"Vette" pech, olie op de weg =(

~
Misschien een stomme vraag van mij, maar kan je rijbewijs verlópen? Daar heb ik nog nooit van gehoord, maar misschien dat dit samenhangt met een 25kW rijbewijs?~




In principe is geen enkele vraag stom.
Je rijbewijs is maar zoveel jaar geldig, daarna moet het verlengd worden. Stel je hebt je motor, je auto en je vrachtwagenrijbewijs maar doordat je eigenlijk te weinig tijd hebt kom je niet meer aaan motorrijden toe. Dan kan je bij het verlengen aangeven dat je van je motorrijbewijs geen gebruik meer maakt en dat dat niet verlengd hoeft te worden.
Als je het dan niet binnen een jaar weer verlengd, vervalt je motorrijbewijs en kan je het gewoon overdoen. Dat is mij tenminste altijd verteld, dus als ik lieg, lieg ik in commissie.
Vraag het anders maar aan Baksteen, die zal het wel weten.

Greetz!! :W
 
Heb jij ff geluk gehad :o

Succes in ieder geval met het herstel en het verzekeringsgebeuren... ;)
 
@Tiger T

Ja, ik had gewoon "Sorry" kunnen zeggen. Mijn eerste reactie was ook misschien ietsje kort door de bocht, maar niet geheel onterecht. Want opmerkingen als "Had je het niet een beetje kunnen voorkomen door wat beter op de weg te letten?" en dan ook nog eens geuit door een medemotorrijder, schieten mij dwars in de krop. Ik heb in de afgelopen 25 jaar twee vrienden verloren door motorongelukken en er verschillenden in het ziekenhuis zien belanden. Die twee vrienden van mij zijn allebei gewoon van de weg af geknald door alcomobilisten. Eentje werd er van achteren aangereden en overreden en de ander is bij een afslag de vangrails ingedrukt.
De eerste reactie van de buren was "Ja, ik heb het altijd al gezegd hoor, ze rijden altijd veel te hard met die motoren".

Maar dat zijn dus geen motorrijders, zij weten gewoon niet beter. Ja, daar ben ik toen ook al tegen ingegaan en dat zal ik tot aan mijn dood blijven doen. Maar van een medemotorrijder had ik toch wel een iets andere opmerking verwacht. Dat is wat mij dwars zat. Nogmaals, ik ben niet boos of kwaad op Menthal, alleen teleurgesteld door zijn opmerking. Dat heb ik gezegd en dan is daarmee voor mij de kous af.

Dat jij van mijn reactie moet braken is voor mij een reden te meer om mijn reactie wat nader toe te lichten. Dan weet je de achterliggende redenen voor mijn reactie en kan je je misschien beter voorstellen waarom ik zo gereageerd heb. Dat TS zich niet aan die opmerking gestoord heeft wil nog niet zeggen dat er geen discussie over kan onstaan.
Ook daar is dit forum goed voor.

Ja, ik kan soms knap eigenwijs overkomen. Dat sommigen dat als belerend ervaren is iets dat kan gebeuren maar zeker niet de bedoeling is.

Dus Menthal, Sorry als mijn reactie wat heftig is overgekomen, maar de reden waarom zal je nu wel duidelijk zijn. Mochten we elkaar ooit treffen, krijg je een pint van me.


Groeten!! 8-)

"Opa"Jan

P.S. Lees net dat alles gaat rondkomen met TS.
Sterkte met het herstel van je knie en pink en denk er nog maar eens rustig over na of weer op wil stappen. Laat je niet door angst leiden, dat is een heel slechte raadsheer.
Ook ik heb in het eerste jaar dat ik reed een paar keer onvrijwillig bodemonderzoek gedaan en ik denk dat het gros van de MFers soortgelijke ervaringen zullen hebben. Je bevindt je dus in goed gezelschap. Laat in ieder geval je Rijbewijs niet verlopen, stel dat je over een jaar 10 toch weer wil gaan rijden?

Veel sterkte :W


ok kort door de bocht ach ja daar zijn we motorrijders voor toch?

verder weer allemaal vriendjes *O*

Grouphug? :+
 
@Tiger T

Ja, ik had gewoon "Sorry" kunnen zeggen. Mijn eerste reactie was ook misschien ietsje kort door de bocht, maar niet geheel onterecht. Want opmerkingen als "Had je het niet een beetje kunnen voorkomen door wat beter op de weg te letten?" en dan ook nog eens geuit door een medemotorrijder, schieten mij dwars in de krop. Ik heb in de afgelopen 25 jaar twee vrienden verloren door motorongelukken en er verschillenden in het ziekenhuis zien belanden. Die twee vrienden van mij zijn allebei gewoon van de weg af geknald door alcomobilisten. Eentje werd er van achteren aangereden en overreden en de ander is bij een afslag de vangrails ingedrukt.
De eerste reactie van de buren was "Ja, ik heb het altijd al gezegd hoor, ze rijden altijd veel te hard met die motoren".

Maar dat zijn dus geen motorrijders, zij weten gewoon niet beter. Ja, daar ben ik toen ook al tegen ingegaan en dat zal ik tot aan mijn dood blijven doen. Maar van een medemotorrijder had ik toch wel een iets andere opmerking verwacht. Dat is wat mij dwars zat. Nogmaals, ik ben niet boos of kwaad op Menthal, alleen teleurgesteld door zijn opmerking. Dat heb ik gezegd en dan is daarmee voor mij de kous af.

Dat jij van mijn reactie moet braken is voor mij een reden te meer om mijn reactie wat nader toe te lichten. Dan weet je de achterliggende redenen voor mijn reactie en kan je je misschien beter voorstellen waarom ik zo gereageerd heb. Dat TS zich niet aan die opmerking gestoord heeft wil nog niet zeggen dat er geen discussie over kan onstaan.
Ook daar is dit forum goed voor.

Ja, ik kan soms knap eigenwijs overkomen. Dat sommigen dat als belerend ervaren is iets dat kan gebeuren maar zeker niet de bedoeling is.

Dus Menthal, Sorry als mijn reactie wat heftig is overgekomen, maar de reden waarom zal je nu wel duidelijk zijn. Mochten we elkaar ooit treffen, krijg je een pint van me.


Groeten!! 8-)

"Opa"Jan



t Is ook niet zo dat ik niet begrijp waar zo'n reactie vandaan komt maar ik zie t op MF nogal vaak dat een beetje ongelukkige formulering of niet fantastische woordkeus gelijk resulteert in hele heftige reacties terwijl betreffende poster het helemaal niet zo heeft bedoeld. (ben bijv. zelf uitgemaakt voor racist omdat ik t woord 'medelanders' anders gebruikte/bedoelde dan een ander). Da's de consequentie van alleen tekst als communicatiemiddel maar een beetje "soepeler" lezen houd t gewoon een stuk gezelliger.

Waardeer het overigens zeer dat je even de moeite neemt om terug te reageren.






En dan nu maar weer over naar de olie op het wegdek? ;)
 
\
Misschien een stomme vraag van mij, maar kan je rijbewijs verlópen? Daar heb ik nog nooit van gehoord, maar misschien dat dit samenhangt met een 25kW rijbewijs?\




In principe is geen enkele vraag stom.
Je rijbewijs is maar zoveel jaar geldig, daarna moet het verlengd worden. Stel je hebt je motor, je auto en je vrachtwagenrijbewijs maar doordat je eigenlijk te weinig tijd hebt kom je niet meer aaan motorrijden toe. Dan kan je bij het verlengen aangeven dat je van je motorrijbewijs geen gebruik meer maakt en dat dat niet verlengd hoeft te worden.
Als je het dan niet binnen een jaar weer verlengd, vervalt je motorrijbewijs en kan je het gewoon overdoen. Dat is mij tenminste altijd verteld, dus als ik lieg, lieg ik in commissie.
Vraag het anders maar aan Baksteen, die zal het wel weten.

Greetz!! :W



Ah, op die manier. Tja, dat zou wel zeldzaam stom zijn om bij je verlenging te zeggen dat er een van je stempeltjes niet meer verlengd hoeft te worden. Ik ken legioenen mensen die een E-stempeltje hebben, terwijl ze nog nooit met een aanhanger gereden hebben, maar dat E-tje (dat die generatie dus gratis gekregen heeft) gaat braaf elke verlenging mee. Idem voor A-stempeltjes. Mijn pa had 20 jaar niet gereden tot hij vorig jaar mijn oude motor kreeg. Gelukkig is ie nooit op het onzalige idee gekomen om zijn A-tje weg te laten strepen *D
 
Wietse, auw! Pech of geluk... pffff.

Sterkte met opknappen! En neem je beslissing in alle rust.

Bij mijn man is overigens E van het rijbewijs afgehaald zonder dat hij daarvan wist; heel sneeky! Ergens op dit forum las ik ook van mensen waarvan zelfs een groot rijbewijs eraf gehaald was.
 
Vandaag terug gebeld naar aanleiding van mijn melding van gisteren over een groot (net gedumpt) dieselspoor op de weg. Ze hebben latenw eten dat het allemaal opgeruimd was ect ect ..
Toch netjes dat ze even terug bellen om te laten weten wat er met je melding is gebeurd :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan