VESPA GTS HPE VS XMAX300 welke kies jij ! en waarom

Zowel een Vespa als een X max hebben hun charme, maar een X max is een maxi scooter en daar krijg je meer waar voor je geld voor en is beter geschikt voor langere ritten. Ik vind een Vespa persoonlijk erg duur gewoon voor de naam 'Vespa'.
 
Zowel een Vespa als een X max hebben hun charme, maar een X max is een maxi scooter en daar krijg je meer waar voor je geld voor en is beter geschikt voor langere ritten. Ik vind een Vespa persoonlijk erg duur gewoon voor de naam 'Vespa'.
Dat is waar. Een Vespa GTS 300 is behoorlijk duur. Verkoopt ondanks dat als zoete broodjes. Marktleider.

Maar Piaggio, de constructeur van Vespa, biedt voor hetzelfde geld als een GTS 300 een Beverly 350 en dat is ook een maxi scooter.
Naar mijn mening is de BV 350 een aan de tijd aangepaste scooter die je meer waarde voor hetzelde geld geeft.
In B of NL wordt de BV 300 niet aangeboden, in Italië wel, en die is ruim 1000€ goedkoper dan de GTS 300. Dan zou ik het wel weten.
(Ik heb zelf een BV 300 en die doet het uitstekend)
 
Je hebt gelijk, ik bedoel 12% vermogen,.. Maar ook dat is niet juist, want het scheelt ong 16% vermogen 🤪
Evengoed best veel verschil, waarom voelt voor jou dan de 300 beter (waarom ingeruild)?
Omdat de 400 onaangenaam rauw loopt,vergeleken met de 300.
En een verbruik van 1 op 23 vind ik ook niet meer van deze tijd.
Het klopt dat de 400 iets sneller is dan de 300 maar als je de vergelijkingstesten van beide scooters leest dan zeggen ze bijna allemaal dat je de centen beter kunt sparen en voor de 300 moet gaan.
 
Dat is waar. Een Vespa GTS 300 is behoorlijk duur. Verkoopt ondanks dat als zoete broodjes. Marktleider.

Maar Piaggio, de constructeur van Vespa, biedt voor hetzelfde geld als een GTS 300 een Beverly 350 en dat is ook een maxi scooter.
Naar mijn mening is de BV 350 een aan de tijd aangepaste scooter die je meer waarde voor hetzelde geld geeft.
In B of NL wordt de BV 300 niet aangeboden, in Italië wel, en die is ruim 1000€ goedkoper dan de GTS 300. Dan zou ik het wel weten.
(Ik heb zelf een BV 300 en die doet het uitstekend)
Klopt.
De Vespa is gewoon een stijlicoon en qua wegligging e.d.niet te vergelijken met een Bev.
Als je alleen maar in en rond de stad rijd is een Vespa prima.
Maar als je autoweg en langere ritten maakt zou ik ook voor de Beverly gaan.
 
Klopt.
De Vespa is gewoon een stijlicoon en qua wegligging e.d.niet te vergelijken met een Bev.
Als je alleen maar in en rond de stad rijd is een Vespa prima.
Maar als je autoweg en langere ritten maakt zou ik ook voor de Beverly gaan.
Tsja, stijlicoon. Je koopt een tweewieler, of het nu een motor of een motorscooter is, toch óók omdat je er graag naar kijkt? Een motor(scooter) is ook emotie.

Als dat voor jou een Beverly is, prima. Als dat voor jou een GTS is, minstens zo prima. Maar 'stijlicoon' heeft meer te maken met wat anderen ervan vinden. En ik durf je echt te verzekeren dat de meeste GTS-rijders er een hebben omdat ze hem zélf geweldig vinden. Het uiterlijk, de historie, het instant-vakantiegevoel.

Met stijlicoon doe je de GTS, en vooral de GTS-rijders, écht tekort.

(En nee, ik heb zelf geen GTS. Maar die staat wel nog op het wensenlijstje.)
 
Tsja, stijlicoon. Je koopt een tweewieler, of het nu een motor of een motorscooter is, toch óók omdat je er graag naar kijkt? Een motor(scooter) is ook emotie.

Als dat voor jou een Beverly is, prima. Als dat voor jou een GTS is, minstens zo prima. Maar 'stijlicoon' heeft meer te maken met wat anderen ervan vinden. En ik durf je echt te verzekeren dat de meeste GTS-rijders er een hebben omdat ze hem zélf geweldig vinden. Het uiterlijk, de historie, het instant-vakantiegevoel.

Met stijlicoon doe je de GTS, en vooral de GTS-rijders, écht tekort.

(En nee, ik heb zelf geen GTS. Maar die staat wel nog op het wensenlijstje.)
Natuurlijk. De meeste GTS rijders rijden er één omdat dat is wat ze willen. Helemaal OK.
Maar als je het kijkt naar value for money, dan ja ...
 
Helemaal happy mee.

20200917_154811.jpg
 
Klopt.
De Vespa is gewoon een stijlicoon en qua wegligging e.d.niet te vergelijken met een Bev.
Als je alleen maar in en rond de stad rijd is een Vespa prima.
Maar als je autoweg en langere ritten maakt zou ik ook voor de Beverly gaan.
Autoweg is inderdaad niet super rijden, maar dat is het op een “gewone” motor ook niet. Als ik met de GTS 300 op vakantie ben, dan rij ik toch al snel 300 kilometer per dag binnendoor en probeer dan de 80, 90 en 100km/u wegen te vermijden.
 
Had ik al gezegd dat ik bevooroordeeld ben??

20140908_162423.jpg


Ja mijn GTS heeft wat krasjes, ondertussen ook al een flinke deuk (teveel bagage en te schuine ondergrond was bam op haar kant)
Maar ze heeft me al op zo veel plekken gebracht, en ja overal had ik ook gekomen met elke andere motor of scooter.
Maar de vibe die een Vespa je geeft.. op een locatie als dit
;
IMG_7105_600x800.JPG


Daar kan geen xmax tegen op.. ;)
 
Piaggio
Had ik al gezegd dat ik bevooroordeeld ben??



Ja mijn GTS heeft wat krasjes, ondertussen ook al een flinke deuk (teveel bagage en te schuine ondergrond was bam op haar kant)
Maar ze heeft me al op zo veel plekken gebracht, en ja overal had ik ook gekomen met elke andere motor of scooter.
Maar de vibe die een Vespa je geeft.. op een locatie als dit
;


Daar kan geen xmax tegen op.. ;)

Piaggio biedt een brede variatie aan GTS uitvoeringen aan. De dealer waar ik met mijn Beverly op onderhoud ga heeft een aantal knappe versies in de showroom staan. Onder andere een gele in matte verf uitgevoerd. Werkelijk heel mooi ding.
 
Die make up box is er later op gekomen. Voornamelijk voor de rugsteun.. vindt mijn vrouw toch prettiger dan dat harde rek...
Zij rijdt overigens zelf een tiger 800 en ik.een gs en.v strom...
Maar steeds vaker samen op.de vespa...
Mijn droom is met de vespa rondje Italiaanse meren...
 
Die make up box is er later op gekomen. Voornamelijk voor de rugsteun.. vindt mijn vrouw toch prettiger dan dat harde rek...
Zij rijdt overigens zelf een tiger 800 en ik.een gs en.v strom...
Maar steeds vaker samen op.de vespa...
Mijn droom is met de vespa rondje Italiaanse meren...
Italië heeft vele meren en overal verspreid over het grondgebied. Je zal wel een tijdje onderweg zijn.
 
Had ik al gezegd dat ik bevooroordeeld ben??

Bekijk bijlage 1561843

Ja mijn GTS heeft wat krasjes, ondertussen ook al een flinke deuk (teveel bagage en te schuine ondergrond was bam op haar kant)
Maar ze heeft me al op zo veel plekken gebracht, en ja overal had ik ook gekomen met elke andere motor of scooter.
Maar de vibe die een Vespa je geeft.. op een locatie als dit
;
Bekijk bijlage 1561855

Daar kan geen xmax tegen op.. ;)
dat is prachtig
 
Terug
Bovenaan Onderaan