vette dagvaarding

Kreeg vandaag een mooie brief van justitie, dat ik buiten de bebouwde kom 72 km te hard had gereden. je mag er 80.
nu moet ik afwachten, weet iemand wat dit kan gaan veroorzaken?
;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( balen

Het enige juiste antwoord. De beleidsregels.

Om het even makkelijk te maken als dit je eerste keer is dat je met meer dan 40 op de snelweg en 30 op de andere wegen gepakt wordt is dat dus 4 maanden je rijbewijs inleveren en 8 euro boete per km. Is klote, maar dit is wel de intentie zoals het op de rechtzaak aan toe zal gaan. Neem een goede advocaat die hopelijk je rijbewijs in bezit kan laten houden. In ruil voor hogere boete of meer proeftijd bijvoorbeeld.

Het is even klote en ik kan het weten, maar de tijd vliegt en je bent het zo weer vergeten. Even door de zure appel heen bijten.

Edit: ik hoop dat je voor je werk niet afhankelijk bent van je roze papiertje. Ik ben dat gelukkig niet, waardoor het wat dragelijk wordt. Succes!

full
 
Laatst bewerkt:
proefrit met nieuwe motor op snelweg 60km te hard; staande gehouden (groene plaat...)
proefrit toegelicht, vriendelijk lachend verteld dat ik de betreffende motor maar beter niet kon kopen zeker..........
Dienstdoende agent heeft toen 48 te hard opgeschreven (precies onder de magische 50 voor inleveren papieren e.d.)
Paar maanden later viel de eerste schikking in de bus 580 gulden, geen proeftijd (echt ongelofelijk gemazzeld.........ben de betreffende agent nog steeds dankbaar)

Geen proeftijd? Wat denk je van een jaar recidive? Lees jij dat mooie tabelletje hierboven eens! ;)
 
als jij niemand bereidwillig vindt om de overtreding op zijn naam te accepteren, ben je zelf verantwoordelijk voor het kenteken op jou naam.

De beste optie is een kennis in het buitenland die voor jou de overtreding wil accepteren. Blijf je natuurlijk die hoge boete houden, maar een buitenlands rijbewijs kan in een dergelijk geval niet ingenomen worden.
Misschien is d'r wel een Belg op dit forum die je uit de brand wil helpen....
Succes d'rmee.

 
Kreeg vandaag een mooie brief van justitie, dat ik buiten de bebouwde kom 72 km te hard had gereden. je mag er 80.
nu moet ik afwachten, weet iemand wat dit kan gaan veroorzaken?
;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( balen
Hoe lang is er verstreken tussen de overtreding en het ontvangen van die dagvaarding... ( :X )
 
Tja... maar in Nederland wordt op kenteken bekeurd, en dus niet op bestuurder. Kan je niet hard maken dat iemand anders heeft gereden dan ben je de lul.

Dat lijkt me ook wel ja, maar bij de boete "in beslag name", lijkt het me toch wel dat er toch wel het een andere verandert.
 
even voor 25 euro iemand uit gana een verklaring af laten leggen dat hij die dag jouw motor heeft gereden voor een profritje..
je kunt zat van die reactie's hier downloaden van die gasten die jouw motor wel willen kopen daar in verweggistan
 
Terug
Bovenaan Onderaan