Verzopen moto terug starten

~Vincent~

MF veteraan
31 mrt 2003
3.204
0
Tragisch verhaal gecopy paste

Ach here Jezus mijn eerste motoraankoop is nu officieel mislukt.
Wil ik daarnet naar de dealer rijden ( ironie is niet aan mij besteed ) wil mijn '94 gsx600f niet meer starten.

Batterij doet (of beter gezegd deed) het naar alle waarschijnlijkheid nog wel want hij maakt wel contact. Alleen pakte hij niet aan (hij schoot niet in gang)
Goed...vanalles geprobeerd en waarschijnlijk verzopen.

Dealer gebeld:
- Schudden met de motor, niet aan de gas komen en starten.

Geprobeerd...helpt geen ene fuck.

Dealer gebeld:
- Ja dan zal je hem niet meer in gang krijgen want hij is nat gestart. Dat gebeurd wel meer met dit weer. Bellen mij constant mensen op dat ze hem niet in gang krijgen. Wat je moet doen is (en let nu op technici)
1. De batterij opladen met een batterijlader
2. Met een busje (welk busje weet ik niet precies...hij sprak ook van ether) in de luchtinlaat spuiten (onder de tank)
Als het niet lukt krijg je van mij vier nieuwe bougies!!!

Ok...daar sta ik nu te zien. Ik weet niet eens wat een batterijlader is laat staan waar ik het kan krijgen (lenen...)
Om nog maar te zwijgen over met busjes in de luchtinlaat spuiten.

Dus als iemand en goed idee heeft. Ik moet toegeven dat ik naar alle waarschijnlijkheid de moteur heb verzopen en iets te lang heb geprobeerd om het spel alsnog in gang te krijgen.

Ach..nog iets. Rijdt ik gisteren avond door de vrieskou bij een spoorweg een rij autoos voorbij. Barelen omhoog...ik gas verder. Volgend stoplicht tiktiktik op m'n schouder. Ik dacht "*** de pliesie" want was officieel door rood gereden. Nee hoor...een brave autobestuurder die me er op wees dat ik geen achterlicht had. Ook de achter linkerpinker doet het niet (rechter wel )

Dealerd gebeld:
- Ja dat zijn de zekeringen onder het zadel waarschijnlijk die gesprongen zijn. Is vlug verholpen hoor (ja vast...alsof ik iets van zekeringen ken slimbo ) Ik geef je wel een paar reserve zekeringen mee.

Licht het nou aan mij...of zit ik met een probleemkind opgeschept?
Ik bedoel...ik heb nog wel 11 maanden garantie (thank God for that ) maar de garage is wel zo'n 25 kilometer verder. En hoe ga ik elke keer die dooie moto daar krijgen?

Nou ja...hulp gevraagd bij het startprobleem. Lukt dat niet kan ik mischien wel één keer beroep doen op een buurman met motor en busje om zijn goldwing te vervoeren. Drop ik hem af bij de dealerd en moet het maar eens in orde gebracht worden
 
Ik heb het pasgeleden ook een keer gehad met CBR van mijn vriendin,

als je een goede accu heb kan je hem ook proberen te starten met gashandle helemaal open, en niet meer bewegen tot ie loopt, ( of het erop lijkt dat ie wil aanslaan)

Bij mij lukte het na eventjes doorstarten *D
 
Als je direct wilt rijden:
Gewoon een tijdje doorstarten met volgas en geen choke. Daarna kun je weer proberen om het ding normaal te starten.

Anders gewoon laten staan en een uur later weer proberen.

Bougies schoonbranden met een gasvlam??? Iemand die niet weet hoe je een accu laad zou ik daar niet aan laten beginnen.
 
Ja, inderdaad doorspoelen.
Verder hebben GSX-F 600's nogal eens last van kapot trillende achterlichten, in ieder geval de <98 uitvoering. Je ziet het regelmatig in het verkeer helaas.... en aangezien ze maar 1 bolletje hebben.... :X
 
tip : zie dat je altijd een bougie sleutel bij hebt en reserve bougies
die al afgesteld zijn door de dealer.
als je dat voor hebt draai je bougies er uit

start een paarkeer zonder bougies zodat alles wa droger is vanbinnen en zonder gas of choke nu is er geen compres dus ook geen benzine aanzuiging
en word alles wa droger

en draai dan je nieuwe bougies er in
en start gewoon

als dat niet lukt raad ik je aan van je onsteking
is te laten na kijken want door een slechte onsteking verzuipt je motor
sneller

en koop dan nieuwe of maak de bougies proper

zo doe ik dat met men 2takt *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan