Vespa P200E projectje

En ook de hendels vervangen door zwarte exemplaren. De bevestigingsschroeven pasten er helaas niet doorheen... echte ralles was wel gemaakt voor dit type vespa. Even een boor erdoorheen van een halve mm groter en de boel zat.

G6l4PbA.jpg


Aangezien ik geen zin had de tonnetjes geheel los te halen en voor de zekerheid bij de koppeling een tweede tonnetje gemonteerd zodat ik de voorste kon lossen zonder dat deze er af zou vallen. Een schroevendoosje van de gamma was precies goed om de koppelingshevel op spannning te houden.

wOvzQzY.jpg


Ook de bedrading aangesloten aan de koplamp, echter 1 knipperlicht werkt niet. Dat gaat dus even een puzzel worden. Ik heb geen zin om de tank er uit te moeten gaan halen want dan begint het gehele gebeuren met slangen van voren af aan. Eerst de boel dus maar testen en doormeten om te kijken vanaf waar er geen spanning meer op de betreffende draad staat.
 
Waarschijnlijk moest zijbil langzaam tegen het contact aangetrokken worden... want vanochtend werkte alles ineens wel goed nadat er een aardedraad anders gemonteerd was. Maar waarom links wel en rechts niet... ik snap er niks van maar de boel werkt in ieder geval.

Vervolgens de rest terug in elkaar gestoken, carburateurtje een beetje afgesteld, km teller kakel aangesloten, rekje erop aan de voorkant en klaar voor de zomer :)

KbCO7QD.jpg


wknwgb7.jpg


3I6gJpG.jpg


Maar een paar onderdeeltjes wil ik nog veranderen (spiegels zwarten, sierlijsten die geklonken zitten vervangen door nieuwe zwarte exemplaren...) maar of dat voor de zomer gaat gebeuren... Ik denk mooi voor volgend jaar.
 
Mooi geworden hoor. Ik zou er wel eerst in NL even lekker wat mee rijden voordat je ermee naar Spanje rijdt. Gewoon om zeker te zijn en evt. alles nog een keer na te lopen, evt. nadraaien etc.
Maar al met al een mooi exemplaar geworden.
 
Mooi geworden hoor. Ik zou er wel eerst in NL even lekker wat mee rijden voordat je ermee naar Spanje rijdt. Gewoon om zeker te zijn en evt. alles nog een keer na te lopen, evt. nadraaien etc.
Maar al met al een mooi exemplaar geworden.
Staat een mooie tocht in de planning komend weekend. Kan ik daarna de kabeltjes even aanspannen etc...
 
Het bleek inderdaad dus een breuk te zijn in de massakabel. In een ideale wereld zou ik de kabel geheel vervangen hebben, in een nog idealere wereld zou ik de gehele kabelboom vervangen hebben... Echte rik koos er voor de breuk op te sporen (net voor deze bij de cdi aankomt en er daar een stekkertje aan te knijpen, en een nieuwe draad te trekken voor de laatste paar centimeter. het stekkertje zit mooi in het rubber geklemd nu waar deze de juntion box in gaat net boven de cdi. Je ziet nog net een stukje blauwe tape er bovenuit komen nu.

Het vervangen van de geheel kabelboom is iets voor een volgend jaar.

VRRTDmh.jpg
 
Na een erg mooie trip van 4200 kilometer waarop het meest heel is gebleven 4200 Zomer-kilometers op de Vespa P200E stond de Vespa weer netjes in de schuur. Deze begon toch wel erg naar benzine te ruiken. De tank was bovenin al weer gescheurd maar zo erg kon dat niet zijn. Toen ik de Vespa verreed zeek de benzine er uit. Oftewel werk aan de winkel.

Doordat enkele milieufreaks hebben lopen drammen zit er tegenwoordig ethanol in de benzine. Mijn Suzuki kan er gewoon tegen. De Vespa krijgt in Nederland altijd V-Power want daar zit dit nog niet in. In Nederland dan... in het buitenland gooit men wel gewoon tot 5% max in de 98. Dit had duidelijk zijn tol geëist!

Aan de slag dan maar, revsiesetje besteld en nog een ander setje met daarin een nieuwe vlotternaald:

uC50keq.jpg


nOWJ7jt.jpg


BbGgQPy.jpg

Oogt goed maar toch vervangen!

vqfQ7OM.jpg


DbESJkz.jpg


Alles schoon en sproeiers doorgeblazen

En hier de boosdoener (links) met rechts een vers exemplaar zonder aangevreten topje

6gjMdgo.jpg


Carburateur zit weer in elkaar. Nog te doen zijn het vervangen van de tank (gelijk mooie nieuwe kraan erin) en de benzineslang en het vervangen van de carterolie. Daar zal ook wel wat benzine bij gelopen zijn dus die mag een nachtje heel goed uitlekken.

wordt vervolgd...
 
Er zit een kraan op maar die doe ik eigenlijk nooit dicht want nog nooit lekkages gehad... nu dus wel.
 
De carburateur is inmiddels geheel uit en weer in elkaar geweest. De tank die lekte ook weer aan de bovenkant tijdens mijn trip dus er zat maar 1 ding op, vervangen. Ik had nog een ander exemplaar liggen met een ander type tankdop. Voor deze tank heb ik een nieuwe kraan besteld, deze voorzien van een nieuwe laklaag en deze is klaar om gebruikt te worden.

pE8fjZJ.jpg


Een ander iets waar ik me steeds aan stoorde was de zwaar verrotte kabelboom. Althans stukken ervan waren verrot. Deze had ik wel met nieuwe draden vervangen maar echt een nette oplossing was dit niet. Nu de tank eruit ligt dus maar gelijk een nieuwe kabelboom besteld om deze te monteren....

jyc7J69.jpg


Echter daarvoor moeten alle andere kabels er uit, en die waren a mijn trip ook al wat aan het schuren gegaan... ook deze zijn dus wederom nieuw besteld.

En dan was er nog iets... sommige stukken oranje die op slecht gelakte punten doorkomen. De achterkant is al in het voorjaar gedaan... maar nu pak ik dit toch maar in 1 x mee...
 
Vanavond de te spuiten deeltjes waar ik al bij kon alvast wat opgeschuurd. Hier liet de verf gewoon los omdat er geen goede onderlaag was aangebracht door de vorige eigenaar.

VfdjeBK.jpg


En begonnen met het loshalen van de vloerrails, echter dat was lastiger dan dacht. Popnagels uitboren ging niet echt soepel en menig boortje brak dus nu wordt het gewoon het kopje er af slijpen met de slijptol.

AMSwLKJ.jpg
 
Het eerste laagje zit er op... de primer. Ook de binnenkant maar even gedaan aangezien daar niet bijster veel lak op zat en ik ook die graag wat meer wilde beschermen.

H1sIO4G.jpg


mtmEH1L.jpg


OQoS2sO.jpg


De 2K was op dus deze binnenkant nog gedaan met een bus 1K primer (ook professioneel spul)

eZZntNI.jpg
 
De vloerplaat is netjes weer op kleur gezet

juNfU5D.jpg


Net als het stuurkapje wat in hte voorjaar net niet helemaal mooi dekkend was

FDu7nWm.jpg


En deze keer ook de onderkant van het stuurhuis meegenomen, geen oranje en zwart meer wat er doorheen komt maar gewoon netjes.

LKzfWge.jpg


Het NFP2 kapje was duidelijk niet goed genoeg.... Nee niemand heeft me een blauw oog geslagen maar dit zijn gewoon door het ademen aangetrokken verfda,mpen... en dat merkte ik ook want ik was redelijk licht in mijn kop.

8OetU0f.jpg


De treeplannken zijn ook gezwart en enkele andere stukjes een beetje opgelapt ivm kleine krasjes na mijn laatste trip, echter nog niet tevreden dus daar mag nog een busje overheen. Echter bij deze tweede spuitavond maar wel een goed masker opgezet.

Zo een dus
7xOEkIl.jpg


En toen de body droog was gisteravod begonnen met de installatie van de verse kabelboom. Een heerlijke puzzel...

hEjbxHu.jpg


pWahwr9.jpg


Alles weer helemaal vers...

Wordt vervolgd....
 
Inmiddels weer wat verder met de Vespa. De kabelboom is aangesloten en de nieuwe tank is geplaatst... alle andere bekabeling is ook vernieuwd dus het was even afwachten... maar na 2 x trappen gelijk lopen :)

Wat rest is de treeplanken goed vastmaken... (nieuwe klink en ppnagels zijn onderweg) want die had ik niet genoeg... en mijn popnageltang was kapot... En daarna voorzien van verse rubbers

zqvjTHe.jpg


En ja die beschadiging heb ik inmiddels bijgewerkt.

Het knipperlichtlampje deed het nog niet dus ook die heb ik nieuwe besteld

hAqvADN.jpg


Slecht te zien maar het laatste onderdeeltje chroom of rvs.. whatever... waren de bevestigingssteuntjes van het voorrek. Ook deze zijn nu gezwart (etch primer, primer, aflakken)

Maar het begint weer ergens op te lijken

6y3EaC5.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan