verzekringsplicht? schorsen?

scheffers

MF veteraan
7 jul 2003
16.037
85
Ik wil er misschien 'n andere fiets bij kopen.. ben ik verplicht deze fiets te verzekeren als ie ouder is als 25 jaar? En als ik 'm schors en daarna weer wil terugzetten op kenteken wat moet ik daarvoor doen? moet ie dan weer opnieuw gekeurd worden?
 
na schorsen hoeft ie niet opnieuw gekeurd. Schorsen kost volgens mij meer dan een oldtimerverzekering dus schiet ook niet op. Voor 20 euro heb je zo'n ding toch een jaar verzekerd?
 
Laatst bewerkt:
als je de fiets niet schorst dan ben je verplicht om deze te verzekeren en houderschapbelasting te betalen schors je deze fiets wel, dit kan je doen doen op het postkantoor dan hoef je deze 2 dingen niet te doen te doen, wil nu weer gaan rijden dan moet je de fiets weer uit de schorsing halen (postkantoor) je hoeft geen keuring hier voor aan te vragen
 
:^

alleen betaal je geen belasting voor een motor die >25 jaar oud is, dus oldtimerverzekering is goeiekoper dan schorsen.
 
ohja klopt had ik nog niet aan gedacht :) oldtimer verzekering.. komt omdat ik nu mijn brik niet als oldtimer heb verzekerd vanwege het feit dat het mijn enigste vervoersmiddel :)
 
Oh?! ook een oldtimer-die-alleen-voor-het-dagelijks-vervoer-en-ander-vervoer-(dus-stiekem-al-het-vervoer) wordt gebruikt kan als klassiekert worden verzekerd.
Vaak zit je dan wel aan een jaarkilometrage vast van 10.000 km/jaar,maar dit verschilt per maatschappij.
Rondkijken dus ;)
 
als je hem schorst en 2 maand later mee wil gaan rijden geen geldt terug he
als je hem verzekert is er niks aan de hand heb je hem klaar ;)

RIJDEN GASSEN WHEELIEEN enz




is dat die met die tzr wielen [piccie]
 
ik heb mijne ook gewoon verzekerd als max 5000km per jaar ding, maar ze hebben niet eens een km-stand gevraagd...
ik had nog een rijbewijs, ik had nog geen vervangend vervoer (nog steeds niet)
maar ik heb hem gewoon via van maarsseveen assurantien verzekert bij utrecht tiel nog wattus...

theo
 
Tiel Utrecht Sucks bigtime :r

maar dat was een accefietje dat niks met motoren te maken had.
Evengoed komen die er bij mij nooit van zijn leven in.
 
ik had niet echt een keus geloof ik, ik melde me via roel en henny... en kreeg dit toe gewezen zeg maar...
maar wat was er mis..

theo
 
ps...als je hem hebt...wel binnen een maand laten verzekeren anders heb je STRONT aan de knikker van de RDW...want die willen dan 250 euri vangen....Je krijgt ovrigus wel eerst een briefje dat je erreg haast moet maken (maar van de 350 weet ik het niet...is niet geschorst, maar nooit een reactie van die bananeambtenaren gehad daar... :P )
 
hehe ja zo'n brief heb ik al 's ooit gehad voor een auto die ik had gekocht en eigeluk niet zelf wou gaan rijden maar doorverkopen.. had hem voor 50 euro's gekocht nameluk met apk d'r op, en net voor de apk voor 150 verkocht :P
 
Over verzekeringen: Ik heb net weer een acceptgiro gekregen: 100 E weer. Bij de KNMV kan ik twee motoren WA verzekeren voor dit bedrag, dus dacht even snel de huidige verzekering te kunnen opzeggen....NOT, dit moet twee maanden vantevoren...schriftelijk. Iemand een idee hoe hier onderuit te kunnen komen? :)
 
onder verzekering uitkomen (buiten de opzegtermijn) kan alleen als de polisvoorwaarden veranderd zijn, en dan mag het ook alleen schriftelijk, maar wel tot een dag voordat de nieuwe polis ingaat.

Bij vanmaarsenveenassurantien is eventueel ook een verzekering voor niet rijdende motoren (mits er een ander voertuig bij hun verzekert is), dat is goedkoper dan schorsen, maar 2de fiets verzekeren is ook niet zo duur. Schorsen voor voertuigen ouder dan 15 jaar kost dach ik 23 euri.
 
Als we het dan toch over verzekeren hebben!! Mag ik vast wel ff in dit topic ook daar iets over vragen. De mijne moet nameklijk ook verzekert worden het is mijn eerste en enige en hijs 28 jaar oud, dus klasieker verzekering moet ergens kunnen en schijnt goedkoper te zijn. Ik ben 19 jaar dus weet niet of dat dan mogelijk is(Die goeikope verzekering)??Maar bij wie kan ik dan het best verzekeren?? Iemand daar tips over ik woon in den bosch dus niet in Utrecht ofzo.Ik bedoel dat scheelt ook weer. Is iniedergeval wel handig als het in de buurt zit of maakt dat niets uit?? Alvast bedankt........
 
KNMV dus...vanaf 20 jaar al een oldtimer. Zoals gezegt, 50 E per jaar dus. (Dat is wel regio afhankelijk, maar in db zal het wel niet anders zijn dan in grunn)
 
ik heb nu een 2e brik verzekerd bij unive :P en dit kost mij €22,- per jaar :9
(wel met 70 % no claim :) )
 
ik heb bij unive gekeken maar daar komt 175 per jaar uit!!! nou ja zal wel zijn of omdat ik niets specifieks over klasieker kon vinden of omdat ik 19 ben en niet al die kortingen heb ofzo????????????????
 
ik heb bij unive gekeken maar daar komt 175 per jaar uit!!! nou ja zal wel zijn of omdat ik niets specifieks over klasieker kon vinden of omdat ik 19 ben en niet al die kortingen heb ofzo????????????????
hmm ff vergeten ik heb al mijn verzekeringen bij unive lopen dus auto 1e en 2e brik :9 en alle andere verzekeringen dus ik krijg ook nog een pakket korting :)


maar(ik weet niet of het klopt hoor) aan klassiekerverzekeringen schijnen nog wat extra voorwaarden aan verbonden te zijn :) , zoals niet hoofdvervoer middel e.d
en ik wil op elke dag dat het zonnetje schijnt rijden ;) :P
 
Tja zon pakket enzo scheelt in premie korting en hele hoop. En ik rijd bijna elke dag motor, dus ik zal er denk ik met mijn leeftijd zoiezo aan moeten geloven zon hoge premie ik ga nog wel ff verder zoeken wie weet........
 
Oldtimerverzekering is duurder dan schorsen. Schorsen kost 22,70 euro en verzekeren komt minimaal op 40 euro.
 
Nee,bull!
Ik heb m'n brommerts verzekerd bij 'Stad Rotterdam' en betaal voor de twee
€125,- /jaar(incluis opzittende en rechtsbijstand.) ;)
Beide zijn nu >25 jaar,maar klassiek is al vanaf 15 jaar.
Geen tweede motor dus,daar mijn eerste ook een klassiekert is....
Wèl kilometrage-beperking van 12.500/jaar,maar wie controleert dat?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan