Verzekerings vraag (alweer)

J.de Maat

Die hard MF'er
14 jun 2002
485
0
Terneuzen
Ik weet het, het wordt vervelend al die vragen over verzekeringen. Maar ik hoop dat jullie verder kunnen helpen.

Ik ben begonnen op een R6. Na een half jaartje viel ik een keer in het gras. Zijkant geschaafd en topkuipje enz. Weinig schade, maar ik dacht ik ben niet voor niks all-risk. Dus dat was gemaakt. ;) ;)

Ik had dus nog geen no claim opgebouwd en ging in de min. (-10) dus een premie van 110% jammer maar helaas.

Begin dit jaar kocht ik een nieuwe 2003 R1. Ik stond dus nog steeds (-10). Ik kreeg mijn rekening binnen en ging een maandbedrag van € 201,93 betalen. Ik begon bijna te '( '(

Je raadt het al. Een paar weken geleden val ik met mijn R1. Totalloss. Ik ga nu erg veel verzekering betalen als ik all-risk verzekerd wil blijven. Meer dan dit bedrag wil ik echt niet gaan betalen.

Ik nu dus een nieuwe motor kopen 2003 of 2004 R1. Ofzo. Maar het is een beetje idioot om een splinter nieuwe motor WA+ te verzekeren.

Nu zeggen ze dat ik mijn motor op mijn vriendin haar naam moet verzekeren, maar die heeft geen rijbewijs. Toch zeggen ze dat het kan.

Wie van jullie weet hoe dit zit?? Kan ze die motor wel verzekeren en wat als ik dan wat heb met die motor?

thanks

Na een half jaartje viel ik een keer in het gras.
Een paar weken geleden val ik met mijn R1.

Antwoord op je vraag: volgens mij gaat dit inderdaad.
Ik zou me alleen even een andere vraag stellen (even voorop gesteldt dat je 2x bent gevallen en dit niet door een andere partij is veroorzaakt), is het wel verstandig om een R1 aan te schaffen, het klinkt mij alsof je het nog moet leren. No offense!

hoi,
Als je een kleine schade claimt, ben je jaren bezig om de no-claim weer op te bouwen. Bij een auto of motorverzekering kun je laten uitrekenen welke schades je beter zelf kunt betalen en welke je kunt claimen. (vraag aan je tussenpersoon)

Algemeen:
* Verzekeren is het afdekken van een risico dat je niet zelf kunt of wilt dragen.
Dit geldt voor elke verzekeringsvorm die er bestaat. Vraag jezelf eens af hoe groot is de kans dat ik ergens mee te maken krijg, en kan ik dat zelf betalen?

Je bent nu twee keer onderuit gegaan met je motor, wat was de oorzaak?
Kun je niet beter een lichtere bike kopen, R1 is bloedsnel.
Is het handig om een VRO te gaan volgen? Met een VRO certificaat krijg je vaak wat extra korting op je motorverzekering.

of een wat oudere R1 of R6 waarbij je de rest van het geld op de bank zet mocht er iets gebeuren? Die verzeker je dan lekker WA+ en dan zo weer je noclaim opbouwen.

Nou mensen het heeft 2 keer niks met snelheid te maken gehad.

Trouwens een R1 is natuurlijk bloed snel, maar het zit nog altijd in je rechter pols!!

Hier mijn verhaaltje.

Ik kwam van de stoplichten en reed richting een rotonde. Toen kwam ik
bij die rotonde, er reden iets van 4 auto's voor me en twee achter mij. De
auto die het dichts bij de rotonde reed ging om een of andere reden goed op
de rem staan. Die andere auto's gingen dus ook vol op de rem. Ik zag het
iets te laat denk ik. Schrok ervan en remde, maar die blokeerde vanvoren.
Gleed weg en ik en mijn brommer vielen. Ik reed denk ik nog iets van 30 km/h.

greetz

of een wat oudere R1 of R6 waarbij je de rest van het geld op de bank zet mocht er iets gebeuren? Die verzeker je dan lekker WA+ en dan zo weer je noclaim opbouwen.

Zit ik ook aan te denken. Een R1 van 2000 en gewoon lekker raggen!!

In principe zou je hem wel op naam van je vriendin kunnen verzekeren. Maar de verzekering zou kunnen weigeren om iets uit te betalen als ze erachter komen dat jij de regelmatige bestuurder bent en niet zij (en daar kan je je lastig tegen verdedigen als zij geen rijbewijs heeft).

Schrok ervan en remde, maar die blokeerde vanvoren.

En misschien is de eerdere opmerking over een VRO ook niet zo slecht (niet lullig bedoeld)

Je kan het doen, echter er kunnen behoorlijke problemen van komen zodra er zich weer een schade voordoet. Als de verzekering erachter komt dat niet je vriendin, maar jij de eigenaar van de motor bent heb je een behoorlijk probleem.

Dat ontdekken is niet bepaald moeilijk, allereerst moet je bij een schade aangeven wie de bestuurder was, de verzekeraar kan dat linken aan jouw eerdere schadegevallen en argwaan is gewekt. Middels de aankoopnota, onderhoudsnota's, het rekeningnummer van de betalende partij, de wegenbelasting enz. enz. is zo achterhaald wie de daadwerkelijke eigenaar van de motor is.

Op het moment dat de verzekeraar de werkelijke bestuurder/eigenaar heeft achterhaald, zullen ze zich beroepen op artikel 251, ofwel het verzwijgingsartikel. Ze zullen aanvoeren dat het risico duidelijk anders is, dan angegeven bij aanvang van de verzekering. Tenslotte heb jij al schades achter je naam enz. Dat houdt in dat je voor niets premie hebt betaald, onverzekerd was bij het ongeval en alle schade fijn zelf mag betalen. Hopelijk is daar geen letselschade bij. Verder bestaat er de kans dat zowel jij, als je vriendin op een "zwarte" lijst komen en jullie dus enkel verzekerbaar zijn middels torenhoge premies. Dus als jou vriendin een rijbewijs haald en zich wil verzekeren heeft zij direct een door jou veroorzaakt probleem.

Ik wil je niet geheel ontmoedigen, er zijn voldoende situaties waarbij het allemaal goed gaat. Gaat het echter mis, dan gaat het ook goed mis. Persoonlijk zou ik een oudere motor nemen, misschien minder snel, deze WA+ verzekeren en eerst voldoende ervaring opdoen en weer no-claim opbouwen. Motorrijden kan ook heel leuk zijn, als het minder hard gaat... ;)

Blijkbaar kan of wil je niet betalen om op een nieuwe R1 te rijden, zo simpel is het. Koop dan wat anders in plaats van de boel te tillen B|

In principe zou je hem wel op naam van je vriendin kunnen verzekeren. Maar de verzekering zou kunnen weigeren om iets uit te betalen als ze erachter komen dat jij de regelmatige bestuurder bent en niet zij (en daar kan je je lastig tegen verdedigen als zij geen rijbewijs heeft).En misschien is de eerdere opmerking over een VRO ook niet zo slecht (niet lullig bedoeld)

Idd, en wil je het netjes doen dan moet je nog jouw gegevens opgeven bij 'regelmatige bestuurder' en ben je net zover van huis als nu. Geef je het niet op dan zouden ze uitkering van schade kunnen weigeren op grond van Art. 251.

Een bonus/malusverklaring is maar een jaar geldig dus in de tussentijd zou het handig zijn je motor op andermans naam te zetten om volgend jaar weer met 100% premie te beginnen.

moet je doen joh lekker raggen,hard rijden ook zeker met je huidige verkeers inzicht wel eens van afstand bewaren gehoord en op de motor moet je altijd kijken voor 2,mijn advies neem een cb500 en dan lekker raggen :X B| |(

Een bonus/malusverklaring is maar een jaar geldig dus in de tussentijd zou het handig zijn je motor op andermans naam te zetten om volgend jaar weer met 100% premie te beginnen.
neem jij die verzekering op je naam van een lid van de raggende mannen ,verpest ie jou naam |(

bijna goed :P
Je kan je opgebouwde schadevrije jaren meenemen naar een andere verzekering, echter is die verklaring van je opgebouwde schadevrije jaren maar een jaar geldig. Na een jaar vervalt je korting weer. Echter werkt het niet zo als je al redelijk wat schades hebt gereden, dan kom je op een zwarte lijst terecht en houden ze daar wel degelijk rekening mee als je opnieuw een verzekering aanvraagt.

Dat verhaal dat het maar een jaar geldig is werkt dus alleen in het voordeel van de verzekering B|

Lekker raggen op een R1 van 2000? Doodzonde man! Leer gewoon eerst eens rijden. Zolang je je motor (of auto) op iemand anders z'n naam verzekert, bouw je zelf helemaal niets op. Daarbij komt nog dat de schades wel op die andere persoon zijn of haar naam komen te staan met alle gevolgen van dien wanneer diegene zelf een motorvoertuig wil verzekeren. Nu zit je al in de malus, wat denk je dat je voor een volledig cascoverzekering betaalt voor een R1 uit 2000? Of wil je die beperkt casco verzekeren? Als je de verzekering niet kunt betalen, moet je er m.i. ook gewoon niet op rijden. Zo'n fiets is toch hartsikke duur? En als je er een lening voor hebt afgesloten, moet je hem natuurlijk alleen maar all risks verzekeren!!!! Je komt trouwens niet automatisch na een jaar uit de malus wanneer je niet verzekerd bent geweest hoor. Dat zou wat moois zijn.

Blijkbaar kan of wil je niet betalen om op een nieuwe R1 te rijden, zo simpel is het. Koop dan wat anders in plaats van de boel te tillen B|

Nu moet je niet gaan schelden jonge!! ik heb hier gewoon een vraag. Iedereen mag comentaar geven. Maar hier zit ik niet op te wachten.

Ik wil graag betalen om motor te rijden, maar ik moet ergens een grens trekken.

Trouwens het idee komt echt niet van mij hoor om mijn motor op mijn vriendin haar naam te zetten!! Mocht dit niet rechts geldig zijn of als blijkt dat ik de verzekering zit te flessen gaat het gewoon niet door.

En wat betreft mij rijgedrag!! Je moet niet oordelen over iemand die je nauwlijks of niet kent.

Mvg

Trouwens het idee komt echt niet van mij hoor om mijn motor op mijn vriendin haar naam te zetten!! Mocht dit niet rechts geldig zijn of als blijkt dat ik de verzekering zit te flessen gaat het gewoon niet door.

En wat betreft mij rijgedrag!! Je moet niet oordelen over iemand die je nauwlijks of niet kent.

Mvg

Denk dat je zelf ook wel voordat je het topic opende wist dat het wettelijk gezien niet toegestaan is om de verzekering op de naam van je vriendin te zetten en er zelf op te blijven rijden als eigenaar/vaste bestuurder... ;)

Maar je kunt altijd ff vragen hoe anderen er over denken en wat de haken en ogen zijn. Lijkt me dat je, zeker met je schadeverleden, teveel risico neemt en dus echt beter af bent met een oudere motor WA+ verzekeren en weer probeert no-claim op te bouwen... :)

Denk dat je zelf ook wel voordat je het topic opende wist dat het wettelijk gezien niet toegestaan is om de verzekering op de naam van je vriendin te zetten en er zelf op te blijven rijden als eigenaar/vaste bestuurder... ;)

Maar je kunt altijd ff vragen hoe anderen er over denken en wat de haken en ogen zijn. Lijkt me dat je, zeker met je schadeverleden, teveel risico neemt en dus echt beter af bent met een oudere motor WA+ verzekeren en weer probeert no-claim op te bouwen... :)

Nou er werd gewoon tegen mij gezegd dat het kon. Meer niet. Ik heb hier zelf wel mijn twijfels over gehad.

Ik vindt het echt erg dat het allemaal zo gelopen is. Ik zit hier echt niet om te springen. Niemand valt graag.

Ik denk dat er inderdaad niks anders op zit dan WA+ te verzekeren. Alleen weet ik nou niet wat ik dan terug wil kopen. Een wat oudere motor of een R1 2003. Ik heb nog wel veel spulletje liggen voor mijn R1. Kon ik er allemaal afhalen.

compleet titanium uitlaat systeem, PC3R, geintergreerde knipperlichten in mijn remlight, duo afdekkapje, prachtige knipperlichten voor vanvoren. En dat allemaal 2 maanden oud.

Mvg
je bent 2 keer gevallen en je hebt het over raggen,tuurlijk krijg je dan een oordeel!!!!!!!

Welke verzekering heb je voor die 200+ p mnd?

:X

Ik heb nu 2 x een R1 getotalled en ben nu al 2 x goedkoper uit dan voorheen. :P

Zit nu op 311,- per kwartaal voor allrisk bij Unive.

Welke verzekering heb je voor die 200+ p mnd?

:X

Ik heb nu 2 x een R1 getotalled en ben nu al 2 x goedkoper uit dan voorheen. :P

Zit nu op 311,- per kwartaal voor allrisk bij Unive.

Ik snap er geen reet van. Ik zit ook bij Unive. Pas wel op in deze topic. Je hebt 2 x een R1 getotaleerd, straks zeggen ze ook iets over je rijstijl.

hoeveel in de min sta jij dan?

Ik snap er geen reet van. Ik zit ook bij Unive. Pas wel op in deze topic. Je hebt 2 x een R1 getotaleerd, straks zeggen ze ook iets over je rijstijl.

hoeveel in de min sta jij dan?

Zien jullie niet iets heel essentieels over het hoofd? Je leeftijd? Topicstarter is waarschijnlijk nog piep ;)

Terug
Bovenaan Onderaan