Vet ongeluk bij Haarlem zuid

Bikevouwer

MF veteraan
4 jun 2001
2.527
1
Hoofddorp
Vanvond nog even wezen rijden,moest ook tanken dus haarlem zuid eraf werd ik door de politie gemaand langzaam te rijden stonden zeker 2 ambulances en een stuk of 6 politiewagens met alle toeters en bellen!!!
voor zover ik kon zien was er een motorrijder bij betrokken wat voor motor het was dat kon ik niet zien.
Later bij het stoplicht stond de 2e ambulance naast me en de bestuurder van dat ding zei dat de motorrijder was overleden of het waar is kan ik niet bevestigen misschien zei ie het om me te stangen.
hopen maar dat het niemand van M-F is kans is natuurlijk wel aanwezig aangezien er nogal wat van ons daar rijden !
 
afgelopen weekend in spijkenisse op de brug ook een ongeluk met motorrijder
ze hadden z'n laarzen uit getrokken
weet nou niet of dit een goed teken was

met vr gr svpeter
 
Vandaag heb ik het blik maar genomen, ik moest in de stad zijn en het was HEET! Maar het viel mij op dat ik in het blikkie erg slecht zat op te letten door de hitte (bijna een andere auto in mijn deur).

Tegelijkertijd zie je overal motorrijders in t-shirts, met sandalen en korte broek. Ik zat me al af te vragen hoeveel ongelukken zullen er vandaag plaatsvinden. Ik ben bang dat ik het antwoord al weet.
 
Hoe heet het ook is... ik rij toch altijd met volledig leren pak aan. Zojuist ook nog een uurtje gereden, ik ga niet met spijkerbroek oid. rijden. Helaas veel anderen wel... en het gaat wel eens mis dus. :(
 
same here... leren pak of als t erg koud/nat is een gore-tex pak maar nooit zonder pak

zelfs al is t een simpele schuiver waar je niets ernstigs door oploopt, die littekens raak je nooit meer kwijt...

hopelijk is het met deze motorrijder beter afgelopen dan dat het ambulancepersoneel je vertelde...
 
ik doe ook altijd een pak aan
heb ooit eens met een brommertje met 60 km/u over het asfalt gegleden
dat is nu 10 jaar geleden maar ik zie nogsteeds heel veel littekens
en dat was met 60 wil niet weten met 120

met vr gr svpeter
 
Je kunt geluk hebben (ik ben met 60 met spijkerbroek over asfalt gegleden...en had vrijwel niks) maar ik gok daar niet meer op.
 
ZE zouden beschermende kleding moeten verplichten>
Ik rijd zelf ook altijd in pak en als ik zo zie rijden ook op de snelweg met korte broek en t-shirt denk ik echt jij bent gestoord.. Je kan beter lomp hard rijden wheelies maken enz dan in je t-shirtje en korte rondrijden. Als er op de snelweg een steentje op spat zit die gelijk in je been. Dus gewoon super dom.
 
was met dit soort weer
korte broek en t-shirt
was nog lomp en onbehouwen
nu kijk ik wel uit
al moet ik zeggen sinds ik op lelystad heb gereden durf ik veel meer

met vr gr svpeter
 
Denk dat als je zoals deze (ik hoop het niet) motorrijder door een val overlijdt, het niet veel uitmaakt of je een pak draagt of niet, je nekje is zo gebroken, daar helpt niets tegen. Denk dat bij veel fatale ongevallen het wel of niet dragen van een pak geen verschil had uitgemaakt.
Heb daar trouwens een half uur eerder zelf nog rondjes gereden, brrrr.
 
ZE zouden beschermende kleding moeten verplichten
Daar ben ik geen voorstander van.. iedereen weet zelf de risico's en is blijkbaar bereid die te nemen. Dan moet je ook de mogelijke consequenties aanvaarden.

Verplicht gordel om in de auto vind ik ook zoiets... moeten ze niet verplicht stellen. Je hebt alleen jezelf ermee... laat mensen zelf beslissen hoeveel ze aan hun veiligheid hechten.
 
Fout kwa gordel betreft. Als jij je gordel omdoet maar diegene die achter je zit niet. en die vliegt naar voren bij een ongeval tegen jou stoel bezorgt die jou ook letsel. snap
 
Verplicht gordel om in de auto vind ik ook zoiets... moeten ze niet verplicht stellen. Je hebt alleen jezelf ermee... laat mensen zelf beslissen hoeveel ze aan hun veiligheid hechten.
Het is gebleken dat het overgrote deel van het Nederlandse volk dat niet kon ..tig jaar geleden.

Dat zie je nu in Amerika nog steeds.

Vandaar dat vanuit overheidswege dit soort zaken wel eens verplicht gesteld moeten worden.
 
Wel of geen beschermende kleding..."that's the question". Als je 's-middags even een uurtje gaat rijden (met pak aan) en het is warm dan is het niet zo erg als alles plakt. Maar als je met de motor naar je werk gaat, 's-middags weer naar huis, even de stad in om iets te halen, jas open, jas dicht, helm op, helm af, gloves uit, gloves aan, dan is dat best hinderlijk. Ik rij zelf de laatste (zeer warme) dagen met leren broek en spijkerjack met(!) protectie en crosshandschoenen, is toch wat luchtiger. Maar de keus ligt wel bij jezelf!
:]
 
Later bij het stoplicht stond de 2e ambulance naast me en de bestuurder van dat ding zei dat de motorrijder was overleden of het waar is kan ik niet bevestigen misschien zei ie het om me te stangen.

Ik kan me niet voorstellen dat ambulance-personeel iets dergelijks zegt om mensen te 'stangen'. Die mensen zijn er juist om het leven van andere te redden, het lijkt me erg sterk dat ze hier vervolgens dan mee gaan spotten.

Op dinsdag 30 juli 2002 00:08 schreef Revolution het volgende:Daar ben ik geen voorstander van.. iedereen weet zelf de risico's en is blijkbaar bereid die te nemen. Dan moet je ook de mogelijke consequenties aanvaarden.

Verplicht gordel om in de auto vind ik ook zoiets... moeten ze niet verplicht stellen. Je hebt alleen jezelf ermee... laat mensen zelf beslissen hoeveel ze aan hun veiligheid hechten.

Begrijpelijke beredenering, maar bekijk het ook eens vanaf de andere kant. Misschien handig om het voorbeeld van de vrijwillige brandweer eens te gebruiken. Die mensen worden meer dan de helft van de tijd ingezet om hulp te verlenen bij ongevallen (brand, aanrijdingen) veroorzaakt door onvoorzichtigheid van anderen. Als jij onderuit gaat met je motor zonder bescherming zal er toch een legertje hulpverleners ingezet worden om een poging te wagen jouw weer op te lappen terwijl dit alles door goede bescherming wellicht simpel voorkomen had kunnen worden.

Moraal: ondanks het feit dat de hulpverlening in Nederland bij ongevallen uitstekend geregeld is, is voorkomen nog altijd beter dan genezen.
 
Ik loop me altijd stierlijk te ergeren aan die lui in die shirtjes en zo |(
Maar ja, met dat soort mensen loopt het meestal goed af. Laat ze lekker de ledemaatjes door de kaasschaaf halen, piepen ze wel anders... :j
 
Gisteren ongeluk in Hardinxveld Giesedam.. (misschien weet Martinweb.nl er wel iets van)

Was een gozer die verloor zijn evenwicht bij het maken van een wheelie, hij had een t-shirtje en een korte broek aan |( Dikke schaafwonden over zijn hele lichaam..

Toen wij terugkwamen van vakantie, met dat mooie weer, zagen wij heel veel motorrijders met gewoon t-shirtje en korte broek.. en dan nog het ergste: een vrouw in een rokje en een topje aan |( En natuurlijk sandaaltjes *D Gewoon over de snelweg met dik 150..
 
afgelopen weekend in spijkenisse op de brug ook een ongeluk met motorrijder
ze hadden z'n laarzen uit getrokken
weet nou niet of dit een goed teken was

met vr gr svpeter

Motorrijder was voor de openstaande brug omgekeerd. Een auto ging dat ook maar doen met het ongeluk als gevolg. Motorrijder heeft zwaar hersenletsel, z'n passagier een paar schrammen.
M'n broer had het ook gezien, zag er slecht uit volgens hem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan