verzekeringsvraagje

Leipo

MF veteraan
11 okt 2004
2.216
0
ik krijg binnenkort een nieuwe motor en wil mijn huidige verzekering omzetten naar deze nieuwe motor. mijn huidige motor wil ik dan particulier verkopen. mijn huidige motor zal dan dus niet meer verzekerd zijn en daar gaat mijn vraag dan over: is het mogelijk een motor voor een dagje te verzekeren mocht dit nodig zijn voor een eventuele proefrit van een eventuele koper?
 
Ik zou zeggen, bel even met je verzekeringsmaatschappij.
Dat is de enige die je echt een goed en vertrouwd antwoord kan geven. ;)
 
Je moet de motor verzekerd laten zolang hij nog op jouw naam staat, anders krijg je volledig automagisch een boete binnen *O*

Lees ook hier.
 
volgns mij kun je de verzekering van je huidige brommer pas opzeggen als je een vrijwaring hebt of je moet de motor schorsen

pleeg anders gewoon een belletje net je verzekeraar zou ik zeggen
 
idd, als een motor op jouw naam staat dan moet hij ook verzekerd zijn, of je moet 'm schorsen. Maar als je m toch wil verkopen zal dat voor die tijd waarschijnlijk niet de moeite waard zijn en voor 1 dag de schorsing stil zetten kan niet dus dan zou je 'm daarna weer opnieuw moeten schorsen.
Gewoon verzekerd hoduen, zoveel kost dat toch ook weer niet ??
Is ook echt de enige optie, veel keus heb je niet.
 
probleem is dat ik nu bij de KNMV verzekerd ben via een actie van vorig jaar waarbij je instapt in een hogere trap waardoor ik veel meer korting heb. deze korting kan ik blijven houden als ik de verzekering gewoon overzet naar de nieuwe motor.

als ik die oude motor verzekerd wil houden dan moet ik dus voor die nieuwe motor een nieuwe verzekering afsluiten waarbij ik dus naar alle waarschijnlijkheid geen hoge korting meer kan krijgen :(
 
probleem is dat ik nu bij de KNMV verzekerd ben via een actie van vorig jaar waarbij je instapt in een hogere trap waardoor ik veel meer korting heb. deze korting kan ik blijven houden als ik de verzekering gewoon overzet naar de nieuwe motor.

als ik die oude motor verzekerd wil houden dan moet ik dus voor die nieuwe motor een nieuwe verzekering afsluiten waarbij ik dus naar alle waarschijnlijkheid geen hoge korting meer kan krijgen :(

Dan sluit je toch een nieuwe af voor je huidige motor en verleng je de verzekering voor de nieuwe, waardoor je die korting toch krijgt. :z
 
Dan sluit je toch een nieuwe af voor je huidige motor en verleng je de verzekering voor de nieuwe, waardoor je die korting toch krijgt. :z

|( zo simpel dat ik daar niet eens aan gedacht heb :+
+ natuurlijk dat mijn oude motor niet meer all-risk verzekerd hoeft te zijn dan :P
 
|( zo simpel dat ik daar niet eens aan gedacht heb :+
+ natuurlijk dat mijn oude motor niet meer all-risk verzekerd hoeft te zijn dan :P

Even bellen met de verzekering misschien hebben ze wel een pasklare oplossing voor jou probleem. Je zult echt niet enigste zijn met tijdelijk 2 motoren.
Nieuwe verzekering sluiten voor je oude fiets lijkt mij ook de beste optie, die annuleer je op het moment dat je vrijwaring kunt overleggen. Bij de meeste verzekeringen krijg je het resterende geld terug, wel even vragen want hoeft niet zo te zijn. Soms houden ze het geld achter voor de eventuele nieuwe motor maar die heb je dus al!!
 
mijn oude motor is zo goedkoop dat het me dan maar maximaal een tientje per maand zal gaan kosten voor WA :P

zeer goed te doen dus... alleen zal ik dan ook wel nog een keer wegenbelasting moeten gaan betalen lijkt me?
 
Ja, maar als je hem snel verkoopt, zal je daar ook weer het resterende terugkrijgen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan