Vespa GTS300 trekt niet op

Justin0202

Rookie
15 mei 2017
2
0
Beste leden,

Onlangs heb ik een vespa Gts 300 supersport aangeschaft, met een Alkrapovic uitlaat. Er staat nu 5000 km op de teller.

Omdat het tijd is voor een beurt wou ik de motor wegbrengen. Toen ik weg wou rijden begon de motor te stotteren, het vermogen valt weg als ik wil wegrijden. Het loopt wel gewoon stationair, alleen hij komt niet op snelheid...

Wat zou het kunnen zijn?

Groet
 
Je hebt nog fabrieksgarantie. Ik zou contact opnemen met een Vespa dealer en niet het rusico lopen dat je (meer) schade oploopt. Op basis van de leeftijd en km moet de CVT qua slijtage nog fris zijn. Dit klinkt niet als slijtage maar een mankement. Ik zou niet het risico lopen dat je bijvoorbeeld je kleppen verbrandt of je blok vast loopt om maar iets te noemen.

Is het een open akrapovic en is de injectie daarop afgesteld? Met open uitlaat zonder de afstelling aan te passen loop je het risico op bijvoorbeeld verbrandde kleppen.

Verder blijft het op basis van je omschrijving lastig inschatten wat dit zou kunnen zijn.
 
Controleer eerst je motorolie pijl een keer en demonteer je luchtfilter is een keer
...soms durft het ook al is gebeuren dat je bougiekop lostrilt ..gewoon is checken of deze nog goed op de bougie gedrukt zit. Allemaal maar kleinigheden die je perfect zelf kan controleren
 
Laatst bewerkt:
Stotteren en inhouden klinkt niet als een CVT probleem. Als alleen de demper veranderd is en er niks veranderd is met de lambdasonde is dat geen probleem voor de injectie, die spuit meer of minder in als dat nodig is.
Het klinkt wel als een brandstof/onstekings probleem.
 
Beste leden,

Onlangs heb ik een vespa Gts 300 supersport aangeschaft, met een Alkrapovic uitlaat. Er staat nu 5000 km op de teller.

Omdat het tijd is voor een beurt wou ik de motor wegbrengen. Toen ik weg wou rijden begon de motor te stotteren, het vermogen valt weg als ik wil wegrijden. Het loopt wel gewoon stationair, alleen hij komt niet op snelheid...

Wat zou het kunnen zijn?

Groet
Brandstofprobleem zal filter of de membraampomp zijn
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan