VF1000F Vermogen reactie ??

Nturtle

Rookie
31 okt 2007
16
0
Hallo,

Sinds 2 maanden heb ik een VF1000F uit 1987. Wat mij opvalt en irriteerd is de plotselinge reactie bij gas loslaten en gasgeven.

Met andere woorden bij gas loslaten gaat het niet vloeiend maar voel ik meteen een soort klap ( ik weet het niet goed uit te leggen).
Dar betekend bij gas loslaten in bochten bij nat weer nogal spannend is.

Is dit normaal bij dit soort motoren ? Van een VFR weet ik dat deze dat ook enigzins heeft, maar minder.

Graag jullie reactie.
 
Eerst de borgmoertjes lossen (vaak met een klein steeksleuteltje) en de kabel-spannersschroefjes ook iets lossen. Zelf stel ik de kabel die de gasklep open trekt eerst, zodat de speling bijna weg is. Daarna de 2e kabel (die de gasklep dicht trekt), zover dat de kabel net niet op spanning staat. De speling is dan dus ook bijna helemaal weg. Het moet wel soepel lopen, dus alleen met de hand bijdraaien en alleen het borgmoertje weer met een sleuteltje vastschroeven. Je kunt eens aan het gas draaien om te checken of alles soepel bijft werken, anders de 2e kabel weer iets lossen.
De motor kan gewoon uit blijven, bij mij haal je er alleen de tank af om bij de schroefjes te komen, maar dat kan per motor verschillen. Is geen moeilijk karweitje, koste mij (op mijn gemak aan de slag) een half uurtje.
Succes! :)
 
Ik heb sinds september een vf1000f en mijn gasreactie is uitermate soepel. Echt een heerlijk blok. Alleen is het benzine verbruik wat aan de flinke kant, gaat al snel richting de 1:12. Iemand ervaring met een dynojet kit voor deze moter? Ik ben namelijk niet van plan om er andere uitlaten onder te gooien (of is dat met een kit niet nodig?).
Ik heb em al wel op de testbank gehad en de mengverhouding is in het middengebied veel te rijk. Hoog in de toeren is ie wel weer goed. Maar ja, hoog in de toeren rij ik alleen bij het optrekken. Vaak rijd ik tussen de 3 en 7 duizend.

Rotondes vind ik ook niet prettig op de machine, ik vermoed dat dit meer te maken heeft met het 16" voorwiel. Ik weet niet of een 16" mogelijk is en van welke motor en of het wezenlijk iets uit zal maken. Je banden keus is dan in ieder geval wel groter.

Mochten mensen hoer ervaring mee hebben dan zou ik dat graag horen.
 
Ik heb sinds september een vf1000f en mijn gasreactie is uitermate soepel. Echt een heerlijk blok. Alleen is het benzine verbruik wat aan de flinke kant, gaat al snel richting de 1:12. Iemand ervaring met een dynojet kit voor deze moter? Ik ben namelijk niet van plan om er andere uitlaten onder te gooien (of is dat met een kit niet nodig?).
Ik heb em al wel op de testbank gehad en de mengverhouding is in het middengebied veel te rijk. Hoog in de toeren is ie wel weer goed. Maar ja, hoog in de toeren rij ik alleen bij het optrekken. Vaak rijd ik tussen de 3 en 7 duizend.

Rotondes vind ik ook niet prettig op de machine, ik vermoed dat dit meer te maken heeft met het 16" voorwiel. Ik weet niet of een 16" mogelijk is en van welke motor en of het wezenlijk iets uit zal maken. Je banden keus is dan in ieder geval wel groter.

Mochten mensen hoer ervaring mee hebben dan zou ik dat graag horen.


check het topic uit mijn onderschrift eens, staat het eea aan info in.
M.vr.gr. Jos
 
Ik heb sinds september een vf1000f en mijn gasreactie is uitermate soepel. Echt een heerlijk blok. Alleen is het benzine verbruik wat aan de flinke kant, gaat al snel richting de 1:12. Iemand ervaring met een dynojet kit voor deze moter? Ik ben namelijk niet van plan om er andere uitlaten onder te gooien (of is dat met een kit niet nodig?).
Ik heb em al wel op de testbank gehad en de mengverhouding is in het middengebied veel te rijk. Hoog in de toeren is ie wel weer goed. Maar ja, hoog in de toeren rij ik alleen bij het optrekken. Vaak rijd ik tussen de 3 en 7 duizend.

Rotondes vind ik ook niet prettig op de machine, ik vermoed dat dit meer te maken heeft met het 16" voorwiel. Ik weet niet of een 16" mogelijk is en van welke motor en of het wezenlijk iets uit zal maken. Je banden keus is dan in ieder geval wel groter.

Mochten mensen hoer ervaring mee hebben dan zou ik dat graag horen.



Ik gok erop, dat het voorwiel van een eerste generatie cbr 600 past. De voorvork e.d. zal wel hetzelfde zijn als van de 1e generatie VFR, waar ik mee rijd. Ik kon een CBR 600 voorwiel er zonder aanpassingen zo inschroeven. Het kan ook zijn, dat je een wiel moet hebben met een breder hart. Dan zou je het voorwiel van een 88-89 VFR moeten passen. Van beide voorwielen, kan je i.i.g. de remschijven zo overzetten.

Voor wat betreft de afstelling, ik zou de naalden en sproeiers eens kritisch bekijken. Als deze slijtage vertonen, zou ik ze vervangen. Als deze geen slijtage vertonen, zou ik eens de naalden een standje lager zetten.
 
naalden zijn standaard niet verstelbaar, met een Dyno kit wel (verstelbare naalden en diverse sproeiers bijgeleverd)

CBR600 wielen van de F2 uitvoering (bj'90) zijn eenvoudig pas te maken, remschijven voor zijn identiek, dus alleen bussen pas te maken tussen voorpoten
achter is de offset van het tandwiel identiek (vanuit midden gemeten dus).
Dus met de originele CBR achterremschijf, -klauw en -anker hoef je alleen een pasbus te maken aan tandwielzijde, en de verankering van remanker aan brug te maken.
 
Laatst bewerkt:
naalden zijn standaard niet verstelbaar, met een Dyno kit wel (verstelbare naalden en diverse sproeiers bijgeleverd)

CBR600 wielen van de F2 uitvoering (bj'90) zijn eenvoudig pas te maken, remschijven voor zijn identiek, dus alleen bussen pas te maken tussen voorpoten
achter is de offset van het tandwiel identiek (vanuit midden gemeten dus).
Dus met de originele CBR achterremschijf, -klauw en -anker hoef je alleen een pasbus te maken aan tandwielzijde, en de verankering van remanker aan brug te maken.


Zijn er nog wel dynokitjes voor deze fiets verkrijgbaar ??
 
ten eerste allemaal een gezond en gelukkig nieuw jaar met vele veilige kilometers gewenst.

Bedankt voor de antwoorden. Ik ga er nog eens goed over nadenken over de dyno kit. gaat wel knaken kosten en het blok loopt zo gewoon goed. maar met deze benzine prijzen...

verder handig om te weten dat de wielen van een cbr 600 er vrij gemakkelijk passen.
 
Héé Peet, alles wel?
gelukkig nieuwjaar en ook aan je vrouw en kinderen nog de beste wensen *O* *O*

Alles ok hier, en van hier uit ook de beste wensen. :)


ten eerste allemaal een gezond en gelukkig nieuw jaar met vele veilige kilometers gewenst.

Bedankt voor de antwoorden. Ik ga er nog eens goed over nadenken over de dyno kit. gaat wel knaken kosten en het blok loopt zo gewoon goed. maar met deze benzine prijzen...

verder handig om te weten dat de wielen van een cbr 600 er vrij gemakkelijk passen.

Zelf had ik de dyno kit niet gestoken in mijn VF, maar volgens de vorige eigenaar loopt hij hierdoor veel soepeler en minder verbruik
 
ten eerste allemaal een gezond en gelukkig nieuw jaar met vele veilige kilometers gewenst.

Bedankt voor de antwoorden. Ik ga er nog eens goed over nadenken over de dyno kit. gaat wel knaken kosten en het blok loopt zo gewoon goed. maar met deze benzine prijzen...

verder handig om te weten dat de wielen van een cbr 600 er vrij gemakkelijk passen.


Als je een beetje handig bent, kom je een heel eind met het zelf installeren. En dan heb je het setje heel erg snel terug verdiend met de huidige benzinediefstalprijzen
 
Terug
Bovenaan Onderaan