Verzekeringmaatschappij op uitdraai?

Alex93

MF'er
10 mei 2011
225
0
Hallo,

Weet er iemand een verzekeringsmaatschappij die verzekeren op een uitdraai accepteert?
Unive en KNMV doen dat NIET.

Alvast bedankt.!
 
Ik zal even het verhaaltje uitleggen, want heb eigenlijk niet alles verteld.

Ik wil namelijk een GSXR 600 gaan kopen, maar ik heb een A2 rijbewijs. De motor wil ik gewoon op 35kw zetten, en daar blijft hij ook gewoon op, en rond rijden met een uitdraai van de motor.

De motor heeft dus orgineel teveel kw's, ik mag namelijk maar maximaal 70kw, en daar de helft van, 35 kw.. Nu wil ik het gaan proberen (indien ik gewoon normaal verzekert ben) om te gaan rijden en als ik 1x word gepakt de motor te verkopen en alsnog een motor kopen waarop ik wel mag rijden. Hoop dat jullie mij kunnen volgen met de o zo lastige regelgeving van tegenwoordig, haha :)

Ik heb Combimotors gebeld, die doen dat niet meer.
 
Ik zal even het verhaaltje uitleggen, want heb eigenlijk niet alles verteld.

Ik wil namelijk een GSXR 600 gaan kopen, maar ik heb een A2 rijbewijs. De motor wil ik gewoon op 35kw zetten, en daar blijft hij ook gewoon op, en rond rijden met een uitdraai van de motor.

De motor heeft dus orgineel teveel kw's, ik mag namelijk maar maximaal 70kw, en daar de helft van, 35 kw.. Nu wil ik het gaan proberen (indien ik gewoon normaal verzekert ben) om te gaan rijden en als ik 1x word gepakt de motor te verkopen en alsnog een motor kopen waarop ik wel mag rijden. Hoop dat jullie mij kunnen volgen met de o zo lastige regelgeving van tegenwoordig, haha :)

Ik heb Combimotors gebeld, die doen dat niet meer.

misschien omdat er meerdere tegens zijn voor het verzekeren op deze manier?

vroeger had je alleen maar dat je motor niet op kenteken het juiste vermogen hadden, dat is administratief dus voor verzekeringen maakt het niet altijd evenveel uit.

tegenwoordig geld dit nog steeds natuurlijk.
echter jouw idee is om een motor welke uberhaupt niet geschikt is voor de rijbewijs categorie te laten verzekeren, en daar zal een verzekeraar zich niet zo snel aan branden.
bovendien zou je rijden op een motor waar je het juiste rijbewijs niet voor hebt. het vermogen voldoet immers ook niet aan de eisen, dat is dus nog los van de zelfde administratieve dingetjes...

ik zou een motor kopen welke wel onder de max vermogen grens ligt, om een hoop gezeur te voorkomen.
 
Waarom koop je niet een GSXR600 in Duitsland, zet je daar met en TUV-kitje op 35kW en importeer je 'm als 35kW motor... Goed, je moet keuringskosten en importkosten etc. betalen, maar 1x gepakt worden kost 340 euro en om zoveel moeite te doen en zo snel weer die motor van de hand te doen, dan vraag ik me af of je die motor wel echt zo graag wilt hebben.

Wil je 'm op vol vermogen hebben, dan moet je weer een dure keuring doen (vanwege import en dat ie is geimporteerd als 35kW), dus verkoop je 'm als 35kW. Genoeg interesse.

Zo heb je die GSXR600 toch nog als 35kW op kenteken en de politie kan je dan geen boete geven, want de gegevens op je kentekencard komen overeen met de regels van A2, goed, hij mag niet meer dan 70kW zijn, maar met een individuele keuring is er geen ander model waar ze naar kunnen refereren. Bel de RDW eens op en stel het ze eens voor of het volgens deze theorie kan, de praktijk kan altijd anders zijn. :+
 
M'n vriendin zit gewoon op uitdraai bij Unive verzekerd, dus daar kan het probleem niet liggen denk ik zo.
Ik weet niet wat je leeftijd is, maar wellicht dat de verzekering moeilijker doet over het feit leeftijd <-> motorvermogen (ondanks terugvoeren) dan over de uitdraai.
Tevens weet ik niet of deze bike meer als 0.2kw/kg heeft, want als dat het geval is -> pech

Tevens, mocht je in de regio wonen, kijk eens bij ZLM, die heeft bij ons nog nooit moeilijk gedaan.
 
Laatst bewerkt:
ik zou een motor kopen welke wel onder de max vermogen grens ligt, om een hoop gezeur te voorkomen.

Jij en ik zouden dat doen, maar er zijn er echt heel veel die toch net weer willen rijden waar ze nog niet op mogen rijden en er alles aan willen doen om er toch op te kunnen rijden. Ik zou 2 jaar wachten ipv al die moeite doen en gewoon een goedkoop, maar technisch goede 35kW motor kopen om het op te leren.
 
Realiseer je ook dat in geval van een onverhoopte aanrijding er twee verzekeraars in het spel zijn, die van jou en die van de tegenpartij. Dat jouw verzekeraar de uitdraai accepteert wil niet zeggen dat de verzekeraar van de tegenpartij het accepteert. Mocht je dus een aanrijding hebben waarbij de schuld bij de tegenpartij ligt heb je een grote kans dat die verzekeraar niet gaat uitkeren omdat zij stellen dat jij zonder geldig rijbewijs reed. En juridisch hebben ze daar volledig gelijk in.

Alleen al om die reden zou ik niet een motor op uitdraai willen verzekeren, zelfs als je een verzekeraar vindt die het accepteert.
 
Ik snap dat je een GSXR 600 wilt, maar volgens de wet mag je er gewoon niet op rijden. Als je dat wel doet ben je (zoals Mike Schenk hier al uitgelegd heeft) gewoon onverzekerd, en dan wil je écht geen ongeluk krijgen want stel je toch eens voor dat je bijvb. iemand invalide rijdt.
 
Als je de motor uit uitdraai verzekerd krijgt wil niet zeggen dat je verzekerd bent bij een ongeluk, de verzekering zal dan opeens wel interesse hebben in de hoeveelheid pk's en als dan blijkt dat je motor teveel heeft vervalt de verzekering en gaat dat je heel veel problemen opleveren.
 
Je rijd dan ook op een motor zonder een geldig rijbewijs, aangezien de motor officieel meer vermogen heeft dan is toegestaan voor A2 rijbewijs.

Verkeerde categorie
Het boetebedrag wordt: € 340,-

NB: Dit bedrag geldt alleen als de overtreding voor de eerste keer wordt begaan!
 
En los daarvan: hoe leuk is rijden op een srad met max 35 kw?
 
Realiseer je ook dat in geval van een onverhoopte aanrijding er twee verzekeraars in het spel zijn, die van jou en die van de tegenpartij. Dat jouw verzekeraar de uitdraai accepteert wil niet zeggen dat de verzekeraar van de tegenpartij het accepteert. Mocht je dus een aanrijding hebben waarbij de schuld bij de tegenpartij ligt heb je een grote kans dat die verzekeraar niet gaat uitkeren omdat zij stellen dat jij zonder geldig rijbewijs reed. En juridisch hebben ze daar volledig gelijk in.

Alleen al om die reden zou ik niet een motor op uitdraai willen verzekeren, zelfs als je een verzekeraar vindt die het accepteert.


Als de schuld bij de tegenpartij ligt, dan moet deze tegenpartij gewoon betalen. Wel of niet verzekerd staat daar volledig los van.

Naar mijn idee is jouw reactie dus pure onzin.
 
Als de schuld bij de tegenpartij ligt, dan moet deze tegenpartij gewoon betalen. Wel of niet verzekerd staat daar volledig los van.

Naar mijn idee is jouw reactie dus pure onzin.

Nee.

Want het is niet een kwestie van wel/niet verzekerd zijn.
Het is ook een kwestie van een voertuig besturen zonder daar een rbw voor te hebben.

En reken maar dat een maatschappij daar een leuke verdeling uit gaat peuren, ook al mocht het 100% schuld van de ander zijn.

Schuld is namelijk niet altijd gelijk aan betalen.
Schuld is niet altijd aansprakelijk.
 
Nee.

Want het is niet een kwestie van wel/niet verzekerd zijn.
Het is ook een kwestie van een voertuig besturen zonder daar een rbw voor te hebben.

En reken maar dat een maatschappij daar een leuke verdeling uit gaat peuren, ook al mocht het 100% schuld van de ander zijn.

Schuld is namelijk niet altijd gelijk aan betalen.
Schuld is niet altijd aansprakelijk.

Volledig juist.
 
ANWB kan je de motor gewoon verzekeren. Wel moet hij dan afgevoerd zijn.
Je hoeft bij de ANWB ook geen uitdraai op te sturen, maar als je bij een ongeval betrokken bent, moet die nog wel steeds afgevoerd zijn natuurlijk.

Dus maak je een ongeluk ben je daar gewoon verzekerd.

Je kan van oom agent wel een boete krijgen bij een controle.

Edit: Kees net pas dat hij te veel vermogen heeft, dan kan je beter voor een 35KW gaan zonder gezeik.
 
Laatst bewerkt:
Een Z800e op 35kW was ook best leuk rijden. Een MV Agusta Brutale 675 ook. Je kan er nog genoeg motorrijders het snot voor de ogen mee rijden.
 
Nee.

Want het is niet een kwestie van wel/niet verzekerd zijn.
Het is ook een kwestie van een voertuig besturen zonder daar een rbw voor te hebben.

En reken maar dat een maatschappij daar een leuke verdeling uit gaat peuren, ook al mocht het 100% schuld van de ander zijn.

Schuld is namelijk niet altijd gelijk aan betalen.
Schuld is niet altijd aansprakelijk.



Graag een gerechterlijke uitspraak en jurisprudentie...

En graag ook de namen van deze verzekeringsmaatschappijen. Bij dergelijke verzekeringsmaatschappijen wil ik nl. geen verzekering afsluiten.
 
Laatst bewerkt:
Graag een gerechterlijke uitspraak en jurisprudentie...

En graag ook de namen van deze verzekeringsmaatschappijen. Bij dergelijke verzekeringsmaatschappijen wil ik nl. geen verzekering afsluiten.
Doe lekker je eigen huiswerk :+
 
Graag een gerechterlijke uitspraak en jurisprudentie...

En graag ook de namen van deze verzekeringsmaatschappijen. Bij dergelijke verzekeringsmaatschappijen wil ik nl. geen verzekering afsluiten.
zal er, gok ik zo, niet zijn.
35KW is nog niet zo lang immers. in mijn ogen niet lang genoeg om er iemand mee te laten crashen en om de recht zaak rond de crash af te ronden.

daarbij, in het geval van 25KW was dit iets makkelijker. die motoren hoefden maar aan 1 eis te voldoen immers, het topvermogen.
tegenwoordig is er een andere eis bij gekomen, namelijk (o.a.) dat de motor origineel maar 70KW mag hebben. wanneer je daar niet aan voldoet is het niet enkel een administratief probleem (het niet op kenteken hebben maar wel technisch aantoonbaar aan de eisen voldoen) maar ook een rijbewijs categorie probleem, jouw motor kan immers nooit aan de eisen voldoen, er is geen mogelijkheid om die motor in nederland als 35KW op papier te krijgen.

maar goed, je moet het zelf weten ;)

en bovendien, TS is er al uit:
Duidelijk, bedankt allemaal! zie er vanaf
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan