Vesnellingsprobleem Eliminator

Mouse

Rookie
11 aug 2004
4
0
Drachten
Hoi, sinds kort heb ik een Kawasaki Eliminator 250 waar de carborateurs van moesten worden schoongemaakt.
Dit is goed gelukt en motor loopt perfect. Tot mijn stomme verbazing doet ineens de vesnelling raar. In z'n 1 is alles okee, maar omhoog doet ie het niet meer, voelt nogal vast aan.
Het andere is, is dat het neutraal lichtje niet meer oplicht.
Komt dit bekend voor?
 
Nee........hoezo doet ie niet meer?.................zit je pedaal vast?

Nee, hij gaat zoals het hoort naar beneden in de eerste versnelling, maar als ik de shifter naar boven beweeg gaat deze niet verder dan neutraal, de tweede versnelling pakt ie niet.
In neutraal deed het lichtje het gewoonlijk, nu niet meer! (lampje is goed)
Vanuit neutraal naar boven lijkt het wel alsof de shifter vast zit.
 
Hehe, teveel gewheely't ofzo? ;)

Komen er rare geluiden uit je bak als je tijdens het rijden probeert te schakelen? (Het kan zitten in het schakelmachanisme.. maar ook in je tandwielen/assen, het eerste is niet zo'n ramp.. het tweede is wat vervelender)
 
Hehe, teveel gewheely't ofzo? ;)

Komen er rare geluiden uit je bak als je tijdens het rijden probeert te schakelen? (Het kan zitten in het schakelmachanisme.. maar ook in je tandwielen/assen, het eerste is niet zo'n ramp.. het tweede is wat vervelender)

Nee, geen nare geluiden ofzo.
De motor heeft amper 9000 km gelopen, en is altijd rustig mee gereden.
Het gekke is dat het van 1 op ander moment onaangekondigt is gebeurt!
De koppeling is tijdens het verwijderen van de carborateurs wel tot het uiterste getrokken, dit omdat mijn buurman de koppelings-kabel heeft verwijderd ( op de verkeerde manier) maar dat zij hem vergeven.
 
Juist ja
je zegt het al zelf he
de koppeling !!!
is de kabel losgekomen?
de kabel staat te slap waardoor je niet meer kan ontkoppelen?
de veer aan het koppelingshendel aan het motorblok zit er nog op?
etc ...
Probeer es met de hand aan het motorblok te ontkoppelen om hem in versnelling te krijgen ... zoja dan weet je dat je kaabel(bevestiging) moet afgeregeld worden.
 
of nog: kabel die vastzit in zijn geleiding > uithalen, smeren met gewone motorolie en terugsteken indien niet beschadigd ...

Dank voor alle hulp,

Ik heb de motor op z'n zij gelegd om het binnenwerk bij de koppeling beter te bekijken.
Naar alle waarschijnlijkheid is toen een paaltje of iets dergelijks teruggesprongen in zijn originele staat, en nu doet alles het weer zoals voorheen.
Neutraal brandt normaal, en alle versnellingen zijn toegankelijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan