Verzekeringen in België

Relax

MF veteraan
13 jul 2003
6.010
0
Motor: dus verzekeren. Maar waar?
Ben met auto bij OMOB en kan motor daar verzekeren voor ong. 200 euro (BA & RB).
Voor 61 euro nog een verzekering bestuurder bijnemen? Voor diefstal kost dit nog eens 600 euro. Alarmsysteem erop, maar geen korting.

Door het bos zie ik de bomen niet meer met al die verschillende verzekeringen en mogelijkheden. Wie kan mij goeie raad geven?

Tnx.

Nog ff bijzeggen: ben 39, ongevalvrij, nieuwe motor R1150RT.
De verzekering bestuurder houdt in dat je eigen schade ook wordt gedekt.
 
Laatst bewerkt:
**->Eerst OVERAL eens goed rondgaan horen, opschrijven waar wat kost.<-**

Ik zie niet in waarom je nog een bestuurder zou bijnemen tenzij die er ook daadwerkelijk is.

En diefstal...sjah...hangt ervan af waar je hem overal parkeert.
 
De verzekering bestuurder houdt in dat je eigen schade ook wordt gedekt.

Als je uitschuift op de baan en je moet naar het ziekenhuis dan worden de rekeningen hiervoor betaald door de verzekeringsmaatschappij. De schade aan je motor zal je nog altijd zelf moeten betalen.
Hier in België kennen wij geen All-Risk verzekering zoals in Nederland.
 
Als je uitschuift op de baan en je moet naar het ziekenhuis dan worden de rekeningen hiervoor betaald door de verzekeringsmaatschappij. De schade aan je motor zal je nog altijd zelf moeten betalen.
Hier in België kennen wij geen All-Risk verzekering zoals in Nederland.

heb een hospitalisatieverzekering :P
 
Ik heb een verzekering bij O.M.O.B. voor mijn motor en betaal:
-Burgerlijke aansprakelijkheid:€ 198,30
-Rechtsbijstand: € 17,37
-Bestuurdersverzekering: € 61,96
Voor een totaal van €277,63

Dit heb je wel nodig om met alles in orde te zijn, je kunt natuurlijk nog diefstal enz... nemen

ps: mijn auto is ook bij O.M.O.B. verzekerd.
Er zullen wel nog beterkoop verzekeringen zijn in de wereld?????
 
Neem die maar als je diefstal er bij wilt nemen want goedkoper zal je dan niet vinden. Meestal hebben ze nog niet eens de mogelijkheid om tegen diefstal te verzekeren.
Ik betaal bij OMOB:

- BA 156.02 euro
- uitgebreide rechtsbijstand 14.87 euro
- diefstal 220.72 euro
- verz. bestuurder 53.07 euro
- brand 23.65 euro
en nog wat taks/bijdragen komt dat op totaal van 649.37 euro
Ik heb NOOIT een alarm gehad en zelfs geen slot :} Heeft gewoon geen enkele zin tenzij je het ding werkelijk kan verankeren in een muur en dan nog !!!!!
Die 600 euro diefstal lijkt mij toch erg veel maar is waarschijnlijk afhankelijk van de aankoopprijs. Rij met een nieuwe CBR600RR en die is ietsje goedkoper dan BMW *D Bij een herberekening van de agent begin dit jaar (na ongeval met R6) voor mijn nieuwe CBR meende die kerel mij ook eerst +-1000euro aan te smeren. Maar had duidelijk een vergissing gemaakt vermits ik het jaar ervoor maar iets van een 600 had betaald voor de R6. Hij wilde mij aanvankelijk laten geloven dat een R6 niet in de cat. van een CBR600RR thuishoorde |( |( |( |(

Trouwens een volledige ALL risk is er wel maar betaal je je blauw aan. 2 jaar geleden gevraagd en dat kwam op +-2000euro per jaar :? :?
 
Ik heb een verzekering bij O.M.O.B. voor mijn motor en betaal:
-Burgerlijke aansprakelijkheid:€ 198,30
-Rechtsbijstand: € 17,37
-Bestuurdersverzekering: € 61,96
Voor een totaal van €277,63

Dit heb je wel nodig om met alles in orde te zijn, je kunt natuurlijk nog diefstal enz... nemen

ps: mijn auto is ook bij O.M.O.B. verzekerd.
Er zullen wel nog beterkoop verzekeringen zijn in de wereld?????
De gewone prijzen zijn best goed, maar de bedoeling was wel "Diefstal" bij te nemen. 't Zal met een alarm, schijfremslot Xena en kryptoniteketting moeten gebeuren, denk ik.


Op zondag 27 juli 2003 23:36 schreef WickedStealthy het volgende:
Neem die maar als je diefstal er bij wilt nemen want goedkoper zal je dan niet vinden. Meestal hebben ze nog niet eens de mogelijkheid om tegen diefstal te verzekeren.
Ik betaal bij OMOB:

- BA 156.02 euro
- uitgebreide rechtsbijstand 14.87 euro
- diefstal 220.72 euro
- verz. bestuurder 53.07 euro
- brand 23.65 euro
en nog wat taks/bijdragen komt dat op totaal van 649.37 euro
Ik heb NOOIT een alarm gehad en zelfs geen slot :} Heeft gewoon geen enkele zin tenzij je het ding werkelijk kan verankeren in een muur en dan nog !!!!!
Die 600 euro diefstal lijkt mij toch erg veel maar is waarschijnlijk afhankelijk van de aankoopprijs. Rij met een nieuwe CBR600RR en die is ietsje goedkoper dan BMW *D Bij een herberekening van de agent begin dit jaar (na ongeval met R6) voor mijn nieuwe CBR meende die kerel mij ook eerst +-1000euro aan te smeren. Maar had duidelijk een vergissing gemaakt vermits ik het jaar ervoor maar iets van een 600 had betaald voor de R6. Hij wilde mij aanvankelijk laten geloven dat een R6 niet in de cat. van een CBR600RR thuishoorde |( |( |( |(

Trouwens een volledige ALL risk is er wel maar betaal je je blauw aan. 2 jaar geleden gevraagd en dat kwam op +-2000euro per jaar :? :?

Verdomme, die snert-BMW's!! :)

Dat is dus heb beste bewijs dat CBR-tjes ni gepikt worden O-)

'k Vind het toch veel geld voor diefstal.
Waarom kunnen wij ons niet verzekeren in Nederland??? :(
 
Op maandag 28 juli 2003 13:34 schreef Relax het volgende:
Waarom kunnen wij ons niet verzekeren in Nederland??? :(

[Effe pesten modus]
Mijn Kawasaki ZR-7S, All Risk: in NL € 281 per jaar :9
[/Effe pesten modus]

[me]Capivara vind de Belgische verzekeringen maar onbegrijpelijk duur[/me]
 
[ff nutteloze vraag modus]
Waarom heb je een avater van een capiBara en is je nick capiVaRa
[/ff nutteloze vraag modus]
 
[Effe pesten modus]
Mijn Kawasaki ZR-7S, All Risk: in NL € 281 per jaar :9
[/Effe pesten modus]

[me]Capivara vind de Belgische verzekeringen maar onbegrijpelijk duur[/me]


Kan ik ff het telefoonnummer van jouw verzekering? Ga eens informeren of ze geen Belgen verzekeren.
 
[ff nutteloze vraag modus]
Waarom heb je een avater van een capiBara en is je nick capiVaRa
[/ff nutteloze vraag modus]

De originele Braziliaanse naam van het dier is Capivara; Capibara is een Amerikaanse / Europese verbastering. Zoek Google er maar eens op na :)
 
Geen idee of ze dat doen, maar niet geschoten is altijd mis.

http://www.oriondirect.nl/

Tel: 076-5025050 | Fax: 076-5025051 | E-mail: info@oriondirect.nl

Gedver gedver gedver!!!!!! :( :( :( :(
Da's dus niks. Moet een Nederlands kenteken zijn, anders noppes.
Toch bedankt voor de info. Zit nu nog dieper in een depressie, nu ik op de site de prijzen heb gezien. ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(
 
Ik weet niet of je de verzekeringen zo maar kan vergl. tussen Belgie en NL.
In Belgie is dat vrij strikt bepaald wat er gedekt is en wat niet. In NL dacht ik dat de maatschappijen daar iets vrijer zijn. Je kan dan wel eens bedrogen uitkomen als het er effectief op aan komt wanneer je een ongeluk krijgt. Durf er mijn hand niet voor in het vuur steken maar dit is wat ik van een collega hier opgevangen heb. Het kan wel dat de verzekeringen goedkoper zijn in NL maar je moet om correct te zijn de kleine lettertjes toch eens moeten lezen en vgl in beide polissen. :}
 
Een collega is Nederlander, woonde in Luxemburg (had z'n wagen daar ingeschreven) en had een all-risk verzekering in Duitsland. Dus het is mogelijk. Nu woont hij in Belgie (z'n auto is hier ingeschreven), en heeft via een Nederlandse verzekeringmaatschappij een all-risk verzekering. Hij is momenteel (3 weken) op verlof, dus ik kan hem niet vragen wat voor verzekeringsmaatschappij.

Wettelijk gezien ben je verplicht om de BA in Belgie te nemen en zou je al de bijkomstige verzekeringen mogen nemen waar je wil.

Dus ben ik momenteel aan 't bekijken of het mogelijk is om een all-risk in Frankrijk of in Duitsland te nemen ipv in Belgie.

Via een Belgische makkelaar is het niet mogelijk. Ik heb daarvoor 2 makkelaars gecontacteerd. Zij beweren dat ze dit wettelijk gezien niet mogen doen.

Een all-risk verzekering in Frankrijk kost ongeveer 400 Euro. Dit volgens Franse motards die we vorig jaar op moto-verlof tegenkwamen.
Volgens een agent van MAAF (Franse verzekeringsmaatschappij) die ik had gecontacteerd, moet het verzekerde goed in Frankrijk ingeschreven zijn. Dus daar is het ook niet mogelijk. Ik heb wel nog een mail gestuurd naar zijn hoofdkantoor om dit bevestigd te zien.

Voor Duitsland heb ik nog maar pas een mail gestuurd. Hopelijk verstaan ze Engels, want mijn Duits is nihil. Ook is het niet zeker dat de all-risk in Duitsland wel goedkoper is.
Of als jullie Duits goed genoeg is om een telefoontje te plegen. Die Duitse verzekering is LVM Versicherungen (LVM).

Eens we weten of dit mogelijk is, moeten de verzekeringen inderdaad nagekeken worden op de kleine lettertjes.
 
Dat is inderdaad wat de makelaars mij eveneens zeggen, zowel de Belgische als de Nederlandse: het goed moet ingeschreven zijn in het desbetreffende land. Momenteel is er voor auto- en motorverzekeringen nog geen vrije markt in Europa.
 
Huidige stand van zaken:

De twee meest interessante verzekeringen tot nu toe (zonder hier en daar nog enkele aanpassingen en zonder nazicht van kleine lettertjes).
Beide verzekeringen zijn pas interessant indien ook de wagen er verzekerd is:
Mijn wagen Ford Galaxy 1998, 2300 benzine, 107 kw

OMOB:
BA (Burgerlijke Aansprakelijkheid) (WA in Nl): 198,30 euro (+26 jaar)
Rechtsbijstand: 17,37 euro
Lichamelijk letsel bestuurder: 91,96 euro
Diefstal/brand: 595,14 euro
Voor de wagen: 661,5 euro (BA, RB, kleine omnium)

Ledoux en Mortelmans:
BA: 172,21 euro
Rechtsbijstand: 88 euro, maar verhoogt niet bij meerdere polissen.
Bestuurder: 55 euro, maar geldig voor alle leden van het gezin, waar ze ook zijn en wat ze ook doen, en de kledij van de bestuurder is ook verzekerd.
Diefstal/brand: 475,82 euro, alarm verplicht, vrijstelling van 5 % op kataloguswaarde en 1,25 % waardevermindering per maand
Voor de wagen: 528,71 euro (BA, RB, kleine omnium)

'k Hoop dat jullie er iets kunnen mee doen, maar andere voorstellen, opmerkingen zijn nog steeds welkom, de zoektocht gaat verder.
 
heb een hospitalisatieverzekering :P

Ik heb ook een hospitalisatieverzekering via mijn werkgever, maar tot voor kort moesten wij minstens 1 nacht in het ziekenhuis verbleven hebben vooralleer de verzekering er tussen kwam. Als je dan tegen de grond ging en je brak je arm dan kwam de verzekering daar niet tussen omdat je geen bed gehad hebt in het ziekenhuis. :( Nu zijn begin dit jaar de polisvoorwaarden veranderd en is het niet meer nodig dat je in het ziekenhuis moet overnachten.
 
Op maandag 28 juli 2003 16:53 schreef Jowyl het volgende:
Een collega is Nederlander, woonde in Luxemburg (had z'n wagen daar ingeschreven) en had een all-risk verzekering in Duitsland. Dus het is mogelijk. ......


Ik ga de verzekering bij OMOB nemen, maar laat je mij iets weten betreffende de verzekeringen in het buitenland? Kan ik later nog veranderen. M'n mailadres vind je in mijn profiel (ofwel via dit topic natuurlijk). Tnx.
 
Terug
Bovenaan Onderaan