Vespa lx 125 loopt maar 90/95

Mickey64

Rookie
1 jun 2020
5
0
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een lx 125 gekocht. Hij rijdt goed en blok klinkt ook goed. Wel soms een klein knalletje uit de uitlaat als deze nog koud is.
Ik hoor van andere met een lx125 dan deze bij hun 110/115 loopt.
Mijne gaat maar tot 90/95.

Iemand een idee waarom mijne minder snel gaat?
 
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een lx 125 gekocht. Hij rijdt goed en blok klinkt ook goed. Wel soms een klein knalletje uit de uitlaat als deze nog koud is.
Ik hoor van andere met een lx125 dan deze bij hun 110/115 loopt.
Mijne gaat maar tot 90/95.

Iemand een idee waarom mijne minder snel gaat?
Die 110/115 zal wel een licht persoon, gestroomlijnd figuur/pak ,heuvel af en wind mee .
En dat allemaal tegelijk.
Ik heb 2 weken lang op een Yamaha ybr125 gereden die ik zou verkopen voor mijn schoonvader.
En het verschilde ook de ene of de andere dag wat de topsnelheid was.

Dus maak je geen zorgen.
 
De vespa 125 gaat max 95.
Wij hebben er 1 op het werk, voor als we de stad in gaan en hij gaat mee op de camper van de baas. Deze heeft heeft een mallosi multivar en een andere uitlaat maar met flinke wind mee rijd hij soms 100, wind tegen 85.
De gt200 liep met moeite 115
 
De vespa 125 gaat max 95.
Wij hebben er 1 op het werk, voor als we de stad in gaan en hij gaat mee op de camper van de baas. Deze heeft heeft een mallosi multivar en een andere uitlaat maar met flinke wind mee rijd hij soms 100, wind tegen 85.
De gt200 liep met moeite 115
Ik zat zelf ook aan zo een mallosi multivar te denken maar dat is dan dus niet de moeite waard
 
Wij hebben het laten doen bij een scooterzaak die wel weten wat ze doen. Maar 10pk blijft 10pk natuurlijk.
Brommers zijn begrensd dus zal het beter werken dan bij motorscooters.
Hij trekt wel beter en loopt soepeler door tot 90 daarna kruipt hij naar de 95
 
nog een vraagje

Ik merk dat er wat speling op het achterwiel zit. Vooral in bochten voel ik dat de scooter niet helemaal strak stuurt.

Weet iemand hoe je dit achterwiel weer goed vast krijgt zonder speling?
 
nog een vraagje

Ik merk dat er wat speling op het achterwiel zit. Vooral in bochten voel ik dat de scooter niet helemaal strak stuurt.

Weet iemand hoe je dit achterwiel weer goed vast krijgt zonder speling?
Tja de vraag is of dat een kwestie van vastzetten is,meer waarschijnlijk is dat er een lager kapot is of te veel speling heeft,
blijf daar niet mee doorrijden want als het echt kapot gaat heb je een groot probleem en kan de scoot onbestuurbaar worden,laat een dealer er naar kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan