Verzoek om contact CJIB, negeren stopteken

SM-PlatteSlak

Rookie
25 sep 2020
4
0
Nooit gepakt, maar wel een brief op de mat of ik contact wil opnemen (blijkbaar wel mijn kenteken genoteerd). Hoe kom ik onder deze boete uit?
 
Pasgeleden van Breda naar Rotterdam gereden? O-)

Waarom zou je er onderuit willen komen? Als niks hebt gedaan moet je contact opnemen en een goed verweer hebben, als je wel iets hebt gedaan moet je gewoon betalen. ,
 
Alibi regelen, voor laten komen en zeggen dat je de motor hebt uitgeleend. Je was te dronken om te weten aan wie.

Als kentekenhouder zul je wel moeten betalen overigens, maar krijg je geen persoonlijke aantekening.
 
Je hebt 2 keuzes.
1> rijbewijs inleveren
2> Voertuig inleveren.

Maar je zou natuurlijk even aan de oproep gehoor kunnen geven zodat je precies weet wat je te wachten staat.
 
Alibi regelen, voor laten komen en zeggen dat je de motor hebt uitgeleend. Je was te dronken om te weten aan wie.

Als kentekenhouder zul je wel moeten betalen overigens, maar krijg je geen persoonlijke aantekening.
Ze weten allang dat hij het was door de locatiegegevens van z’n motefo.
 
Ok, dan nu een iets serieuzer antwoord.

1) Contact opnemen met CJIB. Dat kun je ook niet doen, maar dan nemen ze uiteindelijk zelf iets dringender opnieuw contact met jou op.

2) Als je dat doet moet je bevestigen dat jij op dat moment de bestuurder was, of aantonen dat iemand anders het was.

3) Als duidelijk is wie die bestuurder is geweest, krijgt die persoon een beschikking.

4) Tegen die beschikking kun je in bezwaar gaan. Op de achterkant van de beschikking staat hoe, en hier ook: Ik ben het niet eens met een strafbeschikking | Centraal Justitieel Incassobureau | CJIB.nl.

Of de beschikking dan terstond in de versnipperaar gaat durf ik echter niet direct te beloven.

Succes! :)
 
Wat bovenstaande aangeeft, dit soort dingen gaan echt niet weg door niet te reageren. Als je lang genoeg wacht komt er vanzelf een keer iemand langs met een vonnis bij jou of je bank om wat geld te krijgen.

Verbaas me trouwens ook dat je hier af en toe voorbij ziet komen dat mensen boetes uit het buitenland niet betalen, maar dat is weer een ander punt 😅

edit: probeer anders een klein beetje na te gaan waarvoor het kan zijn geweest, dan kunnen ze je ook niet helemaal overvallen tijdens het gesprek. Ga ook geen dingen verzinnen als je het niet meer weet, het is beter als je aangeeft dat je even moet nadenken en er later op terugkomt in zo’n geval.
 
Wat ik vreemd vind is dat er een verzoek van het CJIB komt. Het negeren van een stopteken is een strafbaar feit dat niet onder de Mulder wet valt. Onderzoek naar dit feit zou dan ook door de politie moeten gebeuren. Wat ik zou verwachten is dat er een brief van de politie in TS zijn woonplaats komt met de "uitnodiging" om als verdachte gehoord te worden. Het CJIB heeft er in deze fase nog helemaal niets mee te maken.
 
Hoppa, naar de politiebureau dus....en misschien is het wel scam.
Mja, scam... Dat kan natuurlijk, als ze je gaan vragen om via Paypal de bekeuring af te doen met een kleine transactie of zo. Maar volgens mij moet je inloggen bij CJIB met je DigiD of zo, toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan