verzekeringsgezeik

Boom Boom

MF veteraan
9 jul 2001
4.238
0
Amsterdam
Voordat ik besloot mijn motor te gaan kopen heb ik eerst een aantal verzekeringen vergeleken met elkaar. Ook telefonisch gevraagd of het mogelijk was om telefonisch de verzekering rond te maken en al mijn gegevens door gegeven.

Nu bel ik even met Unive en geef nogmaals al mijn gegevens door zodat ik zaterdag (als mijn motor klaar is en ik ermee wil wegrijden) verzekerd ben.

Ziet die vrouw die ik aan de telefoon had dat er een melding bij mijn naam staat. Komt omdat ik een ongeluk heb gehad en daar ook voor heb moeten voorkomen en gestraft ben. De melding die zij hadden dateerde van november 1998 en dat betekende dat ik in november 2003 weer bij ze verzekerd mocht worden. Tevens hield dat in dat ik niet bij andere verzekeringsmaatschappijen behandeld zou worden.

Nu is dit ongeluk en de straf in 1994 gebeurd en niet in 1998. Ik kan nu alleen nog maar bij Rialto verzekerd worden en dat zal dan waarschijnlijk gebeuren tegen een veel hogere premie (die al verdomde hoog is bij een all risk).

Het betekend dus dat ik zaterdag waarschijnlijk niet op mijn motor mag stappen omdat ik niet verzekerd ben!!

Heeft iemand hier daar ervaring mee?
Kan mijn vriendin de motor op haar naam verzekeren en dat ik er dan gewoon op rijd?
Zijn er nog andere verzekeringsmaatschappijen die mij willen verzekeren?
Graag wat tips dus!!
 
De persoon die meestal van de motor gebruikt maakt moet hem verzekeren. Ik weet niet in hoeverre de verzekeringsmaatschappij daar op let. Je hebt natuurlijk al een opmerking bij je naam staan......
 
Je vriendin kan altijd die motor verzekeren.

Heb mijn auto het eerste jaar ook via mijn vader verzekerd.

Zou de polisvoorwaarden wel even goed door lezen.

Succes zaterdag!

_________________
Hoe hard mag ik hier eigenlijk....?

[ Dit Bericht is bewerkt door: JoKing op 2001-08-20 13:38 ]
 
ALs het in 1994 is gebeurd en niet in 1998 moet je er METEEN werk van maken, zodat je WEL weer overal verzekerd kan worden. Lijkt me sterk dat Unive je voorliegt, alleen wel raar dat je dan niet verzekerd kan zijn bij een ander. Heb er verder geen ervaring enzo mee.

Je kan de motor op naam van je vriendin zetten, maar dan moet ze denk ik wel een motorrijbewijs hebben, want ze vragen naar je rijbewijsnr. Bij mij tenminste wel ;) Zorg dan ook dat de motor op haar naam komt te staan, en niet alleen de verzekering.

Maar zorg er eerst maar voor dat bij je huidige verzekering aan wordt gegeven dat het ongeluk in het juiste jaartal gebeurd is en niet 4 jaar later.

Suc6 en pas op dat je niet nog meer brokken maakt ;)
 
Ik heb nooit een rijbewijs nummer op hoeven geven bij de verzekering (Unive en Centraal Beheer).

Kenteken en meldingscode waren voldoende.


 
Ik heb zelfs geen kenteken opgegeven.. jhad'k toen nog niet :)
in de plaats heb ik chassisnummer ofzo moeten opgeven.


 
Iedereen mag een motor verzekeren, ook zonder rijbewijs.
Je moet de bestuurder opgeven die regelmatig er mee rijdt, dus dat moet iemand zijn met een motorrijbewijs, als jij er dan op rijd, kunnen ze niets maken, al weten ze wel dat ze belazerd worden, maar dat is jammer voor hun.

Ik zou de datum laten aanpassen, geen problemen meer dan.


 
Verzekeren op naam van een ander ? NIET DOEN !

Hier kan ik eigenlijk heel kort over zijn. Je kan er namelijk nogal grof mee de boot ingaan als je door een truc je motor probeert te verzekeren.

Er ontstaan namelijk een aantal problemen:

[*]De premie wordt bepaald op basis van het schadeverleden van de regelmatige bestuurder.
Als je de verzekering dus op naam van iemand anders zet en er niet bij vermeld dat jij de regelmatige bestuurder bent dan zal een verkeerde premie worden berekend.
Als de verz. maatschappij er achter komt dat jij de regelmatige bestuurder bent geweest (meestal als er schade is geleden waarvoor een claim word ingediend) zullen ze de te weinig betaalde premie terugvorderen
[*]Dit komt over het algemeen boven water bij het behandelen van een claim. Gevolg: de verz. maatschappij zal de claim afwijzen op basis van het verstrekken van incorrecte gegevens bij aanvraag.
[*]Sterker nog: je begaat een strafbaar feit (fraude) door bewust het aanvraagformulier verkeerd in te vullen


Ik wil niet meteen alle hoop op je R6 de grond in boren, maar probeer het netjes op te lossen (door de datum van de melding te corrigeren) en daarna de motor op jouw naam te verzekeren.

Je zal in eerste instantie waarschijnlijk in de toeslagtreden belanden (in verband met je verleden) en dat is duur maar uiteindelijk betaald zich dat weer terug als je op je eigen naam schadevrije jaren kan opbouwen. Dat is op de lange duur veel goedkoper.

{edit} toelichting op dat laatste: als de motor+verzekering op naam van je vriendin staan dan bouwt zij de no-claim bonus op en gaat haar no-claim bonus eraan als jij een schuiver maakt (geen ervaring+R6 --> maar dat onderwerp hebben we al uitgemolken). Op deze manier bouw je dus zelf helemaal geen schadevrije jaren op en op het moment dat je dan zelf een verzekering moet afsluiten betaal je alsnog de volle mep.

Als er, laten we het niet hopen, problemen in jullie relatie ontstaan dan is je vriendin de rechtmatige eigenaar van de motor. Misschien ook iets om over na te denken ik weet niet hoe stabiel de relatie is. {/edit}


[ Dit Bericht is bewerkt door: MartijnL op 2001-08-20 14:59 ]
 
Net nog even gebeld met Unive:

* Ik kan naar alle waarschijnlijkheid niet de datum van de melding aanpassen.

* Mocht ik hem willen aanpassen dan moet dat via de rechtbank gebeuren die de melding naar alle verzekeraars heeft gestuurd.

* Als ik die melding dan eventueel veranderd krijg, zegt Unive (de enige waar ik tot nu toe contact mee heb gehad) dat ze me dan naar alle waarschijnlijkheid niet als verzekeringsnemer willen hebben aangezien ik een klant met een verhoogd risico ben.

Heb ik verdomme 1 keer een ongeluk gehad, wat ook wel gelijk extreem was, zo'n 7 a 8 jaar geleden en daarvoor ben ik ook gestraft, proberen ze me nu nog eens te straffen. Ik ben nu 26 en kan niet eens mijn motor verzekeren bij een normale maatschappij tegen een normale premie. Ik moet nu waarschijnlijk naar Rialto toe waar de premies verdomde veel hoger zullen liggen.


 
[Heel nieuwsgierig modus]

Wat heb je gedaan dan?????

[/Heel nieuwsgierig modus]

[ Dit Bericht is bewerkt door: Gertjan op 2001-08-20 15:08 ]
 
Echt supernaar voor je.
Als je het via de rechtbank moet gaan laten wijzigen dan ben je inderdaad nog wel ff bezig. Dat volk staat nou niet bekend om hun snelheid ofzo. '(
 
Ik zou het eerst via je vriendin verzekeren. En onder tussen proberen hem zelf te verzekeren.

Je kan die motor gewoon op jou naam zetten. Heb ik ook gedaan met mijn auto. Stond gewoon op mijn naam en ik was regelmatige bestuurder.

Geen probleem, heb zelfs een ongeluk gehad. Maar van de gevolgen daar van heeft mijn vader geen last gehad.


 
Geen ervaring, maar here goes....
Net nog even gebeld met Unive:

* Ik kan naar alle waarschijnlijkheid niet de datum van de melding aanpassen.

* Mocht ik hem willen aanpassen dan moet dat via de rechtbank gebeuren die de melding naar alle verzekeraars heeft gestuurd.
Je krijgt zelf altijd een (kopie van het) vonnis, eventueel wordt het je toegezonden. Hierop moet ook een datum staat & een nummer. Dit nummer zal toch ook wel gebruikt zijn bij die melding? Wel aan laten passen... Is hun fout, dient ook aangepast te worden door ze....Je kan aardig in de problemen raken als je op andermans naam verzekert... en al helemaal als de motor op jouw naam staat & jou wat overkomt.... Niet doen, dus. (Volgens tussenpersoon v/e maat van mij is verzekeren op andermans naam erg risicovol.....)

* Als ik die melding dan eventueel veranderd krijg, zegt Unive (de enige waar ik tot nu toe contact mee heb gehad) dat ze me dan naar alle waarschijnlijkheid niet als verzekeringsnemer willen hebben aangezien ik een klant met een verhoogd risico ben.

Klinkt alsof Unive full of shit is.... Eerst zeggen ze dat je in november 2003 weer verzekerd kan worden door een melding in 1998 en daarna zeggen ze dat je waarschijnlijk toch niet verzekerd wordt omdat je een verhoogd risico bent..... ERG tegenstrijdig.... Eerst beweren dat je melding verjaard moet zijn en je daanra verzekerd kan worden & daarna, als je vraagt naar de mogelijkheden om een fout recht te zetten beweren dat je toch niet in aanmerking zal komen, ongeacht het feit dat een en ander al lang verjaard is....

Vraag voor de zekerheid ook eens telefonisch een offerte aan bij een andere maatschappij, want dit klinkt wel erg fishy.....

... En anders, als je meteen wilt rijden, is het verstandiger om een verzekering af te sluiten via Rialto dan om op andermans naam te rijden, met alle risico's van dien (bijvoorbeeld rechtzaak wegens fraude, wat misschien zelfs wel valt te bewijzen, omdat de motor op jouw naam staat...)

Succes!
 
Ik ben aan het bellen geweest met rialto en dat schiet dus echt niet op.

* Via de website kun je geen zak doen.
* Een telefonische offerte geven ze niet.
* Het moet allemaal via tussenpersonen gebeuren.
* De telefoonnummers die ze verstrekken van tussenpersonen kloppen niet of de tussenpersonen zijn gestopt.
* Het duurt minimaal twee werkdagen voordat ze een offerte kunnen doen.

Lekker bedrijf dus.

Mijn vriendin heeft haar motorrijbewijs eerder gehaald dan mij (2 dagen weliswaar, maar toch). Zij heeft nog geen no claim dus het zal ongeveer wel op hetzelfde bedrag uitkomen. We wilden toch samen op de motor gaan rijden, maar wilden de verzekering op mijn naam zetten. Als zij dan een ongeluk kreeg met mijn motor zou het toch ook te regelen moeten zijn?
 
Mijn vriendin heeft haar motorrijbewijs eerder gehaald dan mij (2 dagen weliswaar, maar toch). Zij heeft nog geen no claim dus het zal ongeveer wel op hetzelfde bedrag uitkomen. We wilden toch samen op de motor gaan rijden, maar wilden de verzekering op mijn naam zetten. Als zij dan een ongeluk kreeg met mijn motor zou het toch ook te regelen moeten zijn?

Maar als je vriendin er ook op gaat rijden dan kun je toch gewoon op haar naam verzekeren?
Ben je van het hele gesodemieter af en kun je zaterdag lekker die motor ophalen en :]
 
maar als ik dan een ongeluk krijg? Moet zij dan iets regelen omtrent een tweede bestuurder en daar dan ook nog een naam voor opgeven. Ik weet niet echt hoe dit werkt. (ik heb wel verdomme 7 jaar bank en verzekeringen gestudeerd, maar heb dus weinig ervaring opgedaan op het praktijk gedeelte!!! Vraag me om een polis in elkaar te draaien en je hebt hem in 5 minuten, maar een verzekering afsluiten is weer te moeilijk voor me!!!)
 
ALS je het via je vriendin laat verzekeren ZEKER jezelf als 2e chauffeur opgeven!!
Maar euhh.. heb je geen verzekeringsmakelaar? Die kerels kennen er iets van en kunnen je ook goeie informatie geven van wat allemaal mag en wat jij het best kan doen (zelfs al is dat de verzekering wat bedriegen dat vinden ze vaak niet eens zo erg).

In België werkt men nog steeds met een bonusmmalus systeem, en normaal start je met 12 ofzo.. (erg hoog). Mijn nu aan de kant gezette wegen veel te dure makelaar heeft ervoor gezorgd dat ik met een BM van 3 ben kunnen starten. (dewelke ik heb meegenomen naar de volgende verzekering natuurlijk)
 
Ik zie het hele probleem wat er gemaakt wordt niet zo.
Volgens mij betekend hoofdbestuurder de persoon die er hoofzakelijk op rijd. Mocht iemand anders een ongeluk krijgen met jouw motor dan ben je ook gewoon verzekerd. Hoe kan een verzekering aantonen dat je fraude pleegt?
Ik denk dat heel veel personen die onder de 24 zijn verzekeren op hun ouders naam en ik heb nog NOOIT gehoord dat dit problemen op levert.
 
Ik zie het hele probleem wat er gemaakt wordt niet zo.
Volgens mij betekend hoofdbestuurder de persoon die er hoofzakelijk op rijd. Mocht iemand anders een ongeluk krijgen met jouw motor dan ben je ook gewoon verzekerd. Hoe kan een verzekering aantonen dat je fraude pleegt?
Ik denk dat heel veel personen die onder de 24 zijn verzekeren op hun ouders naam en ik heb nog NOOIT gehoord dat dit problemen op levert.
Als er een ongeval is waarbij de motor bestuurd wordt door iemand die niet degene is op wiens naam de verzekering staat dan zal moeten worden aangetoond dat diegene niet de regelmatige bestuurder is, maar dat de motor slechts uitgeleend is.

Als de verzekeringsmaatschappij erachter komt dat er een tweede bestuurder met een schadeverleden in het spel is dan krijg je dat dubbel terug.
 
Laatst bewerkt:
Als er een ongeval is waarbij de motor bestuurd wordt door iemand die niet degene is op wiens naam de verzekering staat dan zal moeten worden aangetoond dat diegene niet de regelmatige bestuurder is, maar dat de motor slechts uitgeleend is.

Als de verzekeringsmaatschappij erachter komt dat er een tweede bestuurder met een schadeverleden in het spel is dan krijg je dat dubbel terug.

Als je samen woont of getrouwd bent hoef je echt niet te bewijzen dat je niet de regelmatige bestuurder bent.
 
Het probleem is dat een verzekeraar iemand die een rijontzegging voor 4 jaar (1994-1998) heeft gehad niet wil verzekeren. Want zo is het toch.... of niet soms? Geef ze eens ongelijk !!! Wat denk je dat er gebeurt als je een schade maakt op een polis op andermans naam? Dan breng je ook deze persoon in de problemen! Lijkt me dan ook niet verstandig.
 
Eindelijk bericht gehad van Rialto. Via via ben ik zelf maar aan een tussenpersoon gekomen van dit bedrijf, want de nummers en personen die zij opgaven klopten voor geen meter.

* Ik kan hem niet All-Risk verzekeren, dat word bij motoren niet gedaan door Rialto,
* Ik moet mijn Eigen Risico vooraf betalen, zij zien dit als borg en als ik een ongeluk krijg dan moet ik gelijk weer een borg betalen;
* De kosten voor gewone wettelijke WA verzekering komen voor mij uit op FL 1037,90 (excl. eigen risico deel, incl. poliskn, assurantie belasting, rechtsbijstand).

Als je dan denkt dat ik via Unive voor 1900 incl. all-risk verzekerd had kunnen worden is het natuurlijk veel te hoog. Klote schadeverleden van me!!

Mijn vriendin gaat nu de motor op haar naam verzekeren en ik ga als een gek die datum die de rechtbank heeft doorgegeven proberen aan te passen.

Ik ga hem morgen middag ophalen en ga er lekker schadevrij mee rondrijden en mijn vriendin ook. We waren toch al van plan om er evenveel op te gaan rijden, maar waarschijnlijk gebruikt zij hem meer (woon werk verkeer). Het maakt dus eigenlijk niets uit, alleen staat de motor op mijn naam.
 
Morgen ophalen?

Koel, veel plezier, altijd \'spannend\' en leuk, motor voor het eerst ophalen! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan