VF1000R (ex)rijders gezocht om te ouwhoeren

Péétje Brik

MF veteraan
3 jun 2002
13.465
1
Gistel Belgie
Koop ik mijn droommotor *D , en dan ontdek je dat je de enige MFrijder bent met zo'n ding |( , jaccobird heeft er vroeger mee gereden, en de vorige eigenaar van mijn VF komt hier niet meer '( , maar wie kent in zijn vriendenkring nog mensen met een VF1000R die nog niet op MF ronddwalen :? ik wil ouwehoeren over dat ding. :+


Voor mensen met de ziekte van Alzheimer, het gaat over zo'n motor. :+

77120




en nu eerst stofzuigen en patatten schillen |(
 
Laatst bewerkt:
oh :? :?
distansjeer je je nu van het klootjesvolk :?
We hebben toch al een VF-topic O-)

trouwens, welkom terug in het on-topic gebeuren }) tijd niet meer gezien hier,
is je motor te nieuw :? :? is toch een klassiekert 8-)

bij de weg, misschien is Peter (hondafour) wel geinteresseerd in een praatje :+

we spreken elkaar :)
 
oh :? :?
distansjeer je je nu van het klootjesvolk :?
We hebben toch al een VF-topic O-)

trouwens, welkom terug in het on-topic gebeuren }) tijd niet meer gezien hier,
is je motor te nieuw :? :? is toch een klassiekert 8-)

bij de weg, misschien is Peter (hondafour) wel geinteresseerd in een praatje :+

we spreken elkaar :)

O-) , de bedoeling van het topic is om, rijervaringen en instellingen van vering en bandenspanning uit te wisselen, na een schijtindebroekritervaring :o in de Ardennen, het achterwiel is een keer of 6 opzijgestapt, en mijn voorwiel drift altijd onderuit |( , daar de R met geen enkele Honda te vergelijken is heb ik dit topic gemaakt. 8-)

Met deze banden rij ik nu:

Bridgestone BT45 120/80-16
Dunlop K625 Arrowmax 140/80-17
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog een paar VFkR velgen met nieuwe metzelers liggen, kom ze eens lenen, kan je ze een tijdje uitproberen of dat anders rijdt. :] :]
 
Nu vraag ik me af of de slijtage afhankelijk gaat zijn van de huur of andersom :?
:? mosredna fo ruuh ed nav njiz taag kjileknahfa egatjils ed fo fa em ki gaarv uN
 
Nu hoop ik maar dat het geen suid-afrikaanse Beaujolais Primeur is want met de snelheid dat Péétje normaal zijn spul opstuurt......... B|





:+


Nee, ik heb geen VFkR, wel een VFR
 
dit wordt als het goed gaat as zaterdag mijn VF 1000R 1986 dan ga ik hem halen dus even wachten met rij inpression
full
 
Laatst bewerkt:
ALS IK MIJN MG-B UIT 1975 KAN INRUILEN VOOR EEN PRACHT CB 1100R ,OF F ,OF RF, OF FD ,IK WEET NIET WAT ER ALLEMAAL IS ZAL IK HET NIET LATEN.......... :]
 
He Peet,
Ik heb er nooit 1 gehad :(
Maar ik wil er ooit wel 1 ;)
Dus helaas kan ik er niet over mee praten :?
Misschien dit jaar :?
 
Okee dan mijn naam is al genoemd dus dan maar ff een stukje geschiedenis.



1986

Lokatie Vianen, Motorsport Johan van der Wal (huidige motoport)


Eindelijk is het zover na de rai wist ik zeker, de rothmans vind ik niet mooi en er staat daar een rood wit blauwe.

Gekocht dus, nou ja 24.000 guldens was toen heel veel geld.

Gelukkig had ik wel wat in te ruilen, nog net zichtbaar op de achtergrond, mijn "oude" 1983 CB1100R.

Dol gelukkig was ik in m'n witte pakkie wat ik ook maar direct heb weg gedaan.

En nu, gemengde gevoelens, want zoals veel motor rijders die al heel lang op 2 wielen rond gaan heb ik ook vrienden verloren.
Op deze foto rechts m'n maatje Jan, ook een CB1100r rijder en rete jalours op m'n nieuwe VF1000R.
Helaas is Jan er niet meer een vlucht heuvel werd hem noodlottig.

vfr5.jpg



Voor de eerste keer met de nieuwe bike naar de motor club, ape trots natuurlijk.

vfr2.jpg


vfr1.jpg


4 weken oud net ingereden en naar Francorchamps lekker de hele dag op de baan geweest, resultaat 2 kromme voorrem schijven.

Gelukkig onder garantie kunnen regelen, het was een geweldige ervaring, voor mij de eerste keer op een circuit en dan met dik 240 op de teller de radion op geeft een lekker gevoel.

vfr4.jpg


Na 15 jaar was het dan zover ik werd verlieft op een ander, na een paar defecte lagerschalen waardoor de 1000r bij 220 vastliep en vervolgens een 2e 1000r gaat hij weg.

1999 De laatste rit met de 1000r met een gevoel van het is niet anders nam ik afscheid.

vfr3.jpg


Maar er kwam een hele fijne andere voor en ook de vrouw rijd nu 2 cylinder.

2e_pinksterdag_006.jpg


Toch blijft er altijd een speciaal plekje voor die fiets, en gelukkig heeft 1 van mijn broers er nog steeds 1 dus kan ik zo nu en dan nog wel eens op dat ding rijden.

:+ :+ :+ :+ :+
 
Jaccobird, ik krijg rillingen als ik je verhaal lees, de nostalgie druipt van de foto's :} :} :} :} :} , retegave foto's man, ik krijg er niet genoeg van, meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer van dat *D

btw heb je nog dat pak en die helm :9~ , coooooooooooooooooooooool :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan