Vespa PX150 benzinevraag.

robato28

Die hard MF'er
20 mrt 2011
334
109
Beste scooteraars. Ik weet niet of ik de vraag hier moet stellen of op het ‘brikken en klassiekers’ forum maar eerst hier maar eens een gooi doen. Ik rij al 33 jaar motor maar heb altijd al een keer een oude Vespa willen hebben. Nu is mijn oog op een volledig gerestaureerde gevallen en wel een P150X (of PX150) uit 1982. Mooi ding en ik zie me er al helemaal mee naar Italië rijden 😃 Echter, heel veel weet ik er nog niet van. Oke, het is een tweetakt, dus mengsmering zoals bij mijn MB50 van vroeger. Maar nu vertelt de verkoper van de Vespa dat ik er mengsmering in de verhouding 1:45 in moet gooien. is dit de normale mengsmering die ik vroeger ook altijd tankte of moet ik gaan ‘klooien’ met een flesje olie en indien dat laatste, hoe ga ik dan te werk?
I know, koop dan gewoon een moderne scooter 😄 maar dat wil ik nu juist niet. Ik heb al een moderne motor maar wil er dolgraag zo’n mooie Vespa naast. Dus wie biedt raad?
 
Mocht een moderator dit zien, ik heb de vraag toch maar op het brikken forum gesteld dus hier mag wat mij betreft een slotje op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan