VF vonkprobleem

Lo

MF veteraan
11 nov 2003
1.877
3
Helaas, het leek even over maar mijn VF1000f heeft wederom regelmatig geen vonk op de achterste cylinders. Uit eerdere reacties (en met mijn eigen geringe technische inzicht) kon ik opmaken dat hier de CDI, bobines of spanninggever betreft. Gelijk met het wegvallen van de 2 cylinders valt ook soms mijn toerenteller uit, en ik kan me herinneren dat iemand daar iets slims over zei. Misschien een beetje dubbelop, maar wie o wie heeft een suggestie?

Lo
 
Als je toerenteller mee dom doet, zal het 90% je CDI zijn.

Ontstekingsunit stuk ?

CDI-unit reparatie (doe het zelf)

Ach ja, vandaar dat ik een deja-vu gevoel kreeg bij het tikken van mijn eigen bericht... deze had ik eerder al eens gelezen (en zelfs gepost). Staat in elk geval vol handige tips, dank :} Het is bij mij wel zo dat de teller niet altijd meedoet als de 2 cylinders wegvallen, maar het lijkt toch wel erg op elkaar. Na alle stekkers met contactspray te hebben bewerkt was het een paar weken terug over, maar nu dus weer terug (door vocht wellicht?) Ik hoop dus dat het niet de unit zelf is die kaduuk is, maar misschien leef ik nog in ontkenning... de grootste is in elk geval dus degene die ook de toerenteller aanstuurt?
 
hee, dit komt mij bekend voor, zie topic "ontstekingsprobleem"
bij mij zat de steker los tussen de cdi (rechter) en de kabelboom
ik zou maar ff kijken |( (losgetrild, en door de vorige eigenaar verkeerd vast gezet)


Als je toerenteller ook uitvalt is het je rechter cdi

succes ermee :]
 
hee, dit komt mij bekend voor, zie topic "ontstekingsprobleem"
bij mij zat de steker los tussen de cdi (rechter) en de kabelboom
ik zou maar ff kijken |( (losgetrild, en door de vorige eigenaar verkeerd vast gezet)


Als je toerenteller ook uitvalt is het je rechter cdi

succes ermee :]

Ehm... dat is rechts als je erop zit neem ik aan? De remkant dus? Ik dacht namelijk juist dat het de linker zou moeten zijn...
 
Eeuh...jah als je er op zit aan de rechterkant.

Ik was aan het rijden, en spontaan alle pit eruit en geen trekkracht meer en geen
toeren meer, toen ik dit gechecked had bleek het losse contacten aan het rechterkastje te zijn (cdi)

ff goed schoongemaakt en ingespoten met contact reiniger

als het kastje echt kapot is, kun je eventueel ook nog zelf gaan solderen...
daar staat ook een doe het zelf topic in techniek

Succes Gerben
 
Terug
Bovenaan Onderaan