Verzekeringen enzo

roflastc

MF veteraan
5 nov 2004
3.737
15
Leiden
Ik heb gezocht op een openstaand centraal verzekeringen topique maar niet gevonden.

Ik heb een taxatie van mijn motor. Waarde omhoog naar 10K waar het nu, standaard op 2,5 staat. De KNMV is wat vaag-ig over hetgeen ze ermee doen of niet. Kennelijk houden ze in de eerste plaats de catalogus waarde aan voor premie, dagwaarde voor uitkeer bij schade of diefstal maar taxatie voor hogere waarde weten ze niet wat ze ermee aan moeten.

Nu gaat het mij er vooral om dat ik die 10K krijg bij schade of diefstal. Hoe breng ik zoiets aan bij een verzekeraar en hoe kom ik erachter wat ze er wel of niet mee doen. KNMV is nogal ondoorgrondelijk atm en ik heb (nog) niet het idee dat ik die 10K ook echt krijg bij diefstal. Schade is tot op zekere hoogte wel te dragen maar het ding heeft zoveel tijd en geld gekost dat ik niet weer van voor af aan wil beginnen.

dus:
Hebben mensen ervaring met dit soort dingen bij KNMV?

Welke verzekeraar is echt het meest motor-friendly in deze?

De mijne is geen oldtimer maar wel wat waard. Ben ik bij KNMV aan het goede adres?
 
Kan toch geen probleem zijn om een motorvoertuig tegen taxatiewaarde te verzekeren.....uiteraard is de premie ernaar.

En als ze moeilijk dan een andere zoeken, graag of helemaal niet...... :?

Ik heb mijn klassieker met officiële taxatierapport zonder problemen vol casco kunnen verzekeren, alleen kwam er een alarmplicht nog bij, maar die zat er al op en deze ook laten keuren...formulieren opsturen, acceptatie en......dokken.. 8-)
 
het hoeft geen oldtimer te zijn om onder een klassieker verzekering te vallen. in ieder geval aangeven dat je hem wilt verzekeren naar taxatie waarde vanwege .......... . Taxatie zal je elke paar jaar op nieuw moeten doen want die zijn maar beperkt geldig.
je hebt ook wel kans dat je beperkingen krijgt in het aantal KM's dat je er mee mag rijden om hem op basis van taxatie te kunnen verzekeren maar dat verschilt per maatschappij.
en er zijn wel een hoop maatschappijen die niet met taxatie om kunnen gaan. en al helemaal partijen die geen verzekeringsmaatschappij zijn maar een doorverkoper van iemands anders zijn verzekering zoals de KNMV.
 
Laatst bewerkt:
het hoeft geen oldtimer te zijn om onder een klassieker verzekering te vallen. in ieder geval aangeven dat je hem wilt verzekeren naar taxatie waarde vanwege .......... . Taxatie zal je elke paar jaar op nieuw moeten doen want die zijn maar beperkt geldig.
je hebt ook wel kans dat je beperkingen krijgt in het aantal KM's dat je er mee mag rijden om hem op basis van taxatie te kunnen verzekeren maar dat verschilt per maatschappij.
en er zijn wel een hoop maatschappijen die niet met taxatie om kunnen gaan. en al helemaal partijen die geen verzekeringsmaatschappij zijn maar een doorverkoper van iemands anders zijn verzekering zoals de KNMV.


Dat laatste lijkt het geval dus waarschijnlijk op zoek naar iets anders.
 
Welke verzekeraar is echt het meest motor-friendly in deze?
Geen enkele verzekeraar! Bedenk: De verzekeraars zitten er vooral voor zichzelf.
Dikke premies en als effe kan niet/ minder betalen als er schade is.
Wie denk je dat al die luxe betaalt.........? Juist ja, JIJ dus! Tel uit je verlies!!
Glimmende kantoren, flinke salarissen, mega bonussen, grote lease-bakken en dure stropdassen.
 
Zorg dat je een rechtsbijstandverzekering hebt.
Ik zit met alles bij Interpolis = Rabobank en heb naar volle tevredenheid enkele blikschadegevallen-niet-mijn-schuld aan de hand gehad.

Mijn RD wilde ik op zondagavond uit de schorsing halen en dan is een telefoontje genoeg om verzekerd te zijn...
 
Laatst bewerkt:
Als je een goede tussenpersoon hebt, mag hij je wensen proberen om te zetten in een polis met de gewenste dekkingen. Zo niet, mag je het zelf uitzoeken, maar ik zou niet bij een doorverkoper willen zijn. Iedereen wil eraan verdienen, en hoe meer er van de premie willen meelurken....juist.

Succes en denk aan het gezegde dat goedkoop vaak duurkoop is, en de geheimen zitten hier vaak in de kleine lettertjes van de voorwaarden, lezen dus!
 
Terug
Bovenaan Onderaan