vette bougie cr250 (help)

devrimds

Rookie
23 mrt 2006
15
0
g
Hallo ik zit met een probleem ik heb een honda cr 250 van 92 (waarschijnlijk) en hiervan slaat me na een tijdje de bougie vet en kan ik de bougie weggooien. als ik er dan een nieuwe indoe loopt hij als een zonnetje (voor even) vlak voordat de motor afslaat begint hij in te houden en na een paar seconden stopt hij en krijg je hem met die bougie nooit meer aan. kan iemand mij verder helpen ik ben er nl echt flauw van

alvast bedankt
 
Dit komt doordat de motor teveel benzine krijgt.

Diverse oorzaken mogelijk:

Te grote sproeier, krukaskeerring lek, ontsteking is niet 100% meer.

Stap voor stap bij langs gaan.

Succes!
 
heb jij gegevens voor het afstellen dan ik heb trouwens niet het idee dat de keering lek is want hij rookt niet extreem en ik meng 1 op 40 rij trouwens een beetje enduro en geen cross. En goe kan ik de ontsteking controleren?
 
vroeger, (eigenlijk 2 jaar terug) had ik ook dat probleem maar mijn luchtfilter was bagger vies. Schoonmaken en daarna was probleem weg
 
ik heb ook zoiets gehad met mijn cr 125 heb toen de luchtschroef paar slagen open gezet en tot zover heb ik het nog niet weer gehad helpt dit niet zou ik toch de tips van mario opvolgen :]
 
het kan ook zijn dat je bougie een te grote opening heeft waardoor de bougie niet mooi vonkt en dan gaat die ook vet slaan moet je eens kijken als je met een nieuwe bougie het ook doet
 
Terug
Bovenaan Onderaan