ik heb het zo'n beetje bij al mijn motoren (en brommers) die ik ooit heb gehad, en zelfs mijn nagenoeg nieuwe Suzuki VanVan K5 heeft het: vettigheid (benzine/olie met wat vuil en zandkorrels her en der eraan vastgeplakt, je kent t wel...) op de carb, de slangen en buisjes in de buurt en op de bovenkant v/h carter.....
wat is dit toch altijd? heeft het wellicht zin om, zoals het officieel schijnt t horen volgens de fabrikanten, altijd je benzinekraan op OFF te zetten als je langer dan een paar minuten stil staat? of is het toch een ander probleem?
aan me bike kan het eigenlijk niet liggen: nagenoeg nieuw, nergens lekkages, verse en goed aansluitende slangen, goed onderhouden...
zou het fenomeen dan toch het bekende "carburateur overlopen" zijn?
alvast bedankt voor allerhande wijsheden hieromtrent
mvg,
VanVannist
wat is dit toch altijd? heeft het wellicht zin om, zoals het officieel schijnt t horen volgens de fabrikanten, altijd je benzinekraan op OFF te zetten als je langer dan een paar minuten stil staat? of is het toch een ander probleem?
aan me bike kan het eigenlijk niet liggen: nagenoeg nieuw, nergens lekkages, verse en goed aansluitende slangen, goed onderhouden...
zou het fenomeen dan toch het bekende "carburateur overlopen" zijn?
alvast bedankt voor allerhande wijsheden hieromtrent
mvg,
VanVannist
Laatst bewerkt: