verzekeringsvraagje.

TDM900

Die hard MF'er
28 dec 2003
384
0
Amsterdam
fiets van een vriend van me is gejat. Hij was all-risk verzekerd met 60% no-claimkorting; fiets was net iets meer dan een jaar oud (FAzer600), dus hij krijgt de nieuwwaarde minus eenofander percentage terug; weet iemand of ie dan ook gelijk zn noclaim kwijt isofgaat ie alleen een paar treden terug? hij heeft niet eerder schade gehad met deze fiets bij deze verzekeraar.
dank
 
Ik dacht dat bij diefstal je no-claim niet omlaag ging, maar dat weet ik niet geheel zeker.
 
Bij diefstal houdt je je no claim toch ? Weet het niet 100% zeker....
 
Algemeen:
Bij één schade per jaar ga je één trede no-claim achteruit (meestal 5% per trede)
Bij 2 schades 2 tredes, bij nog meer schades ben je je no-claim kwijt en mag je meestal nog extra betalen.

Of diefstal onder "schade" valt weet ik niet.
 
Het antwoord op die vraag zul je vinden in de polisvoorwaarden van de door jouw vriend afgesloten verzekering. Elke verzekeraar mag dit zelf bepalen. Ik meen dat iig de meeste verzekeraars geen verlies van no-claim (beter geformuleerd: geen terugval in bonus-malus) hanteren bij diefstal.

Algemeen:
Bij één schade per jaar ga je één trede no-claim achteruit (meestal 5% per trede)
Bij 2 schades 2 tredes, bij nog meer schades ben je je no-claim kwijt en mag je meestal nog extra betalen.
Sorry kofferrek, maar dit is (in zijn algemeenheid) niet juist. Dat is ook hier afhankelijk van de verzekering (polisvoorwaarden!!!) en de trede waarin je op het moment van schade staat. In vrijwel alle gevallen zul je bij 2 schades in 1 jaar aanzienlijk verder in tredes terugvallen dan slechts 2. Bij een hogere stand in de bonus-malusladder (in de zin van meer jaren "schadevrij") zul je minder tredes terugvallen dan wanneer je lager in de bonus-malus-ladder staat.
 
Laatst bewerkt:
Algemeen:
Bij één schade per jaar ga je één trede no-claim achteruit (meestal 5% per trede)
Bij 2 schades 2 tredes, bij nog meer schades ben je je no-claim kwijt en mag je meestal nog extra betalen.

Of diefstal onder "schade" valt weet ik niet.

Aan een algemeen verhaal heb je niks. Check je polis en je zult zien dat het terugvallen afhankelijk is van de trede waar je op dat moment in zit.
Altijd voorwaarden checken, dat is 100% dicht verhaal.
 
Bij een schade op de W.A. dekking van een verzekering.

Jij veroorzaakt dus schade aan iemand anders. Is deze altijd van invloed op je no-claim korting.

W.A. + Beperkt casco :

Dus inclusief : brand, diefstal, braak, vernieling, aanrijding met dieren en ruitbreuk (laatste voor auto's dan). Schades ontstaan op het beperkt casco gedeelte van de verzekering zijn vaak niet van invloed op de no-claim korting.

W.A. + Volledig Casco :

Schades op het volledig casco gedeelte van de verzekering. Jij gaat onderuit en je hebt schade door je eigen schuld. Zijn wel van invloed op de no-claim korting.


E.e.a. kan wel verschillen per verzekeraar. Lees de voorwaarden voor de zekerheid even goed door.
 
wie weet er of het ergens mogelijk is om de motor(nu is hij casco verz)
terug te verzekeren per direct (dus niet op premievervaldatum) naar wa of wa+
dit om de reden van okt tot mrt april niet gereden gaat worden van mijn verzagent
kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk zou zijn echter alleen op de premieverval-
datum dit houdt in dat men wel de volle roef moet gaan betalen voor 6a'7 maanden
wie heeft er ervaring mee en welke maatschappij heb je dan.
laat zo snel mogelijk iets weten mannen/vrouwen.
grtjs redblade :]
 
wie weet er of het ergens mogelijk is om de motor(nu is hij casco verz)
terug te verzekeren per direct (dus niet op premievervaldatum) naar wa of wa+
dit om de reden van okt tot mrt april niet gereden gaat worden van mijn verzagent
kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk zou zijn echter alleen op de premieverval-
datum dit houdt in dat men wel de volle roef moet gaan betalen voor 6a'7 maanden
wie heeft er ervaring mee en welke maatschappij heb je dan.
laat zo snel mogelijk iets weten mannen/vrouwen.
grtjs redblade :]

ik kan je geruststellen. je verzekeringsagent heeft volkomen gelijk. Alleen per hoofdpremievervaldatum kan je de dekking naar beneden aanpassen. anders is het bijvoorbeeld mogelijk om in de zomer all-risk dekking te nemen en in de winter alleen een wa als je toch niet rijd.
daar is een verzekering niet voor bedoeld. je kiest een dekking voor het hele jaar.
dus je betaald ook het hele jaar.....
 
ik kan je geruststellen. je verzekeringsagent heeft volkomen gelijk. Alleen per hoofdpremievervaldatum kan je de dekking naar beneden aanpassen. anders is het bijvoorbeeld mogelijk om in de zomer all-risk dekking te nemen en in de winter alleen een wa als je toch niet rijd.
daar is een verzekering niet voor bedoeld. je kiest een dekking voor het hele jaar.
dus je betaald ook het hele jaar.....

Idd, meer verzekeren en dus meer betalen mag altijd, minder alleen per vervaldatum.
 
Idd, meer verzekeren en dus meer betalen mag altijd, minder alleen per vervaldatum.

Ik principe klopt bovenstaande informatie helemaal maar er zijn redenen om de verzekering tussentijds te beëindigen of op te schorten.

Indien de motor verkocht wordt of total loss gaat kan je met behulp van het vrijwaringsbewijs de verzekering laten royeren of opschorten.

Ten tweede kan je de motor laten opschorten bij het postkantoor. Bijvoorbeeld omdat de motor word opgeknapt en je er daardoor toch een tijd niet mee kunt rijden. Je overlegt dat het opschortingsbewijs zoals verkregen met de verzekeraar.

Als je de verzekering weer laat ingaan op het moment dat je e.e.a. weer regelt via het postkantoor met het RDW moet je de verzekering weer laten ingaan. Reeds betaalde premie zal naar alle waarschijnlijkheid worden verrekend.

Let er wel op dat gedurende de tijd dat de motor staat opgeschort je er niet mee op de openbare weg komt.
 
Laatst bewerkt:
wie weet er of het ergens mogelijk is om de motor(nu is hij casco verz)
terug te verzekeren per direct (dus niet op premievervaldatum) naar wa of wa+
dit om de reden van okt tot mrt april niet gereden gaat worden van mijn verzagent
kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk zou zijn echter alleen op de premieverval-
datum dit houdt in dat men wel de volle roef moet gaan betalen voor 6a'7 maanden
wie heeft er ervaring mee en welke maatschappij heb je dan.
laat zo snel mogelijk iets weten mannen/vrouwen.
grtjs redblade :]

zoek dan een verzekeraar op die winterstopkorting geeft, dan krijg je korting voor die periode
 
Idd, meer verzekeren en dus meer betalen mag altijd, minder alleen per vervaldatum.
Precies! En een verzekeraar wil natuurlijk (net als de meeste commerciële instellingen trouwens) geld verdienen.... Schande! |( :?

Is het niet logisch dat een verzekeraar zoveel mogelijk "producten" wil verkopen en dus de dekking altijd uitgebreid kan worden? Dan wordt vervolgens een (vezekerings)overeenkomst gesloten en die is voor beide partijen bindend, dus logisch dat je daar niet zomaar tussentijds onderuit kan. De verzekeraar kan niet gedurende de dekkingsperiode opzeggen. Waarom zou de verzekerde dat dan wel mogen?

Dat in de wintermaanden niet of minder wordt gereden is veelal verdisconteerd in de jaarpremie, danwel is er de mogelijkheid van een winterstop. Als je geen verzekering met winterstop afsluit is het dus ook terecht dat je voor de wintermaanden gewoon doorbetaalt. Anders zou de jaarpremie wellicht over de zomermaanden verdeeld moeten worden, zodat je je die maanden nog meer scheel betaalt dan die boze kwaadaardige verzekeraars nu per maand in rekening durven te brengen.

Tip: je kunt volgens mij wel je motor ucheuche verkopen O-) ucheuche, overschrijven en met het vrijwaringsbewijs je verzekering beëindigen.... 8-)
Daar zitten nog wel wat kleine haken en ogen aan, maar als je per sé je verzekering wilt beëindigen, kan het dus wel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan