Vespa P200E projectje

Op de kaart zier de afstabnd naar de Tatra er korter uit(pakt meetlint) maar als je in het zuiden van het land woont scheelt 't al een end ..
Een ander ding is dat motorrijden vanaf CZ al leuk is.. Mensen zeggen dat Frankrijk mooi is, ben er 2 keer kris/kras doorheen gekomen.. was saai..?
 
Ik kom vaak in Frankrijk, en eigenlijk is het harstikke mooi, alleen niet waar de snelwegen lopen.
Ik ben ooit via de kust vanaf belgie naar Bordeaux gereden, en dat was echt mooi.
Het binnenland is ook goed te doen (Reims, champagne, elzas, massif central, pre alps, de Tarn/Lot/Garonne volgen enz)
Enige lastige is als je de taal niet spreekt, je alles met handen en voeten moet doen (lukt al Jaren :) )
En als je ergens iet wilt eten, doe dat dan in de middag ipv s'avonds, dat doen de fransen ook.
Lokale dorpsfeesten zijn vaak ook erg gezellig( Fete du jour).
Ik ga meestal naar gemeente campings (camping municipal), lekker rustig en altijd wel in de buurt van bezienswaardigheden.
Groet
Sebas
 
Hmm dan heb ik net de verkeerde gebieden gezien.. De alpemnregio en cote d Azur is wel leuk..
De taal is 't probleem niet...
 
Kut kut en nog eens kut... ik dacht goed rekening gehouden met de tour... helaas.... de nummers op de kaart waren niet de data maar de etappenummers. Ik wil de precies dezelfde dag als de tour over enkele passen.. dat gaat 'm dus niet worden. En nu is het morgen ook nog eens pisweer... alles dus maar een dag uitgesteld en zondag weg.
 
De eerste 700 km zitten er al weer op... dag 1 430 km en gister 270. Reisverslag gaat natuurlijk nog volgen...
_DSC0010.JPG
 
Leuk dit ga ik volgen !
Knap dat je dit met die oude vespa doet!

Haha zoek ff op Vespa alp days , zijn er iets meer die dit geregeld doen ....... jaarlijks dus... en met diverse clubs zijn eer meer vespici die deze trips plannen en doen... super gaaf...
 
Ik ken er zat die er heen gaan... vespa op de trailer... daar een paar dagen gezellig doen en een rondje rijden en met de vespa op de trailer weer terug _O-_O-_O-
 
Al geruime tijd zat er wat trilling in de handvatten en om dit te verhelpen wilde ik enkele veerringen in de stuurbuisjes vervangen door nieuwe exemplaren. Ook wilde ik tzt een keer het blok onder de P uit halen om vervolgens de ophangingsrubbers te vervangen.
Bij het openen van het stuur kwam ik echter dit tegen...

vhgCzMI.jpg


De veerring is dus niet het enige dat aandacht behoeft... en dit verklaarde gelijk waarom het schakelen zo stroef ging. Als deze kabel toch los moet en vervangen moet worden dan alles maar tegelijkertijd... Oftewel er zijn redelijk wat bestellingen gedaan bij de diverse leveranciers zodat de P wat TLC kan krijgen. De planning is om het blokje er onderuit te halen. De boel goed schoon te maken, rubbers vervangen, messing bus van de koppeling vervangen, alle kabels vervangen en de binnenkant van de scooter voorzien van een nette verflaag. Dit mag gewoon gekwast worden aangezien je het toch niet ziet.

Wordt vervolgd...
 
Dat stukje vast schoongemaakt maar daarvoro moest de koppelingskabel los... en die zit achter het achterwiel.. wat er dus uit moest... en muurvast zat... pas na verlenging met pijp van een meter kwam de moer los.... volgende keer maar wat kopervet ertussen.

1YVaWZN.jpg


Q5DIiV8.jpg


Volgende stap is het blokje er onderuit, maar om daar fatsoenlijk aan te kunnen werken en de boel netjes te kunnen reinigen heb ik een frame besteld (had ik veel eerder moeten doen) en dat is nog niet binnen.
 
Vandaag het blokje er onderuit gehaald en begonnen met de schoonmaak, 4 jaar blubber en weet ik wat nog meer allemaal. De binnenkant van het frame wil ik in de zwarte staallak zetten, de delen waar oranje doorkomt wil ik netjes in de juiste kleur gaan zetten (anders blijft @Haga-San zeuren) ;) zodat alles weer netjes oogt en schoon en gecontroleerd is voor de volgende trip.
 

Bijlagen

  • IMG_20210228_152610800.jpg
    IMG_20210228_152610800.jpg
    195 KB · Weergaven: 18
  • IMG_20210228_152543885.jpg
    IMG_20210228_152543885.jpg
    234,3 KB · Weergaven: 17
Vandaag weer verder gegaan, grote schoonmaak gepland in het motorruim van het frame... En toen zag ik dat een van de gaten van het frame volledig uitgelubberd was... Daar moet dus wat achter gelast worden. Die linksboven op de foto dus.
Tank heeft ook een lekkage dus ook die mocht leeg om gelast te worden.
Schokbreker uit het frame gehaald en schoongemaakt.
Uitlaat je voorzien van nieuwe laag hittebestendige lak.
En het blokje goed schoongemaakt.
Als de boel gelast is kan het frame gelakt worden.....
 

Bijlagen

  • IMG_20210306_122356209.jpg
    IMG_20210306_122356209.jpg
    122,9 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20210306_134446569.jpg
    IMG_20210306_134446569.jpg
    273,3 KB · Weergaven: 18
  • IMG_20210306_134452261.jpg
    IMG_20210306_134452261.jpg
    353,8 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20210306_134456605.jpg
    IMG_20210306_134456605.jpg
    249,8 KB · Weergaven: 18
  • IMG_20210306_164927_958.jpg
    IMG_20210306_164927_958.jpg
    251,5 KB · Weergaven: 18
Vandaag het blokje even wat schoongemaakt en wat onderdeeltjes vervangen. Alle kabeldoorvoeren zijn gereinigd en de olie is nu uit het blok.
Vervolgens het koppelingsdeksel eraf gehaald om de messing bus die hier in zit te vervangen. Tegelijk natuurlijk ook de rubber afdichting vervangen.
Als laatste klusje de achterrem vervangen. Deze kreunde wat niet fijn klonk. Nieuwe blokken er op en de boel goed schoon gemaakt.
 

Bijlagen

  • IMG_20210307_142000991_HDR.jpg
    IMG_20210307_142000991_HDR.jpg
    204,3 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20210307_142004112.jpg
    IMG_20210307_142004112.jpg
    226,1 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20210307_142957316_HDR.jpg
    IMG_20210307_142957316_HDR.jpg
    188,6 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20210307_145728302.jpg
    IMG_20210307_145728302.jpg
    199,5 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20210307_150019080.jpg
    IMG_20210307_150019080.jpg
    202,2 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20210307_150601585.jpg
    IMG_20210307_150601585.jpg
    230,5 KB · Weergaven: 11
Vandaag is er een plaat in het frame gelast en tevens is de sluiting van de tank gesoldeerd. Dit heb ik laten doen.

rsn7Lgu.jpg


HmSyNpU.jpg


Vervolgens thuis de standaard en het rempedaal er onderuit en de bodem goed schoongemaakt. Hier zat een tectielactige substantie op.... vieze bende en ik wil de boel gewoon netjes in de zwarte staallak zetten.. met wat wasbenzine en remreiniger was dit vieze klusje te doen.
Daarna de boel afgeplakt en voorzien van een eerste laag staallak.

lG1UXEE.jpg


Daarna het rempeldaal schoongemaakt en vorozien van een nieuwe kabel

Ufyl9ZC.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan