VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
*O* goedenmiddag mede VFers,

Ik heb lekker deze laatste nacht vrij om uitgerust naar het verre Oosten van het land te reizen morgen met al die mooie Honda's.
Vanacht auto van mijn vrouw mee genomen naar het werk en 6 gaten dichtgelast ivm de herkeuring.
Wat een pokkewerk als jezelf langer bent als de brug _O-
Dus continu krom staan valt ook niet mee :N
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop serieus dat het wel beter weer wordt als vorige keer.

Het ziet er wel naar uit dat het oosten morgen de beste papieren heeft:

Morgen overheerst de bewolking en van tijd tot tijd valt er regen, vooral in het westen, midden en noorden van het land. In het oosten en zuidoosten wordt het geleidelijk droger en breekt de zon soms door maar daar kan in de middag weer een enkele bui tot ontwikkeling komen. De tegenstellingen in temperatuur zijn morgenmiddag groot met 11 graden in het noordwesten tot plaatselijk 21 graden in het zuidoosten van het land. De wind is noordoost en neemt toe naar matig tot vrij krachtig, langs de kust soms krachtig. In de loop van de middag gaat de wind in het zuidoosten uit zuidelijke richtingen waaien. (Bron: KNMI)

ik zal voor jullie duimen :Y
 
VFR is klaar voor morgen.
full
 
Zo, ben klaar. Nieuwe koppeling zit erin, nieuw oliefilter erop, nieuwe Motul 5100 erin en gaaaaan :]

Wat me opvalt aan de Motul olie: Minder klepgeruis en schakelt een stuk soepeler. Goed spul dus :)

De nieuwe koppeling is ook heerlijk. Grijpt goed aan, mooi aan't begin van de slag. Merk trouwens niet veel van de versterkte veer in de hendel, heb niet het idee dat ik meer kracht moet zetten.

Voor het vervangen van de koppeling heb ik trouwens deze handleiding gevolgd: http://www.bluepoof.com/motorcycles/howto/vf_clutch_replacement/
Die truc met de stuiver is even prutsen, maar werkt echt goed. Alleen ik had hem bij het losdraaien onder het koppelingshuis geklemd en bij het vastdraaien boven, blijft hij beter zitten.
 
Laatst bewerkt:
Zo, ben klaar. Nieuwe koppeling zit erin, nieuw oliefilter erop, nieuwe Motul 5100 erin en gaaaaan :]

Wat me opvalt aan de Motul olie: Minder klepgeruis en schakelt een stuk soepeler. Goed spul dus :)

De nieuwe koppeling is ook heerlijk. Grijpt goed aan, mooi aan't begin van de slag. Merk trouwens niet veel van de versterkte veer in de hendel, heb niet het idee dat ik meer kracht moet zetten.

Voor het vervangen van de koppeling heb ik trouwens deze handleiding gevolgd: http://www.bluepoof.com/motorcycles/howto/vf_clutch_replacement/
Die truc met de stuiver is even prutsen, maar werkt echt goed. Alleen ik had hem bij het losdraaien onder het koppelingshuis geklemd en bij het vastdraaien boven, blijft hij beter zitten.

:} :} Verry nice, ik heb er enorm veel zin in en nu maar bidden dat de wind wat gaat liggen, het stormt hier zowat :]
 
Ok. 95 in de tank. 5100 in het blok en money in the pocket.

Nog wat vergeten ?

Oh ja koffertje Van Dutchy
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel erg Gay hoor


Volgens mij wel een van de kleuren waarin de fiets geleverd is!
Nu even ergens een slaapzak scoren voor morgen, vanavond tassen inpakken en bidden voor mooi weer!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan