MarnixGijssen
Rookie
- 8 okt 2018
- 22
- 0
Na de gehele revisie van mijn VF 750 Sabre (83) heb ik eigenlijk nog één technisch probleem waar ik niet uit kom. Ik ben nu voorzichtig aan het proefrijden. Ik heb ook de voorpoten gereviseerd,keerringen vervangen, nieuwe olie, enz. Beide remklauwen gereviseerd, nieuwe zuiger rubbers, olie, enz. Balhoofd geheel uit elkaar gehad. Lagers schoongemaakt en weer van nieuw vet voorzien. waar ik nog mee worstel is het aandraai moment van het balhoofd. Veel verschillende meningen op het technische forum.
Wat gebeurt er. Rechtdoor rijden geen probleem. goede balans, voorpoten duiken netjes in bij het remmen. Als ik zachtjes de bocht door ga lijkt het net of het stuur verder de hoek om wil gaan. Ik moet echt heel veel kracht zetten om het stuur weer recht te krijgen. Dit is gevaarlijk rijden en is niet goed. Zit het in het aandraaimoment? De balhoofdlagers zien en mooi uit, draaien soepel. Toen ik bij de revisie de balhoofdlagers uit elkaar haalde was het een bonk hard vet en de lagers deden weinig tot niets.
Wel had ik na de revisie van de voorpoten een probleem met het inbrengen van het voorwiel. Er was spelling van ongeveer 8 mm tussen de opvulbus bij de vooras. Hierdoor pasten de schijven niet in remklauw. Door de vorkplaatklamp (verbinding tussen beide voorpoten) los te draaien en de voorpoten iets naar elkaar te drukken was de spelling weg. Toen de vorkplaatklamp weer vast gezet. Wellicht heb ik hier iets niet goed gedaan?
Ik heb de revisie ook bij mijn VF 750 F gedaan en die stuurt nu perfect. Is natuurlijk een iets andere constructie, maar toch.
Wie kan mij technisch advies geven om de stuureigenschappen weer goed te krijgen.
Wat gebeurt er. Rechtdoor rijden geen probleem. goede balans, voorpoten duiken netjes in bij het remmen. Als ik zachtjes de bocht door ga lijkt het net of het stuur verder de hoek om wil gaan. Ik moet echt heel veel kracht zetten om het stuur weer recht te krijgen. Dit is gevaarlijk rijden en is niet goed. Zit het in het aandraaimoment? De balhoofdlagers zien en mooi uit, draaien soepel. Toen ik bij de revisie de balhoofdlagers uit elkaar haalde was het een bonk hard vet en de lagers deden weinig tot niets.
Wel had ik na de revisie van de voorpoten een probleem met het inbrengen van het voorwiel. Er was spelling van ongeveer 8 mm tussen de opvulbus bij de vooras. Hierdoor pasten de schijven niet in remklauw. Door de vorkplaatklamp (verbinding tussen beide voorpoten) los te draaien en de voorpoten iets naar elkaar te drukken was de spelling weg. Toen de vorkplaatklamp weer vast gezet. Wellicht heb ik hier iets niet goed gedaan?
Ik heb de revisie ook bij mijn VF 750 F gedaan en die stuurt nu perfect. Is natuurlijk een iets andere constructie, maar toch.
Wie kan mij technisch advies geven om de stuureigenschappen weer goed te krijgen.