vespa gts 250 of gts 300?

Lesage

MF'er
28 nov 2008
174
0
Ik heb juist mogen zitten op een paar vespa's.

de gts 250 is completer wat acssesoires maar de boordplank is niet zo mooie als de gts 300.

meer kleur keus voor de 250 maar de 300 heeft een sterker lkoppel bij lagere toerental (1500t/min eeder).
de prijzen liggen dicht bij elkaar .
wat kiezen?????

heeft iemand ze al getest ?
wat vinden ze ervan??


le sage ;)
 
ikzelf ben meer fan van de 300, trekt toch nog even wat sneller op,
en ik vind de luchtroosters aan de zijkant ook erg tof.

ook is de 300 standaart al voorzien van een buddybeugel.
kwa accesoires past vrijwel alles van een 250 op een 300 en andersom.
 
Misschien moet je hun eens vragen, ze hebben in ieder geval een voorkeur voor Vespa, wie had dat gedacht....allemaal op de scooter.
*O*

full
 
Laatst bewerkt:
Beide mooi!! .

Ik moet zeggen dat ik het nuu ook niet zou weten wat te kopen, als de 300 er al was geweest, had ik waarschijnlijk die gekocht, maar alleen maar omdat hij in het wit is....en de 250 niet... :+
 
ik heb een testrit gehad op een 250cc en heb uiteindelijk de 300 gekocht. Mede door het grote blok, maakt minder toeren en trekt beter en ik vind hem wat sportiever. Als je kiest voor een wat klassiekere uitstraling zou ik voor de 250 gaan, die vind ik met het extra chroom mooier als de extra chroom op een 300.

Inderdaad het rooster rechts achter is mooi, de koplamp iets donkerder, en de velgen die een gepolijste rand heeft, erg fraai.

Ik zelf heb hem in het wit en vind hem dan wel erg gaaf, al vind ik de nieuwe kleur op de 300, rood, hem ook goed doen.

Succes met de keus.
 
dank u voor de reacties.
ik denk dat ik in januari naar de motosalon in brussel ga om beter te zien wat de condities zijn ($).
mijn voorkeur ga tot nu toe naar de 250 maar.......

full
 
De 300 trekt inderdaad snel op maar de 250 trekt OOK zeer snel op. Welliswaar iets minder dan de 300 maar nog altijd sneller dan de auto's die je ver achter je laat bij de verkeers lichten *D

De 250 heeft meer keus in kleur. De 250 is uitgebreider op het dasbord zo zit er op de 300 geen dagteller. De 250 heeft standaard een bagagerek voor als je eens wat meer mee wilt nemen op je vespa :)

Verder... welke je ook kiest je kiest voor een VESPA en dat is al een geweldige keuze *O*
 
Het is gelijk met alles een kwestie van voorkeur.
Ik ben een brildrager en daardoor vind ik de tellerpertij van de 300 overzichtelikker dan die van de 250 8-) , maar inderdaad meer keuzekleur bij de 250. :9

bij ons in belgie moet je geen wegentaks voor de 250 betalen en wel voor de 300 (46.60€). :(

Niet dat en ramp is als het moet betaald worden als ik zou voor de 300 gaan.
Ik heb tot nu toe de volgende moto's gehad;
Een groene Flandria 50,
een zwarte Honda 500,
een rode honda 500 S,
een grijze/wit suzuki volusia vl 800,
een grijze honda deauville 650,
een rode honda deauville 650.

Na mijne schouder opératie heb ik de deauville weg gedaan omwille van te zwaar (gewicht) bij hanteren op haar plaat te zetten.

ik ben wel altijd geinteresserd geweest in de vespa en zeker bij het niet te hoeven schakkelen (ben wat lui *D *D *D ).

Wat kost eigelijk de onderhoud van een vespa en wat kost een stel nieuwe banden ,hoevel kilometers doen jullie ermee?
welke type banden past er het best ?

Ik hed er een gezien met witte randen .

le sage
full
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw heeft de 250 gts abs gehad,reed super,ik heb zelf eens een proefrit gemaakt op de 300,het grootste verschil tussen beide vond ik hoofdzakelijk het toerental ten gunste van de 300,
die reed gewoon een stuk relaxter,als ik zou moeten kiezen zou ik voor de 300 gaan.
 
Na mijne schouder opératie heb ik de deauville weg gedaan omwille van te zwaar (gewicht) bij hanteren op haar plaat te zetten.
le sage[afbeelding]

Stel mij hierbij toch wat vragen zene.
Eèn : wat weegt die dauville dan wel ??
Twee : wat weegt zo'n vespa 250/300 ??

Mijn Sym weegt een 170 kgs en alhoewel die vrij gemakkelijk op z'n 'bok' gaat, zou ik me na een schouderoperatie toch eerder aan z'n zijpikkel houden ...
 
deauville +/- 260 kg rijklaar
vespa 148kg.
na mijne operatie ging het nog net maar heb nu liever wat lichter.
aloewel als het moet kan met de tijd een zwaarder dan de deauville wel maar is mijn keus.
le sage
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 250 (mijn vrouw) en een 300 en ze zijn bij het stoplicht precies even snel en kwa top ook B|

maar de 300 rijd lekkerder *O* *O*
 
Ikzelf heb ook erg zitten twijfelen of het nou de 250 of de 300 moest worden. Ben uiteindelijk toch voor de 300 gegaan vanwege de motor, het koppel en het lagere toerental op kruissnelheid. En ik wilde ook een witte.
Wat ik mis op de 300 is de buitentemp-meter, toerenteller en het bagagerek. Als je nml. naderhand een topkoffer erbij wilt kopen betaal je maar liefst 350 euro voor een topkofferset. En dat is even slikken voor een feitelijk simpele accessoire.
Voor de rest; ze zien er beide geweldig uit en de 300 rijdt super! :]
 
Laatst bewerkt:
mensen ook al gekeken naar een gtv?

Vrijwel identiek aan het 250/300 frame
alleen dan met de koplamp op het spatbord.

deze heb je nog in het blauwroze parelmoer, groen en beige, zou je wat meer kleurvariatie willen hebben.

VespaGTVportofino.jpg


GTV%20vespa.jpg


435171933_01712b1c8e.jpg
 
deauville +/- 260 kg rijklaar
vespa 148kg.
na mijne operatie ging het nog net maar heb nu liever wat lichter.
aloewel als het moet kan met de tijd een zwaarder dan de deauville wel maar is mijn keus.
le sage

ah zo, wist niet dat die deauville zo zwaar was.
tja, dan begrijp ik je keuze.
 
bij motoren en tourisme hebben ze de test van de 300 met een getinte schermpje.
mooie!
full
 
jammer genoeg nog geen réacties ontrent de onderhoud van een vespa 250 of 300. ;(

1-Wat kost eigelijk de onderhoud van een vespa.
2-wat kost een stel nieuwe banden en welke banden vinden jullie de beste?
3-hoevel kilometers doen jullie ermee vóór de onderhoud?
4-Wat is jullie verbruik?
5-Bergop met een vespa? helling van +/-10% ,vertraag ze of ga ze mooiteloos erdoor??

Ja, ik weet het ,veel vragen hè? :$

MVG , Le sage 8-)
 
1. Dat ligt eraan welk onderhoud, en bij welke dealer.

2. Een nieuw stel bandjes kost rond de 180-200 euro, vind zelf de michelin sport en citybandjes heel goed.

3. ligt er ook aan watvoor onderhoud, voor elk onderdeel staat een tijd van meegaan, een achterbandje gaat meestal 6-7000km mee, een v-snaar en een setje rollen gemiddeld 12000
en een 1.5liter blokolie zou ik zelf om de 4000km vervangen.
naafolie ook om de 12000 vervangen, en een bougietje elke 20000.

4. Ik heb er zelf geeneen, heb wel gehoord dat 1:30 best haalbaar is.

5. vertraagd lichtelijk, ligt eraan met welke snelheid op de heuvel afkomt.

gr
 
Ik heb ook zitten plussen en minnen over de 250 en 300. Een proefrit op de 300 gaf de doorslag. Hij rijdt echt super! Net wat rustiger in de toeren en hij trekt als een racket weg. Ik ben absoluut als eerste weg bij het stoplicht. Ik heb nu 2 weken de 300superr in het ferrari rood. Een ingekort scherm als enige extra. Ik ben er echt heel erg tevreden over. Ik zal later nog wel een foto plaatsen. *O* *O*
 
vandaag bij de verdeler van vespa geweest bij herroelen in lanklaar dilsen.(limburg belgïe)
ze hadden 2 gts 300 staan .
een rode en een witte.
prijs gevraagd.
gts 250 met lage getinte plexis;brutto 4549,-***nu 4231€ + 95€ voor de plexis.=(4326€).
de witte plexis kost 80€.

gts 300 met lage getinte plexis +achterdrager (gelijk die van de 250);brutto 4929,-***nu 4580€+232€+95€.=(4807€).

Ze geven mij de raad van te wachten op de bedrijf en moto salon van brussel ,waar vespa altijd iets speciaal doe .

tot dan ,le sage. :P 8-)
 
Laatst bewerkt:
jammer genoeg nog geen réacties ontrent de onderhoud van een vespa 250 of 300. ;(

1-Wat kost eigelijk de onderhoud van een vespa.
2-wat kost een stel nieuwe banden en welke banden vinden jullie de beste?
3-hoevel kilometers doen jullie ermee vóór de onderhoud?
4-Wat is jullie verbruik?
5-Bergop met een vespa? helling van +/-10% ,vertraag ze of ga ze mooiteloos erdoor??

Ja, ik weet het ,veel vragen hè? :$

MVG , Le sage 8-)

Misschien heb je wel geen antwoorden gekregen omdat dit soort onderwerpen al zo vaak aan de orde zijn gekomen en ze gewoon te vinden zijn als je ze op het forum zoekt :)

Er is een BEHOORLIJK lang banden topic en ja ja zelfs wij GTS rijders hebben daar gepost
Er is ook een toppic over het verbruik. Wie zoekt zal vinden. Ik ben niet zo handig om je alle toppics hier aan te bieden met een link.

Verder denk ik dat de 250 en de 300 onderling niet veel uitmaken kwa onderhouds kosten.
 
Je hebt gelijk marinde. :$
ondertussen heb ik hier en daar van alles gevonden .
dank u voor de inlichtingen. :]
mvg le sage 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan