Vespa GL 150 - '57

Helaas geen lasspullen. Wil het vanavond nog eens proberen met warm stoken. Heb alleen het idee dat de as ook goed warm wordt en dus ook uitzet.
 
Helaas geen lasspullen. Wil het vanavond nog eens proberen met warm stoken. Heb alleen het idee dat de as ook goed warm wordt en dus ook uitzet.
Wat je kan proberen direct na het warmstoken de as alleen in koud water koelen.
 
Dat laten afkoelen van de as ga ik eerst proberen, anders gaat hij inderdaad maar doormidden.
Heb inmiddels nieuwe besteld, die komen deze week denk ik.

heb inmiddels ook nieuwe zijwangrubbers besteld, nieuwe kabelboom en een kabelset met alle kabels..

Nog wel op zoek naar de balhoofdlagersset... dat is nog een opgave..
 
Ok, lukt nog steeds niet.. echt het gevoel dat ik aan het prutsen ben.. (ben ik misschien ook wel). Gevaarlijk, want dan ga ik altijd geld uitgeven aan gereedschap _O-
Maar goed, eerst maar eens op zoek naar scooterzaken in de buurt... moet toch wel lukken zo met Kanaleneiland op 2 km ;)
 
Ok, lukt nog steeds niet.. echt het gevoel dat ik aan het prutsen ben.. (ben ik misschien ook wel). Gevaarlijk, want dan ga ik altijd geld uitgeven aan gereedschap _O-
Maar goed, eerst maar eens op zoek naar scooterzaken in de buurt... moet toch wel lukken zo met Kanaleneiland op 2 km ;)
Zot vragen?
Zit in Overvecht.
 
Leuk project, heel gaaf die oude vespa's.

Ok, ondertussen weet ik niet of ik het juiste kenteken heb, ik kwam net in een doos met onderdelen nog het kenteken UR-33-78 tegen, wel een blauwe plaat, geen idee welke nou precies bij de Vespa hoort. Binnenkort eens even bellen met RDW of zij me meer info kunnen geven.

Normaal kun je kentekens opzoeken via ovi.rdw.nl de twee kentekens die jij hebt zijn allebei onbekend dus je moet zoizo eens met de RDW gaan bellen ;) .
 
Zo m'n eerste spullen zijn binnen!
- Nieuwe balhoofdlagers, de helft ligt al in de vriezer ivm montage
- nieuwe remmen voor de voorkant
- nieuwe draadboom
- alle nieuwe kabels (gas/rem/koppeling enz)
- nieuwe zijwangrubbers
- nieuwe lagers voor voorwiel en alvast 1 voor achter
- poooootje met vèèèèt







 
Nou 't lager is eraf getrokken door de plaatselijke scooterboer. Moet nog een paar onderdelen hebben voor de voorkant en dan gaan we die maar eens in elkaar zetten!
 
Nodige kabels al door het frame gewerkt, en nog meer meuk besteld voor de voorvork incl de vering.
Moeten nog ergens een keer 2 naaldlagers uit...



En dan ook nog de draadboom alvast door het frame, voor de vork in elkaar en erin gaat, anders kunnen we er niet meer bij.
 
Normaal kun je kentekens opzoeken via ovi.rdw.nl de twee kentekens die jij hebt zijn allebei onbekend dus je moet zoizo eens met de RDW gaan bellen ;)

Ik dacht ik waag er een mailtje aan, tijd genoeg namelijk, kreeg vrij snel een reactie al.. standaard reactie natuurlijk.

U wilt informatie omtrent het weer op kenteken registreren van een Vespa. Graag informeer ik u over de mogelijkheden.

Als het kenteken van uw voertuig in het kentekenregister van de RDW als ongeldig of vervallen vermeld staat, dan moet u het voertuig laten keuren bij een RDW-keuringsstation. Na goedkeuring is het kenteken weer ‘geldig’ en mag u weer gebruik maken van het voertuig op de openbare weg.

Documenten die u moet meenemen
  • Een geldig legitimatiebewijs.
  • Een bewijs van eigendom, bijvoorbeeld een aankoopnota.
Keuring
De keuring is een controle op de identiteit van het voertuig en of er wijzigingen in de constructie zijn aangebracht sinds de eerste toelating van het voertuig.

Ben alleen nog benieuwd hoe ik aan een bewijs van eigendom kom _O-
 
Ben alleen nog benieuwd hoe ik aan een bewijs van eigendom kom _O-
Kan jouw schoonvader nog ergens de originele papieren terug vinden. Anders een overeenkomst met je schoonvader maken dat hij de motor overdraagt aan jou en dat op papier zet. Daarbij merk, type, framenummer en motornummer vermelden. Als het oude kenteken nog bekend is dat erbij vermelden. Je hebt dan in ieder geval een bewijs dat je legaal aan de Vespa gekomen bent. Ik denk niet dat het archief van de RDW zover terug gaat dat jouw schoonvader daar in voor zal komen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: k0en
Ik heb ‘m gekregen van m’n schoonoma. Die heeft geen idee hoe haar (inmiddels volgens mij ruim 15 jaar geleden) overleden man er aan gekomen is..
 
Ik zoek een lagerpers!
 
Als ik het goed zie is het net als een aandrijfas van de auto. Dan dus eerst de lagers in 60 dan kan je als het goed is zonder al te veel kracht 76 er zoor schuiven en borgen met moer 46.
Maar of het de juiste volgorde is vraag ik me af. Als alles op schaal getekend is vind ik ring 70 appart. Ligt die aan op de buitenschaal van lager 69 en naaf 76?
 
Zo, heb vanavond die 2 lagers erin gekregen. Met een draadeind, ringen en moeren erin gekregen. Viel me alles mee. Ook de naaldlagers in de as gekregen en verder gegaan met het in elkaar zetten van de hele vering/voorvork. Nog even de logische volgorde bedenken.. veer/as/schokbreker enz.
 
Zo dan! Vanavond de hele voorvork kunnen assembleren! Eerst even pielen met die naaldlagers, daarna de as erin schuiven, ringetje ertussen enz, maar ben tevreden.
Gelukkig ook nieuwe remschoenen ontvangen gisteren, de vorige waren niet de goede. Terug gestuurd, samen met de oude, en de leverancier heeft ze weer mee gezonden met de juiste nieuwe.

moet nog even een dopsleutel maat 22 halen, mijn set gaat maar tot 21. Een ringsleutel paste er niet in. Dan het nodige vastzetten en dan kunnen we door met de elektra en bekabeling in het frame. Dat moet gedaan zijn voor de vork in het balhoofd gaat, anders kan ik daar niet meer bij.

Vandaag ook (alvast voor m’n verjaardag morgen) een assortiment popnagels gekregen om de sierlijsten erop te zetten. Kan nog genoeg doen voor we verder gaan met het blok. Ook nog even een kacheltje regelen voor in mn schuurtje...




 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan