verzoek om op politiebureau te verschijnen

ze kunnen je ook zomaar een bon sturen, zorg dat je foto's bij je hebt van jezelf op de motor in pak.
 
Ga op de motor met iemand anders zijn helm en jas. Mochten ze inderdaad een beschrijving van de bestuurder hebben dan klopt ie al niet meer.

En ontken inderdaad alles wat je in problemen kan brengen want je hangt zodra je iets toegeeft. Bewijslast ligt bij de politie en niet bij jou.

Wees wel aardig en licht geintimideerd. Vinden ze leuk. :9
 
zo ben ik ook eens 'uitgenodigd', waarna ik gedagvaard werd (voorkomen) vanwege een gebroken hand van een medeweggebruiker . . . een lang verhaal kort, hoe meer je vertelt, hoe meer grip ze op je krijgen.
hou je reactie kort en bondig, en breng geen nieuwe informatie. ze nodigen je namelijk uit om belastende info uit je los te weken. vraag tevens een kopie van de eventuele verklaring, later kun je deze alleen via een advocaat weer opvragen. succes.
 
Heb ooit in mijn brommertijdperk zoiets voor gehad.
Werd ik ook verzocht langs te komen.
Bleek dat iemand mij een oor aan probeerde te naaien.
Had een maand of twee daarvoor een gozertje die op zijn pizzabrommer op ze muil was gegaan geholpen en ambulance besteld omdat hij zijn pootje in een onnatuurlijke pose had liggen.
Vervolgens vertrokken omdat ik niets meer kon doen en ik examens op school had.(waren intussen ook andere mensen bij)
Heeft ie doodleuk tegen de smeris gezegd dat ik hem onderuit had gereden. :( |(
 
oei, vraag napo maar, die loopt nog steeds moeilijk:

full


full


maak kennis met "glenn"

gay.jpg


maar pas vooral met bubba:
vooral niet bukken voor de zeep!

full
 
daar was ik niet bij dus ze hebben me kenteken ook niet

Misschien van een andere keer? Post het even in het olifantjes-topic, misschien zijn er meer die een brief hebben ontvangen.

Trouwens wanneer het over snelheid gaat: geef maar aan dat je je R1 alleen hebt om te posen, de mede-olifanters willen daar graag van getuigen :0
 
nee hoor dit is gewoon in nederland
Oh, ik wist niet dat ze dit ook deden in Nederland.

Maar ik zou van te voren inderdaad even uitzoeken waarvoor je moet komen. Dit is altijd handig. Dan kun je je namelijk voorbereiden. Meestal is het trouwens wel handig om naar zo'n gesprek te gaan, maar volgens mij is dit niet verplicht.

Als je toch besluit om naar dit gesprek te gaan moet je op het volgende letten.
Er zal in ieder geval een poging wordt gedaan om je te naaien, dus zoals al eerder is gezegd: NIET MEER VERTELLEN DAN NODIG IS ook als je onschuldig bent.

Er kunnen namelijk twee dingen aan de hand zijn, één ding ligt het meest voor de hand.
Ten eerste kan er iemand zijn die vind dat jij een ongeval hebt veroorzaakt.
Dit kan natuurlijk echt waar zijn, dus moet je erop letten dat je echt duidelijk maakt dat je er of echt niets aan kon doen (je kan dan schuldig/onschuldig aan het ongeval zijn) en je moet duidelijk maken dat er redelijkerswijs niet van je verwacht kon worden om te stoppen. Anders krijg je namelijk eventueel doorrijden naar een ongeval aan je broek.
Als het niet waar is kun je gewoon jouw versie van je verhaal doen, en eventueel "belastende" feiten verzwijgen.
Wel blijven onthouden dat het vaak zo is dat het jouw verhaal tegen een andermans verhaal is.

Ten tweede kun je zulke gekke dingen op je motor hebben uithaald dat er bijvoorbeeld een agent in burger de Horkenlijn heeft gebeld. Of misschien heb je onbewust een stopteken genegeerd. Ze zullen in zo'n gesprek zullen ze proberen bewijs (lees:belastende verklaring) uit jouw te halen. Hier moet je echt voor waken.

Over het gesprek:
Als er pijnlijke stiltes vallen moet je je zeker niet verplicht voelen om het "gesprek" op gang te houden en zo dingen te zeggen die je anders nooit zou zeggen.
Als er vragen worden gesteld over "wat je zou doen als" moet je deze nooit beantwoorden. Dit geld trouwens ook in een rechtszaal.
Maar het belangrijkste blijft NIET MEER VERTELLEN dan nodig is, ook als je onschuldig bent. Dit kan je namelijk onnodig in de problemen brengen.

Deze dingen gelden natuurlijk ook in een rechtszaal, daar is het alleen nog belangrijker.
 
lekker naif doen en je baas een opdracht bevestiging laten sturen. kun je eventueel ook een collega langs laten gaan, ze hadden toch problemen met..... (vul in wat voor een werk je doet)
 
Oh, ik wist niet dat ze dit ook deden in Nederland.

Maar ik zou van te voren inderdaad even uitzoeken waarvoor je moet komen. Dit is altijd handig. Dan kun je je namelijk voorbereiden. Meestal is het trouwens wel handig om naar zo'n gesprek te gaan, maar volgens mij is dit niet verplicht.

Als je toch besluit om naar dit gesprek te gaan moet je op het volgende letten.
Er zal in ieder geval een poging wordt gedaan om je te naaien, dus zoals al eerder is gezegd: NIET MEER VERTELLEN DAN NODIG IS ook als je onschuldig bent.

Er kunnen namelijk twee dingen aan de hand zijn, één ding ligt het meest voor de hand.
Ten eerste kan er iemand zijn die vind dat jij een ongeval hebt veroorzaakt.
Dit kan natuurlijk echt waar zijn, dus moet je erop letten dat je echt duidelijk maakt dat je er of echt niets aan kon doen (je kan dan schuldig/onschuldig aan het ongeval zijn) en je moet duidelijk maken dat er redelijkerswijs niet van je verwacht kon worden om te stoppen. Anders krijg je namelijk eventueel doorrijden naar een ongeval aan je broek.
Als het niet waar is kun je gewoon jouw versie van je verhaal doen, en eventueel "belastende" feiten verzwijgen.
Wel blijven onthouden dat het vaak zo is dat het jouw verhaal tegen een andermans verhaal is.

Ten tweede kun je zulke gekke dingen op je motor hebben uithaald dat er bijvoorbeeld een agent in burger de Horkenlijn heeft gebeld. Of misschien heb je onbewust een stopteken genegeerd. Ze zullen in zo'n gesprek zullen ze proberen bewijs (lees:belastende verklaring) uit jouw te halen. Hier moet je echt voor waken.

Over het gesprek:
Als er pijnlijke stiltes vallen moet je je zeker niet verplicht voelen om het "gesprek" op gang te houden en zo dingen te zeggen die je anders nooit zou zeggen.
Als er vragen worden gesteld over "wat je zou doen als" moet je deze nooit beantwoorden. Dit geld trouwens ook in een rechtszaal.
Maar het belangrijkste blijft NIET MEER VERTELLEN dan nodig is, ook als je onschuldig bent. Dit kan je namelijk onnodig in de problemen brengen.

Deze dingen gelden natuurlijk ook in een rechtszaal, daar is het alleen nog belangrijker.


dankje wel joh hier heb ik dus wat aan :}
 
Misschien van een andere keer? Post het even in het olifantjes-topic, misschien zijn er meer die een brief hebben ontvangen.

Trouwens wanneer het over snelheid gaat: geef maar aan dat je je R1 alleen hebt om te posen, de mede-olifanters willen daar graag van getuigen :0

ja wie weet zijn ze 1x daar undercover kentekens staan noteren :?

ja ik pooooooser zijn noooooooit te hard rijden hoor ;)
 
Ik zou ze bij mij laten langskomen. Je zegt het zelf al, een verzoek. Daarmee ben je dus niet verplicht om te verschijnen.

Succes, het zal vast wel weer een boete zijn die op je ligt te wachten.
 
Heb ooit in mijn brommertijdperk zoiets voor gehad.
Werd ik ook verzocht langs te komen.
Bleek dat iemand mij een oor aan probeerde te naaien.
Had een maand of twee daarvoor een gozertje die op zijn pizzabrommer op ze muil was gegaan geholpen en ambulance besteld omdat hij zijn pootje in een onnatuurlijke pose had liggen.
Vervolgens vertrokken omdat ik niets meer kon doen en ik examens op school had.(waren intussen ook andere mensen bij)
Heeft ie doodleuk tegen de smeris gezegd dat ik hem onderuit had gereden. :( |(
Een week later had ie weer zo gelegen, met beide pootjes én armpjes in onnatuurlijk poses. Wist je trouwens dat pizzabrommers vlam vatten als ze vallen O-) zeker als je een doekje in de tank propt en die aansteekt :X .
 
Toch wel apart,

honderden smoesen die aangereikt worden om maar te zeggen dat jij niet de bestuurder was....

Als je op kenteken geschreven bent maakt dat namelijk niet uit !
Jij bent namelijk als kentekenhouder verantwoordelijk (Mulder) en zal dus moeten betalen.

Als je gevraagd wordt te verschijnen zal het vast om iets anders gaan dan een bekeuring. Gewoon gaan en ff aanhoren, weet je ook waar je aan toe bent.

S6
 
Daar gaan we weer....

Inderdaad honderden smoezen om onder iets uit te komen dat (waarschijnlijk) strafbaar is. "Trek andere kleding aan, ontken alles, zeg niets, laat ze je maar komen halen bla bla bla" |(
Menen jullie dit nou echt?? Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen :? , maar zo ja: wees eens een echte vent en ondervind de consequenties van je gedrag maar eens. Als je niets te verbergen hebt, hoef je je niet druk te maken. Misschien ben je wel een heel belangrijke getuige in de één of andere zaak?

Eerlijk waar, als de 8-jarigen bij mij op het werk dit soort dingen zouden verzinnen om ergens onderuit te komen vind ik dat nog tot daarantoe, maar volwassen kerels.... :r
 
oef, blij dat kruidenmannetje en barbara geen politie zijn, met hun als politie had je geen rechtssysteem meer nodig.. schuldig bij gebrek aan bewijs van onschuld. :+
 
:?

Hoho, dat zeg ik niet. Ik zeg dat je de gevolgen van je daden moet accepteren, niet dat je op voorhand schuldig bent.
En door andere kleding aan te trekken, niet te gaan of te zeggen dat anderen zoveel op je motor rijden geef je zelf al op voorhand aan schuldig te zijn. |( Je vebergt immers de mogelijke bewijzen. Bewijzen van je schuld, maar ook van je onschuld! Het ene geel met zwarte pak is het andere niet. :?
 
Je bent gewoon alles vergeten. Bedenk maar dat de echt grote criminelen er ook vaak zonder- of met een extreem lichte straf vanaf komen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan