Verzekeringspremies

Str0mgald

Rookie
4 mei 2008
19
1
Geleen
Het viel mij op dat de huidige motorverzekering premies een flink stuk hoger zijn geworden.
Mijn situatie: ik heb een Ducati Panigale 1299S en ben verzekerd bij Unive WA+ met 10 schadevrije jaren. Ik betaal nu 38 euro per maand.
Afgelopen week ging ik her en der eens rond kijken wat de premies bij andere verzkeraars zijn. De goedkoopste die ik op dat moment kon vinden was Centraal beheer voor +/- 100 euro per maand WA+. Hierna gecheckt bij Unive wat de prijs zou zijn als ik mijn huidige verzkering opnieuw zou afsluiten, tot mijn grote schrik was dit 160 euro per maand dat is 4x zo veel als mijn huidige premie.
Eind van dit jaar is het tijd voor de jaarlijkse verlenging van mijn verzkering. Ik hoop niet dat ik dan opeens 4x zo veel moet gaan betalen anders ga ik sterk overwegen mijn Duc te verkopen.

Hoe zit dit bij jullie? Merken jullie een flinke premieverhoging?
 
Dit heb ik vaker voorbij zien komen hier, ik blijf tot nu toe netjes op hetzelfde bedrag (multistrada 950S 2019).

Toevallig paar weken terug eens gekeken om alles over te sluiten (nu NH1816) naar ASR.

Op jaarbasis 250 euro goedkoper bij ASR maar ik lees zeer veel ellende over ASR. Ook zelf een jaar of 6 geleden daar eens een akkefietje gehad met een hypotheek waar ze uiteindelijk uit coulance mij tegemoet zijn gekomen...

En bij ASR was het vrij vaag of er nu wel of geen alarm op de motor moet (wil ik niet).

Maar wij zijn dik tevreden over NH1816 en alles wat we gemeld hebben is zonder problemen opgelost.

Maar WA + bij unive is toch niet all risk? Kan ook bijna niet voor jouw motor met 38 euro p/m?
 
Geen probleem mee, ik heb een oude duc; WA voor 3,05 euro per maand excl. korting vanwege het totaalpakket.

Maar vergelijk je appels met appels dan.... :?

Maar het zijn forse bedragen per maand die je noemt....had ik niet voor over voor een 1299.
 
Heb de motor via een tussenpersoon verzekerd (bij ASR)... Van de zomer een auto gekocht en had ik de schadevrije jaren motor op 0 laten zetten (scheelde meer op de auto). Ging ik opeens 2 euro minder betalen :Y. Zit nu rond de 11 euro geloofik voor WA+

Nu heb ik wel een motor die niet echt in hetzelfde prijsklassement zit als die van jou :p
 
1 wa+ en 1 wa en pechhulp binnenland ca €120 :t *O*bij FBTO , Unive was ook een stuk duurder, en betaal p/j ,dat scheelt een maand ong.
 
WA+ voor m'n Honda CMX500 (2019) bij Klaverblad, kost rond de 35 euro per maand. Door de brand met oud en nieuw helaas meer ervaring opgedaan met Klaverblad dan ik graag zou willen, maar alles is keurig door hen afgehandeld.
 
Dank voor jullie reacties!

@SR-71
Klopt WA+ is geen all-risk. Ik heb de afgelopen 10 jaar altijd WA+ gehad en heb het geld steeds opzij gelegd wat ik bespaarde ten opzichte van all risk. In 10 jaar is dit opgelopen tot 20K. Dus als ik nu schade rijd die ik zelf veroorzaak kan ik dat wel dekken.
Ik kon zo snel niet vinden bij NH1816 om een premieberekening online te doen, hetzelfde geldt voor ASR.

@jan
Ik had even gekeken bij FBTO, maar die is voor mij nog duurder dan Unive. WA+ is daar 250 euro per maand.

@ShannonB
Bedankt voor de tip over klaverblad. Daar ga ik zeer even kijken!
 
Dank voor jullie reacties!

@SR-71
Klopt WA+ is geen all-risk. Ik heb de afgelopen 10 jaar altijd WA+ gehad en heb het geld steeds opzij gelegd wat ik bespaarde ten opzichte van all risk. In 10 jaar is dit opgelopen tot 20K. Dus als ik nu schade rijd die ik zelf veroorzaak kan ik dat wel dekken.
Ik kon zo snel niet vinden bij NH1816 om een premieberekening online te doen, hetzelfde geldt voor ASR.

Check, dan heb je bewust gekozen hiervoor. 20k koop je een Multi 950s voor _O- NH1816 werkt via tussenpersoon. Dus een in de buurt zoeken.
 
Dank voor jullie reacties!

@SR-71
Klopt WA+ is geen all-risk. Ik heb de afgelopen 10 jaar altijd WA+ gehad en heb het geld steeds opzij gelegd wat ik bespaarde ten opzichte van all risk. In 10 jaar is dit opgelopen tot 20K. Dus als ik nu schade rijd die ik zelf veroorzaak kan ik dat wel dekken.
Ik kon zo snel niet vinden bij NH1816 om een premieberekening online te doen, hetzelfde geldt voor ASR.

@jan
Ik had even gekeken bij FBTO, maar die is voor mij nog duurder dan Unive. WA+ is daar 250 euro per maand.

@ShannonB
Bedankt voor de tip over klaverblad. Daar ga ik zeer even kijken!

250€ per maand, betaal ik niet eens voor mijn BMW (wel all-risk, echter niet voor nieuwwaarde)...
 
Toevallig paar weken terug eens gekeken om alles over te sluiten (nu NH1816) naar ASR.
Maar WA + bij unive is toch niet all risk? Kan ook bijna niet voor jouw motor met 38 euro p/m?
Verbaas me dat ik dit nu lees!
Mijn auto was verzekerd bij Generali, die afgelopen jaar overgenomen door ASR.
Wat blijkt? Ondanks 1 extra schadevrij jaar ging de premie voor mijn auto met 50% omhoog.:(
Na wat zoekwerk kwam ik juist bij Univé uit, deze was zelfs nog iets goedkoper als vorig jaar.

Die verzekeraars blijven goochelen met de hoogte van de premies. Ook zit je voor je het weet bij een heel andere mij.
Beter is om gedurig je premie goed te bekijken. Voordat je het weet blijf je jarenlang teveel betalen! :X
 
De premie voor mijn autoverzekering ging algelopen jaar met bijna 90% (!) omhoog.
Ik overweeg nu de auto onder te brengen bij Bundelz (adverteert op deze site) waarbij je prepaid per 1000 gereden km's betaalt ipv vaste premie per jaar.
Ik zit nu in een positie dat ik nog maar weinig auto km's rijd en waarbij ik dan 50 tot 75% gunstiger uit zou zijn bij Bundelz.
- Heb nu 2 motoren en 1 auto (WA) verzekerd bij KNMV waarbij het autogedeelte onlangs dus bijna verdubbelde in prijs -
 
Hahahahaha wat een bedragen in 10 jaar 20k bespaard hoe dan?? Ik betaal 45 euro all risk voor een motor van 15k.
 
Ik heb, als heropstapper, a.s. donderdag een R1250GS van 2018 en ga 40 euro WA + p/m betalen, All Risk was ook 120 euro. Bij de WA + worden ook Art 4 sterren sloten verplicht en stalling (buiten/binnen) eisen in deze prijskkasse categorie motoren.
 
WA is nog wel betaalbaar voor motoren,maar een WA+ (met name sporttypes) stijgt het in een hoog tempo.

Oorzaak veel diefstal.

Bedankt Nederland.......niet dus.
 
Ik neem aan dat flink hogere premie klopt wat je zegt.......?
Maar dat betekent dus ook dat als je de motor niet PLUS verzekert, dat je ZELF aanmerkelijk meer risico loopt! :X

Mijn BB is ook PLUS verzekerd. Daar was idd ook een ART4 slot voor nodig.
Toch wordt mijn brommerd wrs al minder interessant om mee te nemen vanwege de leeftijd.
Ik had al een prima(?) kettingslot, maar zonder ART. Nu staat ie vast (in schuurtje) met beide sloten.
Maar ik heb ZERO illusies dat beide sloten een mogelijke diefstal kunnen voorkomen.
Als eenmaal binnen in het schuurtje met een slijptolletje, dan is het mss 3min werk voor doorslijpen.
Tja, dan kan je mss wel gaan claimen, maar wat heb je aan al dat gezeik!
 
Ik heb, als heropstapper, a.s. donderdag een R1250GS van 2018 en ga 40 euro WA + p/m betalen, All Risk was ook 120 euro. Bij de WA + worden ook Art 4 sterren sloten verplicht en stalling (buiten/binnen) eisen in deze prijskkasse categorie motoren.

Voor een bijna nieuwe GS enkel een WA+ :? O-)
 
Wat is het probleem?? Als je vertrouwen hebt dat je het spul heel houdt. :t
Betalen doe ik al jaren met mijn motor(en) voor de kreukels van een ander.
Ik zeg niet dat 't mij nooit kan gebeuren, maar de kans acht ik niet bijzonder groot.
En als het dan mss toch gebeurt, dan koop ik een week later (uit eigen zak) weer een andere................
( Ik heb nu 2 motoren, dus ik kom ook niet tot stilstand!)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan