Verzoek om contact CJIB, negeren stopteken

Dat wist ik niet, en ik vind het ook merkwaardig. Als het niet om Mulderfeiten gaat hoorthet CJIB pas betrokken te zijn nadat een veroordeling heeft plaatsgevonden. Blijkbaar wordt er steeds meer verschoven naar een organisatie die helemaal geen opsporingsbevoegdheid heeft.

Ik neem aan dat het om een geval meer dan 30km te hard gaat, die vallen (corrigeer me als ik het niet goed heb) wel onder Wet Mulder.
 
Voor het lijdend voorwerp is alle info overbodig volgens mij.. Hij wilde denk ik alleen z'n verhaal even kwijt..

Of........... hij is voor het vergrijp van z'n bed gelicht door het arrestatieteam en mag niet meer bij z'n telefoon:W
 
Niet als je er niet achteraan gaat.
Doe wat in de brief staat en achteraf kun je bezwaar maken.
 
@SM-PlatteSlak:


In 2000 kwam er een zaak voor de Hoge Raad. Dat was toen nog de hoogste rechter in verkeersboetezaken. De Hoge Raad bepaalde dat bovenstaande regel zo moet worden uitgelegd dat een boete niet aan de kentekenhouder mag worden opgelegd, wanneer er een reële mogelijkheid was om de bestuurder van het voertuig staande te houden.

Staandehouding is dus verplicht, tenzij er geen reële mogelijkheid was om de bestuurder staande te houden. Wanneer er geen staandehouding plaatsvindt, moet de agent of handhaver dan ook verklaren waarom hij dat niet heeft kunnen doen.

Ik zou de zaak in handen geven van deze jongens (gratis):
 
voor het negeren van een stopteken

Die heb je nog niet binnen, aangezien je gevraagd word om langs te komen om een verklaring af te leggen.
Je hebt dus nog geen bekeuring waar je onderuit kunt komen, of niet.

Je hebt iets uitgevreten waarvoor men je wilde staandehouden. Je hebt niet voldaan aan het stopteken, dus kon men je niet staandehouden, je gegevens en verklaring opnemen.
Je word nu uitgenodigd om dit alsnog te regelen. Je zal dus naar je personalia gevraagd worden en gevraagd worden een verklaring af te leggen over wat er gebeurd is.

Dit is de normale juridische procedure. Je krijgt nu de kans jouw verhaal ook op te laten nemen.

Laat je die kans gaan, dan zal het geheel zonder jouw verklaring maar met de gegevens van de kentekenhouder ingestuurd worden naar het OM.
De zaak word dan alsnog in behandeling genomen en nu zul je opnieuw een uitnodiging krijgen, maar dan van de officier van Justitie om als verdachte op zitting te verschijnen.
Het word allemaal steeds minder vrijblijvend.

Alles valt of staat met jou verklaring, daarover zijn al tips gegeven in dit topic maar die gelden allemaal voor een stopteken die je gekregen hebt voor een eenvoudige verkeersovertreding, met de nadruk op eenvoudig.


Maar dan nog, een stopteken kun je om meerdere redenen krijgen, die achterliggende reden is erg belangrijk, die heeft nl veel...heel veel... invloed op welke rechten en plichten jij hebt, maar hebben net zoveel invloed op de bevoegdheden voor politie en OM.

Zolang jij niet verteld wat er gebeurd is waarvoor je een stopteken kreeg, is er dus geen passend antwoord te geven op je vraag.






@SM-PlatteSlak:




Ik zou de zaak in handen geven van deze jongens (gratis):

Dat zijn leuke stukjes, maar daar gaat het over bekeuringen die men kreeg zonder staande houding.
Die lagen dus op de mat zonder staande houding.

Veruit de meeste bekeuringen kunnen gewoon op kenteken geschreven worden, enkele andere...zoals het negeren van een stopteken.... daar hoort een staandehouding bij, oftewel de verdachte de gelegenheid geven zijn verklaring af te leggen.

Juridisch hebben bovenstaande gequote stukjes dus niets met deze casus te maken. Om dat echt helemaal duidelijk te maken zou ik 4 a4tjes vol moeten typen, dat gaat me een beetje te ver :P
 
Ik ben nog steeds benieuwd wat hij nou precies denkt te bereiken hier.. Zou hij wachten met reageren danwel bezwaar maken, totdat hij alle inhoudelijk terzakedoende reacties van de afgestudeerde en beëdigde verkeersjuristen op M-F heeft bestudeerd en vervolgens beoordeeld en afgewogen op juridische haalbaarheid?

Je kan volgens mij maar twee dingen doen:
1. Reageren op je brief en je topic aanvullen met de voortgang (of niet)
2. Niet reageren op je brief en je topic aanvullen met de voortgang (of niet)
 
Voorlopig reageert ts helemaal nergens op.

Dat is niet waar.
 
Gezien de keuze van TS waar hij wel en waar hij niet op ingaat, bekruipt me het gevoel dat TS toch vooral niet al te veel wil nadenken over de situatie, maar een soort kant en klaar twitter-antwoord wil krijgen op de veel te algemene (en voorbarige) vraag "hoe kom ik onder de boete uit".

Iets als: klap drie keer in je handen en roep abracadabra.

Maargoed, de vraagstelling geeft natuurlijk ook al wel een klein beetje aan hoe hij/zij er zelf in staat.
 
TS is alleen geïnteresseerd in hoe hij onder een boete uit kan komen.

Ik gok dat hij zijn vraag over meerdere podia/fora/media heeft uitgesmeerd en daar verder leest waar hij de antwoorden krijgt die hem het meest aan staan.

Echter, om zichzelf niet kenbaar te maken verteld hij zo min mogelijk. Ook niet over de aanleiding, terwijl het van het grootste belang is te weten om welke reden hij een stopteken kreeg.

Er zijn nb zelfs stoptekens die je mag negeren !! Maar veruit de meesten niet uiteraard. Maar er zitten toch nog verschillen tussen die dus ook verschillen in wat er daarna staat te gebeuren.

Ik gok dat TS op eoa forum iets te lezen vind wat m aanstaat, hij dat als waarheid zal zien en wat er dan van gaat komen ?
Ik gok dat de kans dat hij verkeerde info als waar gaat gebruiken 75% is.
 
  • Leuk
Waarderingen: k0en
TS is alleen geïnteresseerd in hoe hij onder een boete uit kan komen.

Ik gok dat hij zijn vraag over meerdere podia/fora/media heeft uitgesmeerd en daar verder leest waar hij de antwoorden krijgt die hem het meest aan staan.

Echter, om zichzelf niet kenbaar te maken verteld hij zo min mogelijk. Ook niet over de aanleiding, terwijl het van het grootste belang is te weten om welke reden hij een stopteken kreeg.

Er zijn nb zelfs stoptekens die je mag negeren !! Maar veruit de meesten niet uiteraard. Maar er zitten toch nog verschillen tussen die dus ook verschillen in wat er daarna staat te gebeuren.

Ik gok dat TS op eoa forum iets te lezen vind wat m aanstaat, hij dat als waarheid zal zien en wat er dan van gaat komen ?
Ik gok dat de kans dat hij verkeerde info als waar gaat gebruiken 75% is.
Vervolgens word hij flink te grazen genomen door de officier van justitie en zijn we allemaal weer blij!

Oke behalve TS... kleinigheidje.
 
Gezien de keuze van TS waar hij wel en waar hij niet op ingaat, bekruipt me het gevoel dat TS toch vooral niet al te veel wil nadenken over de situatie, maar een soort kant en klaar twitter-antwoord wil krijgen op de veel te algemene (en voorbarige) vraag "#hoe kom ik onder de boete uit".

Iets als: klap drie keer in je handen en roep abracadabra.

Maargoed, de vraagstelling geeft natuurlijk ook al wel een klein beetje aan hoe hij/zij er zelf in staat.
#U’r fucked #bend over #resistance is futile
 
Zonder achtergrondinfo is dit natuurlijk een nutteloos topic.

Het kan best voorkomen dat je écht niet gezien hebt dat er een stopteken werd gegeven en dat deze oproep rauw op je dak valt. Dan neem je toch contact op met het CJIB en vertel je gewoon het eerlijke verhaal. "Ik heb het stopteken niet gezien, dus ik ben me van geen kwaad bewust."

Het kan natuurlijk ook dat je de kantjes ervan af liep qua rijgedrag en bewust het stopteken genegeerd hebt. Als dat zo is zullen de agenten in kwestie dit vast ook geconstateerd hebben. Dan ben je gewoon de l*l.

In beide gevallen in ieder geval contact opnemen. Het gaat niet vanzelf weg door het te negeren. Maar zoals al meerdere malen gemeld, met de summiere informatie die je geeft, ga je geen nuttige antwoorden krijgen.
 
Eerlijk waar geen idee waarom ik een stopteken kreeg, wel had ik iets te verbergen. Daarom het negeren. Tot halverwege oktober om contact op te nemen. Verder respect naar het feit dat jullie zo veel tijd nemen om op mijn vraag te antwoorden zou zelf namelijk net genoeg tijd hebben om het alleen al door te lezen. Groeten platte slak 🖖🏻
 
En dan is de vraag.. Wat had je te verbergen? Maak anders even een poll, kunnen we inzetten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan