Verzoek om contact CJIB, negeren stopteken

En ik zeg: Als je een stopteken krijgt, wegrijdt omdat je iets te verbergen hebt en dan gevraagd wordt -vanwege blijkbaar een voor de hand liggend bewijs dat jij het was (een kenteken? signalement? Papiertje met je adres ter plekke verloren?)- om e.e.a. te komen uitleggen dan heb je gewoon iets aan je broek hangen en is het zinloos om hier te komen vragen hoe je onder de boete uitkomt. Die je nog niet eens opgelegd hebt gekregen blijkbaar. Omdat er nog geen hoor-en-wederhoor is geweest. Mijn voorzichtige conclusie is toch: Wie zijn billen brandt...
 
Er zijn nb zelfs stoptekens die je mag negeren !! Maar veruit de meesten niet uiteraard. Maar er zitten toch nog verschillen tussen die dus ook verschillen in wat er daarna staat te gebeuren.

Oeh... nu ben ik toch wel benieuwd welke je uberhaupt zou mogen negeren....
Al zou ik wss gewoon toch stoppen... (indien mogelijk en anders wat langer volgen tot het mogelijk is)
 
Oeh... nu ben ik toch wel benieuwd welke je uberhaupt zou mogen negeren....
Al zou ik wss gewoon toch stoppen... (indien mogelijk en anders wat langer volgen tot het mogelijk is)

Bepaalde strafbare feiten waarbij je niet aan je eigen veroordeling hoeft mee te werken.

Alleen staat daar wel tegenover dat de politie vervolgens de bevoegdheid heeft je te doen stoppen en als dat nodig is mag dat gepaard gaan met het gebruik van geweld of geweldsmiddelen.

Onder de streep is het niet handig om niet te stoppen.
Het is ff leuk voor de politieagenten, maar zelf ga je er niet beter van worden.
 
Soms toch wel, in de brommertijd een paar keer leuk ontsnapt......anders was ik het brommertje kwijt geweest.
Die werd toen na 3 opvoerovertredingen in beslag genomen.
 
Laatst bewerkt:
Soms toch wel, in de brommertijd een paar keer leuk ontsnapt......anders was ik het brommertje kwijt geweest.
Die werd toen na 3 snelheidsovertredingen in beslag genomen.
Tja, die 3x was voor mij helaas niet van toepassing, nsr 50 op n bromfietskenteken.. was zeker geen 50 meer maar meer dan t dubbele.. en 2 takts die presteren maken herrie...dus aangehouden... Gauw stilgezet.. echter toen meneer agent m'n gashendel open draaide, vervolgens losliet en "KLOENK" hoorde.. keek hij nog ns en toen was t feestje afgelopen.. toeren begrenzer heb je dan ook weinig aan.. Dus 31 pk en veeeel geld lichter.. Ja, dit topic herinnert me aan leuke tijden.. ook jong geweest, en waren wel eecht gave tijden!!...
 
Ik zag gisteren op een ander platform een filmpje van Wheelietime waarop een SM rijder (met Roof boxxer, trainingspak en dito schoenen) door rood reed met een niet bestaand kenteken. Waarschijnlijk omdat er een onopvallende politieauto achter hun stond. Die ging uiteraard achter de roodrijder aan. Het kenteken zag er op het filmpje vaag uit en wellicht gemanipuleerd voor de film.
1+1=?
 
Ik zag gisteren op een ander platform een filmpje van Wheelietime waarop een SM rijder (met Roof boxxer, trainingspak en dito schoenen) door rood reed met een niet bestaand kenteken. Waarschijnlijk omdat er een onopvallende politieauto achter hun stond. Die ging uiteraard achter de roodrijder aan. Het kenteken zag er op het filmpje vaag uit en wellicht gemanipuleerd voor de film.
1+1=?
De uitkomst is fout :/
 
Ik zag gisteren op een ander platform een filmpje van Wheelietime waarop een SM rijder (met Roof boxxer, trainingspak en dito schoenen) door rood reed met een niet bestaand kenteken. Waarschijnlijk omdat er een onopvallende politieauto achter hun stond. Die ging uiteraard achter de roodrijder aan. Het kenteken zag er op het filmpje vaag uit en wellicht gemanipuleerd voor de film.
1+1=?
Het is overigens wel een gewone spijkerbroek. :X

Het filmpje is al jaren oud, het kan dus zijn dat het kenteken 22MZXX al lang niet meer bestaat, maar het ziet er inderdaad gekunsteld uit. Zouden die jongens dan zo dom zijn om een niet bestaand kenteken te faken, in plaats van een kenteken van een motor die er wel op lijkt? Vragen, vragen, gelukkig interesseren de antwoorden me hele-gaar-neks. Ik hoef helemaal niets met die jongetjes te maken te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg niks meer want de pliesie leest mee....
Haha! ja dat zal zeker.. maar die hebben ook heus allemaal wel n's wat hoor waardoor hun het niet precies volgens de regels kunnen doen en zelfs hun eigen regels/wet (even) overschrijden.. dus "Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.."
 
Terug
Bovenaan Onderaan