verzekeringen

Drzaadberg

MF veteraan
31 jul 2004
4.477
0
Eindhoven (Noord Brabant)
hey ff een vraggie
ik ga binnekort men 1ste motor kopen en nou was mijn vraag
welke verzekerings maatschapij hebben jullie en waarom
ik ben namelijk opzoek na een goede!!
alvast bedankt :}
 
Ik zit bij London (www.london.nl).

Is vrijgoedkoop en wel aardig bekend. Dus niet zo'n klein verzekeringsmaatschappij waar je je twijfels bij krijgt.

Ik ben nu 20 jaar, heb een Kawasaki ZXR750 en betaal nu 148 euro per jaar met 1 schadevrij jaar.

Heb alleen nog geen ervaring met schade etc. Namelijk nog nooit gehad!
 
stad Rotterdam, mijn 13 jaar oude motor is nu gewoon tegen diefstal e brand verzekerd. Betaal netto 8 euro/maand
 
Niet alleen de premie is van belang.
Eigen risico moet je ook ff op letten, maar is meestal beperkt tot € 150 of € 300 per gebeurtenis.

Wat m.i. echt van belang is, zijn de polisvoorwaarden. Hoeveel no-claim val je terug als je wel een keer een schade rijdt? Dat kan op den duur namelijk echt doortikken in je premie.

Vertel dit helaas uit ervaring. Heb ooit een (auto)verzekering gehad waar ik na één schadegevalletje meteen 40% no-claim kwijt was. Dat voel je het jaar daarop echt wel goed in je portemonaie.
 
Verzekerd via de KNMV omdat je daar een zeer betaalbare allrisks verzekering af kunt sluiten door het eigen risico erg hoog te maken

:^ hoewel ik dat eigen risico recentelijk flink stuk heb laten zakken... je bouwt wat no-claim op gelukkig....

zxr
 
Laatst bewerkt:
Ik zit nu bij unigarant (combi pakket met de vierwieler) en daar is m'n Gix voor 150 euro per jaar WA+ verzekerd

Orion direct is ook een aanrader, je kan online je premie berekenen.

Qua motor zit ik al jaren bij de KNMV, misschien niet de goedkoopste; wel erg goeie ervaringen mee.

Wat het koekblik betreft heb ik die de afgelopen jaren verzekerd gehad bij orion. ... kijk uit voor deze heren. ze zijn in eerste instantie zeker goedkoop. Grappige is alleen dat elk jaar de premie flink omhoog gaat.

Eerst van KNMV naar orion met de auto, orion was stuk goedkoper....
Nu na 3 jaar voor de grap toch maar weer es aangevraagd bij de knmv (6 wielen plan), zelfde no-claim als de motor en dan is orion ineens een heel stuk (300 Eurie) duurder geworden als de knmv... (en bij beide toch 75 of 80% no-claim..)

Dan ga je toch wat meer zoeken achter het zinnetje dat elk jaar op de factuur staat....
" zoals u ongetwijfeld hebt gelezen in de diverse dagbladen zijn de uitkeringen van verzekeringen m.b.t. auto en motorschades weer aanzienlijk gestegen. Helaas ontkomen ook wij niet aan een premieaanpassing". Uw nieuwe premie bedraagt....
Had ik trouwens in geen enkel dagblad gelezen maar dat is wat anders.


Ander nadeel is overigens dat Orion nooit premie terugbetaald bij beeindiging van een verzekering. Toen ik de verzekering op mijn racertje (zxr400rr) beeindigde, kreeg ik een brief met de nota en de mededeling dat het bedrag gedurende een jaar beschikbaar bleef indien ik weer een andere motor verzekerde..
Daarna zou het vervallen. Ook niet echt netjes vind ik.

Blijven opletten is dus het devies.

zxr
 
Laatst bewerkt:
Ik zit bij London (www.london.nl).

Is vrijgoedkoop en wel aardig bekend. Dus niet zo'n klein verzekeringsmaatschappij waar je je twijfels bij krijgt.

Ik ben nu 20 jaar, heb een Kawasaki ZXR750 en betaal nu 148 euro per jaar met 1 schadevrij jaar.

Heb alleen nog geen ervaring met schade etc. Namelijk nog nooit gehad!

Zou nog maar eens goed navragen of ze je wel verzekeren voordat je zodirect voor een nare verrassing komt zoals ik. Ik kreeg namelijk na een week te horen dat London mijn verzekering afwees vanwege een te zware motor voor mijn leeftijd ( heb ook een zxr 750 en ben 22) Heb vele maatschappijen opgebeld ( axa, reaal, klaverblad etc) en gevraagd maar niemand wilde mij verzekeren allemaal hetzelfde verhaal te zware motor voor mijn leeftijd kwamen ze met het verhaal van als het een chopper geweest was dan hadden we je wel verzekerd Yeah right zei dat ik dan nog liever ging fietsen lol. Maar goed zit nu bij ftbo daar was leeftijd een zwaarte van de motor geen probleem betaal daar voor mijn wa en opzittende verzekering bij elkaar 229 euro heb nog geen schadevrije jaren.
 
Laatst bewerkt:
KNMV. All-risk voor €27 per maand. Ben zelf 23.

Verzekering afgesloten tijdens een actie van de 100-jarige KNMV. 80% korting op de premie :}
 
zit bij unive, moet morgen bellen om verzekerng om te zetten naar nieuwe motor, all risk kan je vetellen dat is een aardige jaarpremie, ben blij dat ik al genoeg schadevrije jaren heb.

gr van kc
 
KNMV. All-risk voor €27 per maand. Ben zelf 23.

Verzekering afgesloten tijdens een actie van de 100-jarige KNMV. 80% korting op de premie :}

Wat heb je voor eigen risico dan? Ik heb mijn motor (R6 '03) voor €31 per maand WA+ laten verzekeren bij univé. All-risk voor €4 minder klinkt me dan ook erg goed in de horen! Dit zou mij namelijk bij univé €144 per maand zonder alarm, en €96 met kosten.
 
Niet alleen de premie is van belang.
Eigen risico moet je ook ff op letten, maar is meestal beperkt tot € 150 of € 300 per gebeurtenis.

Wat m.i. echt van belang is, zijn de polisvoorwaarden. Hoeveel no-claim val je terug als je wel een keer een schade rijdt? Dat kan op den duur namelijk echt doortikken in je premie.

Vertel dit helaas uit ervaring. Heb ooit een (auto)verzekering gehad waar ik na één schadegevalletje meteen 40% no-claim kwijt was. Dat voel je het jaar daarop echt wel goed in je portemonaie.

Inderdaad maar dat zeg ik al in elk verzekeringstopic. Goedkoop is vaak duurkoop en helaas moeten sommigen dat eerst aan den lijve ondervinden :?
 
ik heb bij de autoverzekeraar ff uitgerekend dat voor mijn zxr400 uit '93 is het 330 p/jr voor Wa + beperkt caso + schade opzittenden + letsel opzittenden + rechtsbijstand, 0,00 eigen risico. En ik ben 18jr en geen schadevrije jaren opgebouwd.

(144 p/jr voor alleen WA)

'k ga nu ff kijken wat 't zou zijn bij London
 
unigarant kwam neer op 2000 p/jr en bij london is het max 10jr oude motor voor gedeeltelijk casco

bietje veel
 
Terug
Bovenaan Onderaan