Vespa neemt Aprillia over

MofkaP

Banned User
13 nov 2002
5.393
3
MILAAN - De Italiaanse scooterfabrikant Piaggio , bekend van het merk Vespa, neemt de noodlijdende producent van motorfietsen Aprilia over. De twee bedrijven maakten vrijdag bekend een voorlopige overeenkomst te hebben getekend die in november definitief moet worden. Aprilia wees vorige maand een bod van Ducati af.

Piaggio neemt alle aandelen over, koopt nieuw uit te geven stukken en zal zorgen voor een schuldsanering bij Aprilia. Over de waarde van de transactie zijn geen mededelingen gedaan. De twee bedrijven hebben samen een jaaromzet van 1,5 miljard euro. Aprilia produceert behalve motorfietsen onder de eigen naam ook de merken Moto Guzzi en Laverda. Piaggio is sinds vorig jaar in handen van de houdstermaatschappij Immsi van zakenman Roberto Colaninno.

bron: nu.nl
 
Kan er alleen maar beter op worden! Ik heb goede herinneringen aan mijn 75'er Vespa in mijn studententijd


Roland
 
ach daarom, van mij part had Intertoys er geld ingestopt, zolang Aprilia maar mooie motoren blijft maken toch?!

aprilia 'R us.


Heb ik eindelijk een goede reden om een Aprillia te kopen :+


[me]Chef denkt even met een glimlach aan zijn Gilera Citta, die vol met vespa-onderdelen zit :)
[/me]

volgens mij zit er op puch ook een ducati vliegwiel. En zo kun je nog wel ff verder gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan