VF1000R (ex)rijders gezocht om te ouwhoeren

en de uitslag:
(Afbeelding)
in het stationaire en lage toerengebied staat hij veel te arm, dat duidt op smerige carbs.
Verder zou een stage1 kit met K&N, en een goede afstelling zo'n 10 PK en wat koppel schelen volgens de kenner(s)

Nog maar weer ff sparen dus, want dat kan ik niet zelf.

Daarom moet je gassen met dat ding, dan heb je geen last van een te arme afstelling, de vorige eigenaar van mijn VFKR heeft de kit laten instaleren, was er zeer tevreden over, zelf heb ik er geen idee van, maar ik weet wel dat de VFKR zuiniger is dan mijn VFKF2.
Doen man, is niet zo duur. :)
 
ook bij hem dat klokkenspel
full
 
en zijn resultaat;
full

Joris, ik heb jouw emailadres niet direct meer bij de hand, mail het ff door, dan krijg je jouw originele foto's toegestuurd.
 
Daarom moet je gassen met dat ding, dan heb je geen last van een te arme afstelling, de vorige eigenaar van mijn VFKR heeft de kit laten instaleren, was er zeer tevreden over, zelf heb ik er geen idee van, maar ik weet wel dat de VFKR zuiniger is dan mijn VFKF2.
Doen man, is niet zo duur. :)

Dat is waar, idd vanaf 7400 toeren komt ie in zijn optimale gebied.
Dynojet kit incl. K&N, kompleet met afstelling gaat zo'n 350 euries kosten, en daar komt nog het ultrasoon reinigen bij.
op zich niet vreemd ivm materiaal en manuren.
 
Dat is waar, idd vanaf 7400 toeren komt ie in zijn optimale gebied.
Dynojet kit incl. K&N, kompleet met afstelling gaat zo'n 350 euries kosten, en daar komt nog het ultrasoon reinigen bij.
op zich niet vreemd ivm materiaal en manuren.

Begin alvast te sparen, volgens mij herken je de fiets niet meer na het afstellen
:P
 
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/121975/singlepost/4491721 :X

Na het aankopen van de Appie heb ik de VFKR te koop gezet, en Amazone haar Div gebruikt, vond het te jammer om die de pekel door te sturen, toevallig komt er een Nederlander kijken deze namiddag, maar Amazone en ik hadden net afgesproken, als ie dit weekend niet verkocht is, houden we hem, probleem is een droge stalling, 3 motoren, 3 bromfietsen en evenveel fietsen hebben we te bergen :z
Ik kijk dus al eens voor de mogelijks nieuwe eigenaar voor dat afdekkapje.
Heb er gisteren in maanden terug mee gereden, en :} :9~ :]
He Peet,

Zonde, en je was er zo blij mee :?
 
en de uitslag:
108 achterwielPK's bij 10290 toeren, en 89,9 Nm bij 7563 toeren.
(Afbeelding)
in het stationaire en lage toerengebied staat hij veel te arm, dat duidt op smerige carbs.
Verder zou een stage1 kit met K&N, en een goede afstelling zo'n 10 PK en wat koppel schelen volgens de kenner(s)

Nog maar weer ff sparen dus, want dat kan ik niet zelf.
He Jos, niet slecht he ;) voor zo'n ''oude'' fiets :]
 
:Y :Y :Y

ik ga kijken of ik op korte termijn de rooie (mijn "project") weer op de weg krijg, en eens sparen voor een dikke naked

CB1300 / XJR1200 / GSX1200 ofzo
 
:Y :Y :Y

ik ga kijken of ik op korte termijn de rooie (mijn "project") weer op de weg krijg, en eens sparen voor een dikke naked

CB1300 / XJR1200 / GSX1200 ofzo

Koop dan een CB1300, vooral een retro rood/witte kleurschema :9~

Over kleurschema’s gesproken.
Ik zoek een overzicht van alle kleurschema’s waarin de VF1000R ooit origineel is geleverd.
Samen met de bouwjaren/type erbij.
Ook de Japanse en Amerikaanse uitvoeringen.
Ik ben zelf ook al aan het zoeken geweest, máár misschien heeft iemand hier al een compleet overzicht .
 
:Y :Y :Y

ik ga kijken of ik op korte termijn de rooie (mijn "project") weer op de weg krijg, en eens sparen voor een dikke naked

CB1300 / XJR1200 / GSX1200 ofzo

Cb1300 met half kuipje in de rood/witte kleurstelling (CB1100R kleurstelling)staat ook op mijn verlanglijstje, maar helaas ontbreken genoeg Pleuro's ;( XJR1300 is ook leuk, daar zit hetzelfde blok in als mijn FJ1200 maar dan iets opgeboord, wel minder vermogen maar (nog)meer koppel :9 GSX vind ik wat minder qua uiterlijk maar het loopt wel lekker :] dus in principe ben ik ook aan het sparen voor een dikke CB, maar ik ben bang dat het niet op korte termijn zal zijn dat ik er 1 kan aanschaffen O-)
 
hallo ,
ik heb zo,n motor gehad , de nieuw waarde was erg duur destijds
ik kocht hem 2e hands en veel plezier gehad
Ps mooie motor wil graag weer dit model terug , was tevens mijn eerste !

succes , en wees er trots op !
 
ha! ff een oud topic kicken geweldig *O* *O* *O*

als je ff de moeite had gedaan om een beetje door te lezen, zou je merken dat de "starters" hier allang zijn afgehaakt,

maar..... deze starters kennende, krijg je binnen enkele dagen berichtjes van deze oudgedienden, want we blijven volgers :] :]


[me] en FF is de eerste die er weer intrapt ;) [/me]
 
Een van de weinige 1000R topics waar nog geen slot op is...

Ach.. mijn 1000R is klaar na een vol resto... Carbjes gaan er uit en komt er een oliemod en oliekoeler op deze winter..

Toch de vraag... Wie heeft er nog een 1000R, of een 1000R blok in zijnVF ???

Wellicht een een meat and greet met de Bol meeting...
 
Laatst bewerkt:
:+ Lol, ben een beetje flauw vandaag Jos. :W
blijft een leuke fiets die XJR1200
Ga je weer eens mee met een OBT? of moeten we maar weer eens een DvnnT uitzetten ;)
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen de Rothmans eens aangeslingerd na 7-8 maanden.
Accu opgeladen,nieuwe benzine erin bij eerste druk op de knop direkt lopen.
Rustig een klein stukje gereden,ff weer dat VF gevoel.
Dit jaar dus ongeveer 50 km gereden,ik ben er toch echt te krom voor,met versleten knieen en heup,maar toch gewoon weer geprobeerd,alleen was het hier wel koud vanmorgen.
Bij het motortrefpunt in gildehaus,waar ik vlakbij woon,was het ,ondanks de lage temperatuur redelijk druk met motorrijders,er zijn altijd bijzondere motoren aanwezig.
Ook de rothmans stond in de belangstelling,dus maar weer klaarzetten voor de winter,
en weer afwachten tot het volgende seizoen.
Voorlopig toch nog maar niet verkopen,eerst maar eens rustig afwachten.
In elk geval was het weer even genieten!
Gr
Jos
 
Terug
Bovenaan Onderaan