"verzopen kat"

Demol

MF'er
21 apr 2005
163
0
Utrecht
een beetje regenen is niet erg als motorrijder....., we zijn immers niet van suiker.
Maar de bui die ik vanavond op mijn kop had niet normaal meer.

Nu maar hopen dat deze weerstoestanden volgende week achterwege blijven.

Nu mijn vraag, wat zouden jullie doen als je met zulk weer MOET rijden, de motor aan de kant zetten en de bui afwachten of gewoon doorrijden
 
Meestal rij ik gewoon door. Als het zicht echt te slecht wordt kan je altijd stoppen bij een tankstation o.i.d.
 
Door de hoeveelheid lucht in je banden kan je nooit zinken, dus doorrijden.

Behalve bij Spiderweer.
 
zag op een gegeven moment echt geen flikker meer, is daar eigenlijk iets aan te doen
m.b.t. vizier of iets dergelijks?
 
rijden is beter. ben je eerder droog zeker als je in leer zit. wat zicht betreft hangt het natuurlijk van de neerslag af. anders even schuilen bij een goede gelegenheid
 
Denk verzopen kat....gvd hebben ze het weer over een beetje regen..


Jammer jammer
 
zag op een gegeven moment echt geen flikker meer, is daar eigenlijk iets aan te doen
m.b.t. vizier of iets dergelijks?


Aan de condens wel ad binnenkant..pinlock :} :} :} Hoewel een beetje spuug of zeepsop ook wel helpt.

Ad buitenkant tja dat afnemen gaat prima met een pv'tje
 
als het echt te bar wordt, dan pak ik op de snelweg een tankstation en op binnenwegen een bushokje. :)
 
harder gaan rijden
bij 140 zullen er weinig druppels op je vizier blijven plakken

tijdje terug in Duitsland met ook nog 's 1 cm water op het wegdek doorgedenderd
door hoosbuien
Blik op Nul,... (verstand ook!) en gaan
 
ff stoppen & zo'n heerlijk bakje snelwegkoffie naar binnen werken ? met een beetje geluk sta je niet alleen uit te druppelen in het tankstation en kan je je leed (en stoere verhalen) delen met mede-motards *D of gewoon beter de weersvoorspellingen in 't oog houden ???
 
Tja Pinlock, dat wilde ik ook *D , maar dat gaat niet op een Schuberth helm -O- :( |(
Dan maar een stukje open met het vizier en een hoop water happen :r :r
:(

Weet niet welke Schubert, maar in een S1 is er zeker 1 te krijgen. Neem aan dat dat ook voor andere typen geld.
 
zag op een gegeven moment echt geen flikker meer, is daar eigenlijk iets aan te doen
m.b.t. vizier of iets dergelijks?
Respro Foggy mask van binnen en deze op mijn handschoen:
20126473-M.jpg


Oh en ik rij altijd door... *O*
 
Het ligt eraan hoe hard het regent en wat mijn zicht is.
Zoals het de laatste tijd regent, zou ik eerder stoppen en met Voxy lady een bakkie doen (ik rij ook op een Voxan Cafe Racer) :Y

Wat ik een naar gevoel vind is dat wanneer je handschoenen doorweekt zijn...YUK
 
Ik wrijf het vizier van mijn helm altijd in met een beetje (goede) autowas; dan goed uitpoetsen !!

Als het regent zie je het water aan alle kanten van het vizier afglijden en houd je (redelijk) goed zicht !! :P :P
 
Ik wrijf het vizier van mijn helm altijd in met een beetje (goede) autowas; dan goed uitpoetsen !!

Als het regent zie je het water aan alle kanten van het vizier afglijden en houd je (redelijk) goed zicht !! :P :P
ik zou alleen uitkijken met was ed, dit is vaak niet berekend op gebruik op kunststof en t kan je vizier beschadigen, geldt ook voor rainX ed, soms gaat het heel lang goed en soms breek je vizier ineens...

in de schubert kan idd geen pinlock, in zoverre dat hier een coating in zit, als de pinlock los gaat zitten (wat ze altijd een beetje gaan doen), dan krast dit de coating en zie je weinig. een pinlock erin kan dus wel maar dan moet je hem heeeeel goed in de gaten houden en de meeste dealers doen het dus idd niet inzetten, hooguit alleen meegegeven en erbij zeggen dat het op eigen risico is.

ik rij trouwes door tenzij je echt HELEMAAL nix meer ziet, laatst zo stom geweest mn vizier open te zetten in de regen maar toen wassie dus aan de buiten EN binnenkant nat B| dan zie je dus echt nix meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan