Vespa P200E projectje

Nog geen tijd voor gehad... zaterdag eerst de boutjes van de reservewielophanging vast lassen, eruit halen gaat nu niet meer en als ik er nu mee ga rijden dan rammelt het als een gek.
 
Rijden doen de bandjes en velgjes goed... stuurt iets lichter lijkt het.
Om het reservewiel op te hangen waren de originele uit het frame komende te kort. Deze heb ik afgedremelt en de gaten weer uitgeboord. Hier 2 nieuwe langere bouten doorheen gestoken, vastgelast en er wat zwarte staalverf op gesmeerd ter bescherming (zit toch uit het zicht). 2 stukjes fietsband er overheen met een gatje om de velg te beschermen tegen krassen

cCXL1Bo.jpg


Om het los en vastdraaien iets makkelijker te maken een setje koppelmoeren gebruikt met een ringetje erachter

pLn8tla.jpg


Aan de onderkant een bout erin (hier ging normaal een lange bout doorheen vanuit een berschermplaat, maar deze past nu niet meer. Achter de velg een rubber busje om trilling en krassen te voorkomen

fBM2IKg.jpg


En de boel hangt weer.

kkicwHs.jpg
 
Laatste klusje wat er nog moest gebeuren voor de komende trip was de knipplichtindicator. Deze deed het niet meer. Alles weer los gehaald en een ander lampje gestoken.. niks.. grrr Kabelboom uitpluizen... de multimeter lag al klaar echter na een beetje pielen toch ineens weer een knipperend lampje. Gelijk maar een druppeltje secondelijm erop gedaan (zo'n stom steeklampje wat los kan trillen) en de boel weer in elkaar gestoken.
Ook hoorde ik al tijden bij mijn uitlaat een rammel. Zelfs nadat ik deze eraf gehaald had en gespoten had... Het bleek echter (net zoals tijdens een van mijn trips) een van de boutjes van de standaard te zijn die losgetrild was. Ook deze trilling is er nu dus weer uit.

Wat voor de vakantie nog rest et doen is het monteren van de beugels, rekjes en stugger instellen van de vering. Ook wacht ik nog op antwoord van de leverancier van mijn 2e powerbank welke noodzakelijk is om de Garmin van prik te voorzien.
 
Eergister kwam ik er achter dat er nogal wat speling zat op de billen. De rubbers rondom de ophanging waren geheel weg. Laagje ducktape er om heen en een stukje slang van een oude camelbag en de boel zat weer goed en trilt niet meer :)
Ook de uitlaat was al aan vervanging toe. Het interne tussenschot was los komen te zitten... oftewel herrie en trilling en extra rammels. De Sip road 2 (links) was dus na 3 jaar rijden al kapot! Wederom een kutproduct vsn Sip. Nu ligt de BGM Big Box Touring er onder (rechts). Iets zwaarder geluid maar geen gerammel meer.
 

Bijlagen

  • 20190705_193920.jpg
    20190705_193920.jpg
    193,3 KB · Weergaven: 22
Zo te zien is de rechtse ook kwalitatief gezien beter, aan het laswerk van de linkse heb ik zo m'n twijfels..
Veel plezier ermee! :t
 
Expansie is zooo jaren 90 ;) Knettert te hard en ik wil het zo rustig mogelijk houden maar wel iets meer vermogen t.o.v. origineel.

Ondertussen de boel klaargemaakt voor de volgende trip. Voorste remkabel strakker gezet, vering een paar tandjes strakker en alle beugels er weer op voor de bagage. Nu nog even werken tot ik weg mag ;)

VUcjEiw.jpg
 
Expansie is zooo jaren 90 ;) Knettert te hard en ik wil het zo rustig mogelijk houden maar wel iets meer vermogen t.o.v. origineel.

Ondertussen de boel klaargemaakt voor de volgende trip. Voorste remkabel strakker gezet, vering een paar tandjes strakker en alle beugels er weer op voor de bagage. Nu nog even werken tot ik weg mag ;)

VUcjEiw.jpg
ziet er cool uit! Goede reis alvast.

mbt Expansie uitlaat.. is misschien leuk om erbij te hebben, voor 'af en toe' haha!
klinkt wel super vet, een Vespa met expansie.. iedereen verwacht dan dat er een dikke 2 takt crosser aan komt rijden.. blijkt het een schootah.. ;)
 
Ik ken er zat die er mee rondrijden hoor... maar die doen hooguit rondjes rond de kerk. Daarnaast heeft ook iedere uitlaat een andere afstelling nodig qua sproeiers en is het steeds een gevecht om dat ding er onderuit te krijgen. Ben nu blij dat mijn bougie mooi caramelkleur is dus ik laat alles lekker zitten ;)
 
Hoeveel dagen zijn er voor deze rondreis uitgetrokken ? En zijn er nog rustdagen "geroosterd" ? Gewoon uit nieuwsgierigheid ;)

Een met enig geluk levert deze reis weer een mooi reisverslag op.
 
Haha nee hoor tussendoor kamperen en 2 weken met mijn vriendin en haar kinderen in lloret. In totaal 4 weken weg. Tussen de 200 en 400 per dag op de vespa.
 
waar gaat jouw trip heen?
Weet ik nog niet, wil wel komende week weg, ik denk eerst richting de Tatra (heb zowieso wat met Tsjechie) en dan? indien heet weer Alpen in.. ik moe zeggen zou zonder trubbels weer naar Slovenië gaan maar.. 'ken ik al' dus moet weer wat nieuws.. en 'mag'dan nietw eer.. stom he?
 
Terug
Bovenaan Onderaan