Nationaal Veteranen Treffen In Woerden

Bolletjes, altijd mooi. GS750 als eerste motor 👍, en die daytona had eigenlijk een speedtriple moeten zijn :$. Die staat nog op mijn wish-list, in zwart of oranje *O*
 
Mijn eerste motor hierbij ff op de foto:
1m2_50-GS750.jpg


De uitlaatdempers waren rot. Gelukkig kon ik die via mijn toenmalige stage laten repareren. De Koni's achter waren een "beetje" aan de harde kant....
Och ja, kniesoor die daar op let. Hoe vaak zou ik er mee naar Safe in Rotterdam mee zijn gereden om daar motoren te gaan kijken op zaterdag middag, en op zondagmiddag naar Scheveningen.
Ja, zo'n Daytona is mooi, maar net als bij mijn Suzuki RF 900 blijft het een beetje "plastic fantastic" en zie je niet echt veel motorblok. En dat vind ik veel mooier. Dus een Speed Tripple vind ik persoonlijk veel mooier. Goed als het over praktisch gaat wordt het een heel ander verhaal.
Een flink stuk snelweg zonder kuip lukt wel, maar dan lukt het aanhouden van de maximum snelheid ook redelijk gemakkelijk B|
 
Mooi! Aparte kleurstelling wel. Ik heb in '83 ook een GS750 gehad, een oranje met zwarte zijkapjes, en een luide 4-1. Spaakwielen en geboorde dubbele schijven voor. Heb er alleen geen foto meer van helaas. Die klonk goed als ik door de Maastunnel reed, hihi.;) Safe kwam ik overigens ook vaak in de jaren 80.
Bolletjes zijn altijd leuk! Dit was de mijne, verkocht aan een MF'er in '17.
20150405_150457.jpg
 
Een vriend van me had ook zo'n Bol, alleen dan in het wit. Daar heb ik heel wat keer en heel wat kilometers achterop gezeten.
Vandaag een verbouwde BMW K100. Zo te zien in Scrambler/Bratstyle.
Er zijn hier op MF meerdere K100 projecten te vinden maar deze is voor mij onbekend.
143)
IMG_5175_BMW K100.JPG


144)
IMG_5177_BMW K100.JPG
 
Dan de Honda GB 500 die al op de achtergrond te zien was.
Honda GB500 - Wikipedia
Voor zover ik weet is deze niet in Nederland geleverd maar wel de XBR 500. De GB 500 heeft wat meer klassieke tank en aankleding met spaakwielen, kortom de caféracer variant. Erg mooi zo in klassiek zwart met goudkleurige biezen.
145)
IMG_5176_Honda GB500.JPG


Dan een leuke oude Harley-Davidson. Type heb ik geen verstand van, maar ik vind het een erg leuk ding.
Is dit wellicht een Flathead motorblok?
146)
IMG_5178_Harley-Davidson.JPG


Dan de komen de 3 dagen. Het is maar de vraag of ik dan in de gelegenheid ben wat te uploaden in verband met mijn werk.
We zullen zien.
 
Laatst bewerkt:
Goede morgen we beginnen vandaag met een BMW. Wel een aparte voorvork zo.
147)
IMG_5179_BMW.JPG


148)
Dan een Honda CB400F. In kanarie geel.
Me altijd al afgevraagd wat die kap achter de remschijf, dus aan de achterkant van de vorkppot voor functie heeft.
IMG_5180_Honda CB400F.JPG
 
En we gaan verder het rijtje af met 2 guzzi's.
Allereerst een 850T3
153)
IMG_5185_Moto Guzzi 850 T3.JPG


En dan een 850 Le Mans 3
154)
IMG_5186 Moto Guzzi 850 Le Mans 3.JPG

Soms staan de motoren erg dicht op elkaar en niet in alle gevallen lukt het een redelijke foto te maken.
 
Sowieso hebben Guzzi's bijna altijd wel "iets", en ook het dashboard van de LM3 met de witte toerenteller en de hoekige syling heeft wel wat. Vroeger paar keer naar het Guzzi treffen op Zandvoort geweest, kamperen achter de Hugenholz tribune.
Dan nu wel een 90 graden V maar dan 4 suks en 4 bovenliggende nokkenassen: een Honda VF500F2
155)
IMG_5187_Honda VF500F2.JPG


En een NSU, ik ben eigenlijk wel benieuwd welk type dit is of naar een pagina met een mooi modellen overzicht.
Wel vond ik nog een leuk aantal foto's van het NVT NSU Club Nederland
Ze hebben alleen wel een heel fraaie motor gemist daar. (namelijk die van mij :+ )
Goed de NSU dus
156)
IMG_5188_NSU.JPG
 
Leuk, je hebt zelf een NSU dus? Als ik het goed begrijp?
Lijkt qua model al redelijk op een Horex Regina ( welke ik dus heb... in +\- 421 losse onderdelen :/)
 
Leuk, je hebt zelf een NSU dus? Als ik het goed begrijp?
Lijkt qua model al redelijk op een Horex Regina ( welke ik dus heb... in +\- 421 losse onderdelen :/)
Kijk, dan heb je tenminste wat te puzzelen. En nee, helaas, ik heb geen NSU. Maar op die foto's staan niet alleen NSU's maar meer fraaie motoren. Alleen niet die van mij dus......:/
Hmm, niet de link die ik bedoelde, ik bedoelde links op foto album klikken en dan op Nationaal Vetreranentreffen 2014 klikken.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag twee mooie klassiekers met helmopbergsystemen.
Bij deze DKW is het niet erg storend, maar wanneer de uitlaat nog heet is wel even wachten denk ik.
157)
IMG_5189_DKW.JPG


Gezien het weer heeft de eigenaar van deze Norton wel een handige plaats gekozen, maar ja zo gaat het nog, vanuit elke andere hoek ziet het er niet uit natuurlijk, zo'n helm onder de koplamp op het voorspatbord. Blift wel lekker droog denk ik zo. Een zekere Suzuki rijder -ahum- had dat minder voor elkaar. Helm op de grond op het binnenterrein. Nat en zand erin. Net of je een natte hond die op het strand gelopen heeft aantrekt.
158)
IMG_5190_Norton.JPG
 
Vandaag 3 mooie klassiekers, we beginnen met een Harley-Davidson
159)
IMG_5191_Harley-Davidson.JPG


Dan deze schitterend mooie Velocette
160)
IMG_5192_Velocette.JPG


En vervolgens deze prachtige Matchless
161)
IMG_5193_Matchless.JPG
 
Goedemorgen, blijft mooi die engelse motoren! :9~:t
Vroeger een stel BSA's gehad. Een 350 en een 500 1 cilinder. B31 en B33.
Mooie plaatjes weer! :)
 
Laverda 750 SF
162)
IMG_5194_Laverda 750 SF.JPG



Yamaha XJ 550. Hier met toevoeging Seca. Ik dacht dat die toevoeging alleen maar op de XJ 750 met die rondachtige styling werd gebruikt.
Deze motoren beginnen echt exclusief te worden volgens mij. Ik dacht dat deze ook altijd van die "draaiorgelwielen" had.
Yamaha XJ550
http://moto.zombdrive.com/images1280_/yamaha-xj-550-h-1981-13.jpg
Is dit dan een Amerikaanse uitvoering? Jammer dat ik geen foto van het dashboard heb gemaakt.
163)
IMG_5195_Yamaha XJ550 Seca.JPG
 
Nee, ik kan me niet herinneren een TDR en het echt gezien te hebben. Zo staan er ondertussen echt wel een aantal exclusieve youngtimers tussen.
Vandaag een Nimbus, 4 cilinder met cardan aandrijving. Frame van platte strip.
Deense motorfietsfabrikant. Veel motoren waren in gebruik bij de Deense posterijen en politie.
170)
IMG_5202_Nimus.JPG


En nog een leuke hardtail chopper. Is dat nou een Hartey blok? Is zo te zien wel 45 graden V-twim, maar dit is toch wat anders zeker?
Niet goed gekeken....
Let ook op de voorrem.
171)
IMG_5203_Chopper.JPG
 
Nee, ik kan me niet herinneren een TDR en het echt gezien te hebben. Zo staan er ondertussen echt wel een aantal exclusieve youngtimers tussen.
Vandaag een Nimbus, 4 cilinder met cardan aandrijving. Frame van platte strip.
Deense motorfietsfabrikant. Veel motoren waren in gebruik bij de Deense posterijen en politie.
170)
Bekijk bijlage 1339764

En nog een leuke hardtail chopper. Is dat nou een Hartey blok? Is zo te zien wel 45 graden V-twim, maar dit is toch wat anders zeker?
Niet goed gekeken....
Let ook op de voorrem.
171)
Bekijk bijlage 1339765
Hij hept toch een achturrem :+8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan