verzuipen bougies van mito

Ins4ne

Die hard MF'er
30 dec 2003
273
0


Kzit hier al een paar weken rond te rijden met een mito die constant verzuipt. Steeds moet ik deze bougie vervolgens uit nemen en mooi op laten drogen. Vervolgens is het hopen dat de motor aanslaat anders is er weer een bougie overleden. Aan wat zou dit kunnen liggen??
Ik denk zelf aan mijn carburator maar weet et niet zeker. Eerst weten wat men op het forum denkt.

Alvast bedankt ;)
 
Yo,

je zou eens kunnen kijken of je luchtfilter niet superverstopt zit, en als dat niet het geval is moet het haast wel aan de afstelling van je carb'liggen. Hoe lang kun je rijden dan voordat je bougie nat is en hij afslaat? Is dat altijd al geweest? Als het aan de afstelling van je carb ligt, dan kan het een te grote hoofdsproeier zijn of een verkeerd afgestelde gasnaald. Je zou deze dingen gewoon even domweg moeten checken.., ik weet niet wat de standaard waarden voor een mito zijn, maar misschien kan je dat ergens vinden...

ik hoop dat je er wat aan hebt.

Grtz Wout :]
 
bedankt voor de reactie,

Kdacht ook eerst aan mijn luchtfilter, heb deze inmiddels uitgewassen en mooi laten drogen. Deze is vervolgens terug geplaatst. Gisteren mijn mito weer gestart met een propere luchtfilter (schuimfilter).

Het eerste wat me opvalt als ik mijn mito startte was dat deze direct hoog in toeren loopt en daarna weer terugzakt naar zijn normale toeren en vervolgens na enkele minuten gereden te hebben weer af te slaan bij stilstand. Ik moet dus eigenlijk steeds gas geven voor hem niet te laten stilvallen.

Bij het stilvallen haal ik de bougie er weer uit en zie dat die weer een kwak olie-naft op zijn donder heeft gekregen :( . Deze problemen zijn begonnen als ik mijn carburator uitgehaald heb en deze vervolgens mooi uitgekuist en vervolgens weer terug geplaatst. Bij het terug plaatsen heb ik wel niet gekeken naar bepaalde afstellingen en heb deze carb gewoon terug geplaatst zonder iets af te stellen.

Mss kan dit meer helpen, zal toch aan de carb liggen denk ik.
verbeter mij als ik fout ben.

Greetz Ins4ne *D
 
Inderdaad een goede kans dat de carb te rijk staat, kun je de afstelling nakijken of vergelijken met een andere mito?

Te veel benzine gaan bougies gewoon kapot van (is het niet direct, dan wel na een paar duizend kilometer).
 
En waar moet ik iets afstellen, is dat aan de gasnaald? of aan de chok kabel? Kzou niet weten waar ik het moet afstellen. Kben een leek in dat soort dingen.
Iemand met een mito die de afstelling weet?
 
Je kan beginnen met noteren welke hoofdsproeier er in zit en op welke stand de gasnaald staat, dan heb je de 2 belangrijkste dingen al gehad en kun je in een boek nakijken of dit de standaard afstelling is.

Misschien dat de vorige eigenaar er mee aan het prutsen is geweest.
 
Moet ik voor mijn carbs af te stellen mijn carb losmaken ofzo? Of kan ik direct aan een schroef beginnen draaien via de buitenkant?
>>> Afstellen van een carbu doe je best met een draaiende motor ; veel verschil zal je bij stilstand niet merken denk 'k. De carbu losmaken klinkt ook niet slecht maar neem deze dan best es volledig onder handen (reinigen vlotters, pennen, ... ).

Helpt dit nog niet dan voeg je 1/2 thinner toe, haal de kraan (best onbelast) volledig open, blijf volhouden en neem daarna borstel en vuilblik :]
 
Vlotterkamer-ventilatie 100% schoon/ onbelemmerd?

En werkt de choke wel geheel goed en soepel, gaat-ie echt terug 100% dicht?

Kan het niet zijn dat er vlotter-pennetjes met plastic sluit-puntje inzitten die onbetrouwbaar zijn geworden? Dan meestal "en/of" wisselend/tijdelijk zowel benzine-tekort als "verzuipen" en sòms overlopende vlotterkamer, benzine-drup op de grond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan