoveel (al heb ik het gevoel dat er goedkopere verzekeringen zijn).
 
Voordat je instapt met/bij Unive,zou ik zeker eens de site van de Knmv bekijken.
Heb super ervaring met deze ""klanten""als het fout gaat zijn ze er voor je!
Succes in de verzekeringsjungle.(Ben all-risk verzekerd,helaas kan ik betreffende jouw specifieke situatie geen advies geven sorry).
Gr Jim :W
Hallo medeforummers,
ik heb even advies nodig...

ik heb een gsxr 1000 uit 2001 die ik moet verzekeren
ik zit te twijfelen tussen of een half jaar verzekeren WA+ wat neerkomt op (bij unive) 200 euro...
of een heel jaar alleen WA wat maar 168 euro kost...

ik wil van de winter wel af en toe kunnen rijden maarja als dit 200 euro extra kost. (heel jaar WA+ is 400 nog wat )
das me een beetje veel geld voor misschien 10 keer rijden v/d winter...

of zeggen jullie die ouwe gsxr uit 2001 hoeft niet zo nodig diefstal verzekerd te worden..
staat in een afgesloten schuur met een abus schijfremslot (die ene met alarm)
en soms op school.. diemen zuid..
verder alleen ff kort her en der geparkeerd..

graag advies!!!??
alvast bedankt!~[/quote]
 
Wellicht het overwegen waard: een VRO is niet schandalig duur, maar veel verzekeraars halen iets (10% - 15% heb ik me laten vertellen) van de prijs af.
 
hoi marcel,

univé kent geen halfjaar verzekering. je sluit een contract voor een jaar. als je het kenteken opschort bij het postkantoor is dat voor univé geen reden om je verzekering op te schorten en blijf je dus gewoon premie betalen. wa+ dekking is aan te bevelen. net zoals een jaar verzekering. als het mooi weer is in de wintermaanden kan je lekker blijven toeren.

groeten,
erik
 
Tips:
- All-risk bij Orion Direct (80% noclaim ...)
- www.ENRA.nl waar direct een indicatie te vinden is (zeer interessant qua prijs)
 
bij orion zit je al snel op 80% korting. nadeel is wel dat je die premie voorts niet omlaag gaat. de premie gerelateerd aan de 80% van orion kan gelijk zijn aan de premie die andere goedkopere verzekeraars bieden met een korting van ongeveer 60%. al met al ben je met een hogere opgebouwde korting/schadevrije jaren elders goedkoper uit.
 
Ik zit al jaren bij Unive, auto en motor. 1x schade gereden met de auto en dat hebben ze netjes afgehandeld.
Qua vergelijking komt Unive toch vaak als de meest voordelige uit de bus. (Toevallig heeft m'n vriend onlangs de verschillende maatschappijen naast elkaar gelegd)
Daarnaast zou ik zeker beperkt casco verzekering (WA+) want een fiets uit 2001 is nog lang niet compleet afgeschreven in waarde.
 
heeej thanks allemaal voor advies..
ik heb inmiddeld de wa+ bij unive afgesloten voor een jaar...
die kerel vertelde me dat ik als ik hem zou schorsen wel de verzekering kon stop zetten en hem zo voor een half jaar te verzekeren zeg maar..
maar moet nog even kijken of ik dat ga doen...

veel rijplezier met dit mooie weer!
groetjes
 
www.polisdirect.nl

geen winterstop... en altijd 10% goedkoper dan de goedkoopste offerte die jij kunt krijgen... (de offerte moet wel aantoonbaar zijn) :Y

polisvoorwaarden zien er goed uit...

ik betaal per maand € 45,- all risk voor m'n gsx-r 600 k en €46,- voor m'n k6! met 0 schadevrije jaren! :Y
 
Laatst bewerkt:
Meteen ook even een vraagje.
Vorige week een BMW F650 Funduro gekocht van eind december 2000.
Nu zit ik te twijfelen tussen all risk of wa+ verzekeren.
Wat is verstandiger?

all risk is 360 euro per jaar
wa+ is 110 euro per jaar
 
Laatst bewerkt:
zeker weten 360 per jaar??
dan zou ik voor all risk gaan.... kan je nog eens een glijertje maken toch??
360 euro schade heb je al snel als je een keertje valt....
 
Terug
Bovenaan Onderaan