Verzekeringsvraag ivm. ongelukje

daydreamer

MF veteraan
16 mei 2004
2.276
0
Rotterdam
voor alle cracks die nu snel dit topic openen.. geen letsel en maar zijdelings gerelateerd aan de moto.. O-)

Situatie als volgt:
Ik wil mn moto bij mn ouders in de garage zetten, gooi net de garagedeur omhoog en daar bleek een fiets van de visite achter geparkeerd te staan.. resultaat: fiets om en de betreffende remhendel heeft een heerlijk spoor getrokken over de motorkap van paps blinkende volvo..

...k*t...

Maar goed, de vraag:

Ik ben uitwonend, volwassen (22) maar val als student volgens mij nog wel onder de WA-polis van pa.. is zoiets dan te verhalen op mijn persoonlijke WA verzekering..?

Baal flink, aan de ene kant had ik moeten kijken of er wat stond.. aan de andere kant zetten wij zelf ook nooit iets voor die deur omdat ie vaak gebruikt word.. B|

Alvast bedankt voor de reacties..
 
Als je onder de verzekering van je pa valt (het is trouwens een AVP, aansprakelijkheids verzekering, WA is alleen voor voertuigen..) kan je het vergeten.. Schade door kinderen wordt niet vergoed.. Dus ik denk niet dat ze het nu wel doen, tenzij je zegt dat de visite het gedaan heeft, maar dat mag natuurlijk niet..
 
Ha Daydreamer,

Het lijkt mij dat jij niets verkeerd doet,
Jij doet de deur open en daar zijn deuren nu eenmaal voor.
(wat heet een open deur intrappen)

De visite doet wel onhandig, je zet geen fiets tussen
een auto en een garagedeur in.

Mijn punt is: wellicht is de visite aansprakelijk vanwege het verkeerd parkeren.
De visite zou eens bij zijn aansprakelijkheidsverzekeraar na kunnen vragen
hoe zij er over denken.

Jos
 
... Schade door kinderen wordt niet vergoed...
Weet je dat zeker?

Onlangs even met mijn zoontje de lokale mountainbikebaan onveilig gemaakt. Op de terugweg zit hij met zijn fietscomputertje te spelen...knalt 'ie zo tegen een geparkeerde auto :X
De schade die de eigenaar aan z'n auto had bedroeg ruim 600 euro. Dat werd keurig door m'n verzekering betaald. Daarom begrijp ik je opmerking niet goed... :?
 
Laatst bewerkt:
Weet je dat zeker?

Onlangs even met mijn zoontje de lokale mountainbikebaan onveilig gemaakt. Op de terugweg zit hij met zijn fietscomputertje te spelen...knalt 'ie zo tegen een geparkeerde auto :X
De schade die de eigenaar aan z'n auto had bedroeg ruim 600 euro. Dat werd keurig door m'n verzekering betaald. Daarom begrijp ik je opmerking niet goed... :?
ie bedoelt schade van kinderen aan de ouders, naar ik mag aannemen :z
 
juist! Schade die kinderen veroorzaken aan spullen van hun ouders wordt niet vergoed! Schade die kinderen veroorzaken aan derden wordt wel gewoon vergoed!
 
juist! Schade die kinderen veroorzaken aan spullen van hun ouders wordt niet vergoed! Schade die kinderen veroorzaken aan derden wordt wel gewoon vergoed!

:^

100% juist!



ps... als paps zijn Volvo volledig casco (all-risk) heeft verzekerd, dan kan hij het daar op verhalen. Of het verstandig is hangt af van welke trede hij staat, of een no-claim beschermer heeft en hoeveel eigen risico hij heeft... ;)

Overigens is het tegenwoordig niet altijd nodig de motorkap volledig te laten overspuiten. Er zijn ook andere technieken, die wellicht goedkoper zijn... ;)
 
:^

Zeker als uitwonende student. Je hebt een "eigen" polis alhoewel je als uitwonende student op de polis van je vader kan blijven.

Bel gewoon je verzekeraar eens op
 
Weet je zeker dat jij die fiets omtikte met de deur? Misschien was het de eigenaar van de fiets zelf wel toen hij hem verkeerd neerzette? O-)
In dat geval kan deze persoon hem zelf opgeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan