Verzekerings-vraag

Lichelle-CBR 600

Die hard MF'er
8 nov 2004
494
0
Flevoland
Dag mensen,

Ik heb een vraag over hoe de motor te verzekeren.

Ik heb een Honda CBR '99 gekocht, en nu moet ik die verzekeren.
Ik ben 21 jaar(febr 22) en heb nog niets op mijn naam staan, alleen dus nu de Honda CBR.
Hebben jullie een advies hoe te verzekeren??

Alvast bedankt!

Gr. Lichelle :)
 
Probeer of je ouders 'm op hun naam willen zetten.
Dan kan je 9 van de 10 keer het noclaim percentage rekenen die zij al op hun auto hebben.
Mocht je dan(ik hoop het niet voor je)ooit schade maken dan kost dat alleen de noclaim van je motor en niet van hun auto ;)
 
Probeer of je ouders 'm op hun naam willen zetten.
Dan kan je 9 van de 10 keer het noclaim percentage rekenen die zij al op hun auto hebben.
Mocht je dan(ik hoop het niet voor je)ooit schade maken dan kost dat alleen de noclaim van je motor en niet van hun auto ;)

Dit kan ik je niet aanraden. In de meeste verzekeringen is vastgelegd dat de verzekerde ook de regelmatige bestuurder moet zijn. Op grond hiervan kunnen ze in geval van schade beslissen niet uuit te betalen. Kijk hier dus mee uit! Gewoon WA+beperkt casco. Volledig casco is nog beter maar dat is in jouw geval heel duur.
 
Bij Univé is dit wel mogelijk als je maar de naam opgeeft van de regelmatige bestuurder.
Het intereseerd hun niet wie verder de premie btaald ;)
 
Gezien de leeftijd van de fiets, zou ik toch zeker overwegen om 'm all-risks te verzekeren. Univé en Mag zijn beide relatief goedkoop, maar ik denk dat je, met kleding, opzittendenverzekering en verkeersrechtsbijstand verzekering (indien nodig) toch moet rekenen op zo'n 80 tot 100 euro in de maand.

Verzekeren op naam van je ouders zou ik niet doen. Ten eerste vanwege het gezeur wat je zou kunnen krijgen als er wat gebeurt en het blijkt dat jij de regelmatige bestuurder bent en ten tweede omdat je dan zelf geen noclaim opbouwt.

Voor wat betreft die rechtsbijstand verzekering... Als je al een auto hebt en daarbij een verkeersrechtsbijstand verzekering, dan is een tweede voor de motor niet nodig. Echter, bij een gewone rechtsbijstand verzekering (zoals je die misschien via je ouders hebt of al wel zelf hebt) is verkeersrechtsbijstand vaak uitgesloten en dan is het dus raadzaam om bij je motorverzekering ook een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten.

Oh, en let goed op met de polisvoorwaarden. Vooral die van de diefstal verzekering. Zaken om op te letten zijn bijv. of een alarm verplicht is, of je verplicht bent je motor binnen te stallen (altijd, of alleen na donker) en of je verplicht bent om 'm aan een aard- en nagelvast object vast te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Op je eigen naam verzekeren, voor opbouw van no-claim korting. Gewoon meerdere offertes aanvragen en minimaal WA + beperkt casco verzekeren. Voor een vergelijking zou ik ik ook de all-risk offertes aanvragen.Let wel heel goed op de polisvoorwaarden, zeker de diefstaleisen (ART-slot etc.). Blijf je twijfelen bel gewoon een paar verzekeraars op en stel hun je vragen. Neem niet zonder meer de goedkoopste verzekering, deze willen vaak ongunstige polisvoorwaarden hebben.

Dus informeer en vergelijk.

Succes :]
 
Vraag eens een offerte aan bij de ANWB.
Goede verzekering, maar de kosten zijn nogal
afhankelijk van de motor.

Geen alarm-verplichting, korting met VRO.
 
Als die motor NU al WEL op jouw naam staat, als de donder verzekeren !!
Zo gauw als een motorvoertuig op naam gesteld is MOET hij ook verzekerd zijn, ook als je er niet meer rijdt en 'm boven op zolder hebt staan. Je loopt dus anders de kans een behoorlijk boete's thuis te krijgen via het geautomatiseerde RDW bestand.
En dan had een iets duurdere verzekering er makkelijk af gekund ;)

of...als je weet dat je er langere tijd niet mee zult rijden zou je t kenteken kunnen schorsen, dat is de enige manier op 'm tijdelijk niet te hoeven verzekeren
 
Als die motor NU al WEL op jouw naam staat, als de donder verzekeren !!
Zo gauw als een motorvoertuig op naam gesteld is MOET hij ook verzekerd zijn, ook als je er niet meer rijdt en 'm boven op zolder hebt staan. Je loopt dus anders de kans een behoorlijk boete's thuis te krijgen via het geautomatiseerde RDW bestand.
En dan had een iets duurdere verzekering er makkelijk af gekund ;)

of...als je weet dat je er langere tijd niet mee zult rijden zou je t kenteken kunnen schorsen, dat is de enige manier op 'm tijdelijk niet te hoeven verzekeren
:^

Goed punt.
 
Als die motor NU al WEL op jouw naam staat, als de donder verzekeren !!
Zo gauw als een motorvoertuig op naam gesteld is MOET hij ook verzekerd zijn, ook als je er niet meer rijdt en 'm boven op zolder hebt staan. Je loopt dus anders de kans een behoorlijk boete's thuis te krijgen via het geautomatiseerde RDW bestand.


of...als je weet dat je er langere tijd niet mee zult rijden zou je t kenteken kunnen schorsen, dat is de enige manier op 'm tijdelijk niet te hoeven verzekeren

Die boete was vorig jaar 280 eurie. Weet ik uit eigen ervaring. :(

Maar schorsen van kenteken en opnieuw aanvragen kost ook weer bergen geld.
 
Die boete was vorig jaar 280 eurie. Weet ik uit eigen ervaring. :(

Maar schorsen van kenteken en opnieuw aanvragen kost ook weer bergen geld.
Schorsen kost niet zoveel, zal iig minder zijn dan maand verzekering :?
Opnieuw aanvragen hoeft al helemaal niet voor schorsing, verloopt gewoon en klaar *D
 
Ja, inderdaad, ik kreeg dus ook een brief van de RDW dat ik de motor nu moet verzekeren..anders idd een boete.
Ik had 'em nog niet verzekerd, omdat de motor nog niet rijdt...hij is nog in de maak en moet gespoten worden..

Ik ben er nu mee bezig om de CBR te verzekeren :)

Gr. Lichelle :)

PS: in ieder geval heel erg bedankt voor jullie adviezen!!! *D
 
een fiets uit 99 zou ik niet all-risk verzekeren als ik jouw was, veels te duur gezien je leeftijd. gewoon WA+ (iig met diefstal) en als het kan dus gewoon op naam van paps of mams. scheelt een boel geld vooral als je besluit wel all-risk te verzekeren.
 
een fiets uit 99 zou ik niet all-risk verzekeren als ik jouw was, veels te duur gezien je leeftijd. gewoon WA+ (iig met diefstal) en als het kan dus gewoon op naam van paps of mams. scheelt een boel geld vooral als je besluit wel all-risk te verzekeren.

Maarja. aan de andere kant.. als je nog niet zoveel ervaring hebt is het wel prettig om hem all-risk te verzekeren. de kans dat je op je bek gaat is altijd aanwezig en zeker als je nog niet zo lang je rijbewijs hebt.

verzekeren op naam van ouders zou ik niet doen. is een paar posts eerder al uitgelegd waarom dat niet verstandig is.
 
Bij dat gedoe met op naam verzekeren van een meer ervaren bestuurder ivm de no-claim loop je echt een risico. De verzekeraar geeft je korting uitgaande van het feit dat die ervaren bestuurder op de motor gaat rijden. Als de verzekeraar erachter komt dat jij de regelmatig bestuurder bent ben je de klos. Geen poen bij schade. Je hebt de boel immers opgelicht. Als ze wisten dat jij regelmatig bestuurder was dan hadden ze je motor onder andere condities verzekerd en dus wordt de verzekering nietig verklaard of iets in die richting. Behoorlijke gok voor die paar centen, al kan het aardig schelen natuurlijk.
 
Als die motor NU al WEL op jouw naam staat, als de donder verzekeren !!
Zo gauw als een motorvoertuig op naam gesteld is MOET hij ook verzekerd zijn, ook als je er niet meer rijdt en 'm boven op zolder hebt staan. Je loopt dus anders de kans een behoorlijk boete's thuis te krijgen via het geautomatiseerde RDW bestand.
En dan had een iets duurdere verzekering er makkelijk af gekund ;)

of...als je weet dat je er langere tijd niet mee zult rijden zou je t kenteken kunnen schorsen, dat is de enige manier op 'm tijdelijk niet te hoeven verzekeren

:^ kost je minimaal 320 euri boete...

ik had mijn verzekering opgezegt nadat ik mijn motor tot een wrak had gereduceerd. foute actie :X
 
Ik heb dit jaar voor het eerst een voertuig verzekering afgesloten (altijd in huur-, leen- en lease- auto's gereden dus wist niet hoe dit moest) voor mijn eerste eigen motor. Ik vond bij de Anwb de duidelijkste folders en website, gemakkelijkste offerte (volledig on-line), en - last but not least - toen ik deze maand de winterstop er toch uit wilde hebben :} ben ik goed en duidelijk geholpen aan de telefoon.

Ik weet niet hoe de prijs ten opzichte van anderen is (hoewel ik de premie hartstikke laag vind), zij hadden voor mij de beste informatie.

my 2 cents ...
 
ALL RISK VERZEKEREN!!!!

waarom...
Ik heb vorige week zatersag een ongeval gehad met me motor en het was niet eens mij schuld, maar omdat ik dus WA mini casco verzekerd bent moet de schade verhaald worden op de tegenpartij.

Ik netjes schadeformulier ingevuld later met die man bij mij thuis.
Want politie erbij halen heeft toch geen zin, want die komen niet als er niemand bloed, of letsel heeft of iets...
Dus ik denk mooi verzekering handeld het verder af en ik heb rechtsbijstand..
Komt allemaal wel weer goed!

Krijg ik vandaag een brief van me rechtsbijstand..
WAT BLIJKT!!! :(
Het voertuig van de tegenpartij was NIET VERZEKERD!!!!!!

Ik naar de politie net, ja sorrie meneer, maar dat is een civiele kwestie, u of de rechtsbijstand moet de schade verhalen bij die persoon zelf, en als die man om de een of andere reden niet kan uit betalen, dan word het geclaimd bij het blabla fond voor wegverkeer. (wat tevens ook in die brief stond)

Maar meneer rijden zonder verzekering is toch een misdrijf???
POLITIE DOET NIKS, wij kunnen niks voor u doen meneer...

Blijkt dat 30% van de mensen hier in den haag gewoon fucking onverzekerd rond rijd, en de claims bij dat fonds zo hoog zijn dat ze veel mensen waarschijnlijk niet eens kunnen uitbetalen!!

Dus ik kan er gewoon op rekenen dat ik alles uit eigen zak kan gaan dokken!!!! :(

ZO FU*KING HARD IS DE WERELD NOU GEWOON HÈ!!!!!

Ben je gewoon verzekerd en het is niet je eigen schuld, toch mag je zelf gaan betalen!!!!

Voor iedereen die dit leest!!!

LEER HIER VAN

Met vriendelijke groet,

Michel, Den Haag
 
Dat fonds waar je het over hebt is het waarborg fonds.
Dit kan alleen volgens mij als je all risk bent verzekerd.
Das een potje voor dit soort gevallen zodat je niet alsnog de lul bent.
Heel vervelend allemaal ;(
Ik zou het via je verzekerings maatschappij toch ff na vragen over dat waarborg fonds.
Bij mij een keer mijn koekblik in elkaar gereden op een parkeerplaats en niet een klein deukje maar voorportier en spatscherm volledig in mekaar en ook via waarborg gedaan en het werkt wel(maar ik was dus wel all risk verzekerd)
suc6 ;)
 
zou de fiets toch all risk verzekeren kost aardig wat maar toch als beginer
kijk eens bij unive of knvm
je moet de motor wel op jou naam verzekeren omdat de motor ook op jou naam staat
kan wel op naam van je ouders maar dan moet je fiets ook op naam van je ouders gezet worden bij een aanrijding of schade krijg je hier gez*k mee

verder veel suc6 met het verzekeren
en nog veel belangrijker veel rij plezier
 
Terug
Bovenaan Onderaan