Verzekerings problemen... Wel of niet rijden???

Rage

MF veteraan
23 dec 2001
4.808
1
Emmen
Gisterennacht werd ik er door de politie ff vriendelijk attent op gemaakt dat mijn auto niet verzekerd is nadat mijn zusje in mijn auto een ongeluk had veroorzaakt. Gelukkig niets ernstigs alleen wist ik er niets van dat ie niet verzekerd was.

Nu heb ik dus ws 2 problemen. Zal de schade wel zelf moeten betalen (viel gelukkig mee) en een boete. Alleen heeft mijn verzekering niet echt duidelijk aangegeven dat mijn auto uit de verzekering was gegaan. Ik zat namelijk tussen 2 verzekeringen in, nl. Kravag (die er sinds kort mee opgehouden is in NL) en is overgenomen door 3 anderen die de premie omhoog geschopt hebben en Unive, de verzekering waarvan ik dacht dat ik daarmee verzekerd was.
Unive heeft tegen mij gezegd (persoonlijk) dat zij dat op zouden lossen. Ik heb alleen een brief gehad met "de polisbescheiden". Verder heb ik niet gekeken wat er in die brief zat. Zal wel een beetje dom geweest zijn maar mijn auto was dus net een maand uit de verzekering bleek toen ik alles wat beter bekeek.
Het geld van die verzekering hebben ze teruggestort in de tijd dat ik niet in NL was, dat kon ik dus niet weten.

Doordat mijn auto bij Unive is weggeschopt ging de premie voor mijn motor omhoog, alleen dat was ook weer in de periode dat ik niet in NL was. Kon ik dus weer niet weten. Ook de betalingstermijn is inmiddels meer dan een week verstreken, maar ik zou toch wel graag willen rijden morgen (als het goed weer is natuurlijk :] :] :] ).

Het enige is dus nu het verschil van €184,-- wat ik nog moet betalen, de motor was al voor een jaar verzekerd.

Heeft iemand zoiets al meegemaakt dat je te laat was voor de betalingstermijn en hoe wordt dat opgelost??
Kan ik nu wel gaan rijden of niet?
 
Normaliter wordt de verzekering pas opgeschort als je 30 dagen te laat bent met betalen. Als je binnen die 30 dagen zit, ben je verzekerd, mits je natuurlijk wel alsnog betaalt.

Cu

DooV
 
Daar ben ik dus te laat mee omdat ik precies DIE 30 dagen niet in NL was... en nog een beetje langer.
 
Raging, dan ben je NIET verzekerd. Als je schade rijdt aan jezelf of een ander is het je eigen portomennee die het gaat betalen.

Advies: maandag ff met een assurantietussenpersoon bellen en de boel ff regelen.
 
Vraag je verzekeringsagent om een artikel 34 verklaring. Dit is een verklaring dat het voertuig WEL verzekerd was ten tijde van ongeval/controle etc.

Het gebeurd wel vaker dat door administratieve handelingen/fouten voertuigen niet formeel verzekerd zouden zijn, maar deze verklaring kan je redden. Gewoon om vragen via je assurantie tussenpersoon.

Mocht het tot een zaak komen, je ALTIJD beroepen op dwaling, immers JIJ kon dit niet weten!!

Suc6
 
Vraag je verzekeringsagent om een artikel 34 verklaring. Dit is een verklaring dat het voertuig WEL verzekerd was ten tijde van ongeval/controle etc.

Het gebeurd wel vaker dat door administratieve handelingen/fouten voertuigen niet formeel verzekerd zouden zijn, maar deze verklaring kan je redden. Gewoon om vragen via je assurantie tussenpersoon.

Mocht het tot een zaak komen, je ALTIJD beroepen op dwaling, immers JIJ kon dit niet weten!!

Suc6

Ik hoop dat het niet tot een zaak komt... Heb de laatste tijd al genoeg energie en tijd gestoken in die verzekeringsrommel. Ben er eig helemaal klaar mee. Kbetaal hopies geld maar ik zie er nog van komen dat ik een boete moet betalen.

Maar goed, ik ga morgen toch maar niet rijden, maandag maar (op de trapfiets '( ) naar het verzekeringskantoor.
 
Je kan het nummer van Univé ook ff bellen natuurlijk...

Weet niet of het nog zo is, maar je kon in het weekend bellen en verzekeren en dan op werkdagen de rest regelen. Er zit iig zo'n desk doorgeschakeld om schades aan te kunnen nemen,
dus bellen kan je ff doen morgen.
(Heb weleens in het weekend een auto in de vezekering geggoid daar)

Als het dus mogelijk is...kan jij gewoon rijden morgen/maandag.
(Als je bij Univé wil verzekeren blabla)

Succes
 
Je kan het nummer van Univé ook ff bellen natuurlijk...

Weet niet of het nog zo is, maar je kon in het weekend bellen en verzekeren en dan op werkdagen de rest regelen. Er zit iig zo'n desk doorgeschakeld om schades aan te kunnen nemen,
dus bellen kan je ff doen morgen.
(Heb weleens in het weekend een auto in de vezekering geggoid daar)

Als het dus mogelijk is...kan jij gewoon rijden morgen/maandag.
(Als je bij Univé wil verzekeren blabla)

Succes

Hmm... Bedankt... Zal morgen es ff proberen...
Had vandaag al gebeld, maar kreeg antwoordapparaat, schade etc wel ingesproken.
Morgen ff ander nummer proberen...
 
Algemeen Reglement

Artikel 8 premiebetaling

8.1:....

8.2:De verzekeringsdekking wordt opgeschort per de datum waarop premie is verschuldigd,
wanneer de verzekeringsnemer niet uiterlijk dertig dagen na de in het pakketoverzicht (premienota) genoemde dag het verschuldigde bedrag heeft betaald.
De dekking gaat weer in op de dag nadat de betaling - bij termijnbetaling: Nadat alle verschenen termijnen - door de maatschappij of de bemiddelaar is ontvangen.

8.3: Bij te late betaling is de verzekeringnemer verplicht de buitengerechtelijke kosten
en wettelijke rente te betalen

---------------

Wat ik begrijp is dat je een week te laat zou zijn met de premie van je fiets waardoor je dus gewoon verzekerd bent.
En dat de auto maar beter kan blijven staan :?

( De zus trouwens die...? Of is dat allemaal weer goed intussen ;) )
 
Die maand die in dat verhaaltje staat is dus inmiddels om... (Was niet in NL). Konden zij niet weten. En inmiddels is er 1 week verstreken na die termijn.

Kvind het maar raar. Kheb ong €1400,-- voor een heel jaar betaald, daarvan zijn 5 maanden om en om €180 wordt de dekking opgeschort... :? :?

Tzal wel aan mij liggen.

En idd, het was die zus... Heeft net een maand het rbw... Gisteren voor het eerst mijn auto mee...
 
Die maand die in dat verhaaltje staat is dus inmiddels om... (Was niet in NL). Konden zij niet weten. En inmiddels is er 1 week verstreken na die termijn.

Kvind het maar raar. Kheb ong €1400,-- voor een heel jaar betaald, daarvan zijn 5 maanden om en om €180 wordt de dekking opgeschort... :? :?

Tzal wel aan mij liggen.

En idd, het was die zus... Heeft net een maand het rbw... Gisteren voor het eerst mijn auto mee...

De navordering van premie is omdat je zgn pakketkorting had toen je auto nog verzekerd was. Daarmee gaan ze uit van een jaar. Auto eruit is dus dat verschil bijleggen.

Zou je dus bv volgende week auto weer verzekeren daar, dan moet je eerst zelf die 180 dokken en dat wordt dan weer verrekend. krijg je een volgend A4 thuis waarop staat er een x bedrag op je rekening wordt truggestuurd. ( wanneer auto weer verzekeren minder premie zou zijn als die 180)

Snappie nog ;)
Komt erop neer dat verzekeren erg veel tijd kost en het veel "verrekenen" is. Zeker wanneer het nogal eens wisseld :(

Bel dat nummer morgen maar ff wat ik je gegeven heb. Misschien heb je beet.
 
De navordering van premie is omdat je zgn pakketkorting had toen je auto nog verzekerd was. Daarmee gaan ze uit van een jaar. Auto eruit is dus dat verschil bijleggen.

Zou je dus bv volgende week auto weer verzekeren daar, dan moet je eerst zelf die 180 dokken en dat wordt dan weer verrekend. krijg je een volgend A4 thuis waarop staat er een x bedrag op je rekening wordt truggestuurd. ( wanneer auto weer verzekeren minder premie zou zijn als die 180)

Snappie nog ;)
Komt erop neer dat verzekeren erg veel tijd kost en het veel "verrekenen" is. Zeker wanneer het nogal eens wisseld :(

Bel dat nummer morgen maar ff wat ik je gegeven heb. Misschien heb je beet.

Keej, bedankt :} :} :} ... I'll try...

Precies zoals mijn premie voor de auto werd teruggestort waardoor ik ineens niet meer verzekerd was...
 
Terug
Bovenaan Onderaan