MACH3
Rookie
Hallo motorfanaten,
Ik rij zelf alweer bijna 3 jaar op een Kawasaki GPX 750 R. Ben zelf niet zo technisch dus tot nu toe vond al het onderhoud plaats bij een motorzaak.
Enkele maanden geleden heb ik het probleem gehad dat mijn motor op 3 cilinders liep. Volgens SAFE was dat doordat de bougies vetgeslagen waren (?). Ze hebben alle 4 de bougies vervangen. En verder weet ik niet wat ze nog meer gedaan hebben (carburateur schoongemaakt??). Volgens hun moest ik niet zo veel de choke gebruiken bij het starten. Maar ik kreeg mijn motor zowieso niet gestart zonder choke. Dus nu was het zodra ik mijn motor gestart had, zo snel mogelijk de choke eraf.
Enkele maanden later doet dit probleem zich weer voor. Motor lijkt weer op 3 cilinders te lopen (heb hem ook maar een maandje laten staan toen ik dat bemerkte). Had geen zin meer om hem naar SAFE te brengen. --> 4 bougietjes vervangen + dure jongen beetje kapjes van motor afhalen etc. à 90 gulden excl. btw.. Kwam er op neer dat ik ca. 350 gulden kwijt was om 4 bougietjes te laten vervangen + nog wat werk.
Nu is mijn vraag of iemand weet waar ik nu bij moet opletten bij deze probleemstelling? Kom ik er wel als ik ALLEEN de bougies ga vervangen? Of moet ik nog meer dingen doen om dit probleem te verhelpen? (carburateur schoonmaken? --> geen flauw idee hoe). Hoorde ook wel eens dat Kawaski ook nogal gevoelig was voor bevroren carburateurs.... moet ik hier nog wat aan doen?
Ik hoop dat mensen mij beetje op weg kunnen helpen.
Daarnaast vraag ik me af of er mensen nog een handleiding (werkplaatsboekje/ onderhoudsboekje) of ander boekje voor de kawaskai GPX 750 R in hun bezit hebben die ze toch kwijt moeten. Of een goede kopie ervan zou me ook al helpen.
Alvast bedankt voor de mensen die reageren.
1:
Ik rij zelf alweer bijna 3 jaar op een Kawasaki GPX 750 R. Ben zelf niet zo technisch dus tot nu toe vond al het onderhoud plaats bij een motorzaak.
Enkele maanden geleden heb ik het probleem gehad dat mijn motor op 3 cilinders liep. Volgens SAFE was dat doordat de bougies vetgeslagen waren (?). Ze hebben alle 4 de bougies vervangen. En verder weet ik niet wat ze nog meer gedaan hebben (carburateur schoongemaakt??). Volgens hun moest ik niet zo veel de choke gebruiken bij het starten. Maar ik kreeg mijn motor zowieso niet gestart zonder choke. Dus nu was het zodra ik mijn motor gestart had, zo snel mogelijk de choke eraf.
Enkele maanden later doet dit probleem zich weer voor. Motor lijkt weer op 3 cilinders te lopen (heb hem ook maar een maandje laten staan toen ik dat bemerkte). Had geen zin meer om hem naar SAFE te brengen. --> 4 bougietjes vervangen + dure jongen beetje kapjes van motor afhalen etc. à 90 gulden excl. btw.. Kwam er op neer dat ik ca. 350 gulden kwijt was om 4 bougietjes te laten vervangen + nog wat werk.
Nu is mijn vraag of iemand weet waar ik nu bij moet opletten bij deze probleemstelling? Kom ik er wel als ik ALLEEN de bougies ga vervangen? Of moet ik nog meer dingen doen om dit probleem te verhelpen? (carburateur schoonmaken? --> geen flauw idee hoe). Hoorde ook wel eens dat Kawaski ook nogal gevoelig was voor bevroren carburateurs.... moet ik hier nog wat aan doen?
Ik hoop dat mensen mij beetje op weg kunnen helpen.
Daarnaast vraag ik me af of er mensen nog een handleiding (werkplaatsboekje/ onderhoudsboekje) of ander boekje voor de kawaskai GPX 750 R in hun bezit hebben die ze toch kwijt moeten. Of een goede kopie ervan zou me ook al helpen.
Alvast bedankt voor de mensen die reageren.
1: