Verzopen rsv

Bremmy

Rookie
10 mrt 2010
11
0
Benthuizen
ideeen graag,
zaterdag na een rit van 100km gewoon weg gezet en accu weer aan de lader.
dinsdag dacht och nog effe een stukkie te rijden.
Starten wel maar aanslaan ho maar.
Al snel door de stroom heen natuurlijk en stinken naar de benzine.
Vandaag startbox van me werk mee maar nee hoor.
Bougie`s eruit en zeik nat , gereinigd en gedroogd maar weer niks en weer nat.
Vonkt genoeg duszou het moeten doen.
Zijn deze motoren zo gevoelig voor verzuipen?
Bij Fireblade`s weet ik uit ervaring dat je gelijk je bougies weg kan gooien maar is dat bij Aprillia ook?
Ik hoor de ideeen wel
 
Gisteren accu teruggezet. Starten en starten. Rook van accupool (+) af. Motor wilde niet aanslaan. Techneut erbij gehaald. Benzinepomp overleden :).
Nu dus weggebracht in de hoop dat een transplantatie nog kan anders wordt het een nieuwe.
 
Lijken of 2 verschillende problemen,

@ bremmy, Ik heb het zelfde gehad met een RSV continu door starten maar geen actie. Daarna de bougies eruit gehaald ( 4 stuks) en gelaten zodat het kan verdampen. 4 nieuwe erin en gaan!

@keeslelystad, Z'n ding doorstarten tot er rook uit komt ik niet goed.

Tipje voor beide, hij start snel of niet. Z'n V-twin heeft een dikke slag om aan te gaan. Dus je accu leegstarten is niet goed en het helpt niets.
 
Als de startmotor regelmatig doorslaat kan het wezen dat je startkoppeling stuk is. Das een duur grapje. Hij zal dan in principe kunnen worden aangeduwd worden. Mits niet verzopen, dan nog is dit niet een makkelijk iets met een dikke twee cilinder.

Mocht hij dan wel lopen, niet mee gaan rijden, want dan kunnen er ijzer deeltjes van de startkoppeling in het blok zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan